MollyPolly Skrevet 25. januar 2012 #1 Del Skrevet 25. januar 2012 Hei, Håper noen kan hjelpe meg med denne problemstillingen: Er ansatt som arbeidstaker 80 % og har i tillegg et lite enkeltmannsforetak som jeg bruker ca 5 timer pr uke på. Skal nå ut i forelderepermisjon og ser for meg at jeg velger 100% dekning i 47 uker (med 12 uker til far). Deretter ulønnet permisjon i ca 3 måneder fra min jobb som lønnstaker. Ca 10 uker etter fødsel ønsker jeg å gjenoppta aktiviteten i mitt enkeltmannsforetak på 5 timer pr uke - dette vil vel da bli en form for gradert uttak og jeg må lage en avtale med NAV?Riktig? Problemet er at det egentelig aldri passer å "ta fri" fra denne jobben - kun i juli måned hvor fellesferien avvikles, dvs 5 uker, samt i påskeuken. Hvordan får jeg da gradert permisjonen? Kan den graderes mot min jobb som lønnstaker? Hvor mye "ekstra" permisjon sparer jeg opp ved å jobbe 5 timer i uken i 25 uker? Og hvordan beregnes trekket i foreldrepenger - utifra omfang (timer) eller hva man faktisk tjener? Takk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143903921-gradert-permisjon-n%C3%A6ringdrivende/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå