farmen Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Jeg har satt pappan og storesøster på oppdrag, de skal kjøpe inn en liten ting til babyen som de kan ha med seg på sykehuset. Spennende for meg også å ikke vite hva de tar med. Til storesøster har vi bestilt et smykke fra barnevognskilt.no der det står "storesøster", kosta 300,- men det var jo så fint :-) Blir vel en liten leke el no også, som faller mer i smak hos henne Gir dere noe? Og får pappaen noe? Tenkte å kjøpe han ei kul t-skjorte med trykk og/eller en liten flaske med noe godt noe som han må holde seg borte fra når det nærmer seg ;-)
Gjest sandyBay1 Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Da jeg fikk nr 2 var nr 1 bare halvannet år gammel, så tenkte så kjekt at HAN får sin egen baby. JA , gutter kan faktisk leke med dukker de også.( Og blir ikke homser av den grunn.) Mens jeg lå på sykehuset så fikset mamman min den presangen til han, en liten dukke med bærebag som han ble ille kry av. Samme gjorde jeg når nr 3 kom med nr 2. Og gutta er i dag MANNFOLK å beregne, og klager ikke. 12-16 og18 år. Men denne gangen får de ikke noe gaver altså, nå når minste kommer om ca 6 uker Holder med at han på 18 år får ny bil Har aldri kjøpt noe far og mulig jeg finner noe nå.....
Underveis --> Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Nei, vi skal ikke gi noe. Hverken fra eller til. Personlig er jeg litt motstander av at storesøsken skal få noe fordi de blir storesøsken. Det er mye viktigere for meg at storebror ser og forstår at han har blitt storebror og at babyen skal være med hjem enn at han får en leke på sykehuset som tar hans oppmerksomhet. Blir det sjalusi så vil det komme uansett, og først som sist for min del! Livet er tøft ;-)
Ezmeralda Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Vi kjøper ikke noen gave til fireåringen. Tenker at det er en stor gave å bli storebror. Men han og pappaen skal ut og kjøpe en bamse til lillebror som han skal få på sykehuset. Da førstemann ble født hadde jeg kjøpt en klokke til mannen min og han gav meg en nydelig diamantring. Jeg kjøper ingenting til mannen min denne gangen og regner ikke med å få noe heller. Hvis en av oss hadde trengt noe, hadde det jo vært en fin anledning å gi det, men vi har allerede for mange ting og for liten plass... Uansett hørtes det veldig koslig ut med "storesøster" smykke! :-) God ide!
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det denne gang. Første gang var storebror 3 år, og jeg var litt redd for at han ikke skulle forstå alt, muligens bli sjalu over gavene til babyen, så da fikk han en gave. Nå er ungene 8 og 5 og forstår mer, så nå tror jeg heller det er de som kommer med gave til babyen når de kommer på besøk på skolen. Jeg har lovet elstemann at han skal få lov å ha med seg mobilen sin på skolen dersom jeg drar på sykehuset i løpet av natten /morgningen, og så skal jeg sende ham en melding med bilde når babyen er født.. Regner ikke med at skolen er så veldig vanskelige på akkurat det i en slik situasjon... Far kommer ikke til å få noe, og jeg må være glad til om jeg får en blomsterkvast av far...
ellynn Skrevet 25. januar 2012 #6 Skrevet 25. januar 2012 Jeg har kjøpt et puslespill til 3-åringen vår, samt to slikkepinner. Her er lørdagsgodteri stoooor stas, og når han får slikkepinner ser det ut som han har fått hele verden:) Av mannen forventer jeg ingenting, vi gir sjelden presanger til hverandre. Er flinkere til å gi komplimenter, og til å gi kyss og klem:)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 25. januar 2012 #7 Skrevet 25. januar 2012 Første gang var storesøster 3år og fikk da en liten ting av oss, hun fikk også gave av mange andre.. Denne gangen er hun ,5 år og lilebror 1,5 år. De skal få hversin "godstol" i stuen når jeg og babyen er kommet hjem. Det er bare eldste som har stol å de krangler om den så da tenkte vi at det var en god ide På sykehuset får de også en liten ting, minsten får slike tykkefarger så han kan tegne med og eldste får noe klistremerker/glansbilder til å putte inni klistremerke eller glansbilde boken sin Håper ikke de får like mye av andre denne gangen som eldste fikk sist, syntes det ble veldig overdrevet. Det holder med en ting fra oss syntes jeg.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 25. januar 2012 #8 Skrevet 25. januar 2012 denne gangen er hun 4,5 år. skulle det stå
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 25. januar 2012 #9 Skrevet 25. januar 2012 Har aldri kjøpt noe til mannen, men jeg har fått englebarn smykke med de to andre så jeg tror nok jeg får det denne gangen også Snille mannen min
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 25. januar 2012 #10 Skrevet 25. januar 2012 Jeg tror nok ikke at storesøster kommer til å få noen gave fra babyen. Rett og slett fordi jeg tror ikke hun forstår så veldig mye av det, ettersom hun bare er 2 år. Hun skal i tillegg være hos foreldrene mine mens vi er på sykehuset, og for henne er det en gave i seg selv (les besteforeldre som virkelig skjemmer bort barnebarn*s*) Men vi planla litt når hun fikk julegave i år, og kjøpte da et stellebord til dukken. Slik at hun kan stå ved siden av å stelle dukken sin mens jeg steller lillebror. Til far kommer jeg ikke til å kjøpe noen ting. Vi kjøpte heller ingenting til hverandre første gangen, tror faktisk ingen av oss tenkte på det. Det er først her inne jeg har sett at det er "vanlig"
Minilille Skrevet 25. januar 2012 #11 Skrevet 25. januar 2012 Jeg har lovet eldstemann (4,5 år) at når babyen kommer har hun noe med til han. Tenker da at det blir noe han kan holde litt med på, som vi kan gjøre sammen når babyen sover, eller at noen setter seg ned med han og søsteren (2år) når besøk ramler inn (spill, bok, tegnesaker, en bil til bilbanen eller lignende). Storesøster tror jeg ikke bryr seg, men må vel få noe hvis storebror får.. Blir uansett bare noe lite, har blitt mye nytt i jula. Pappaen? Nei, her er det damene som gjør jobben og burde være de som fortjener noe! (ja, han har holdt ut med hormonbombe i 9 mnd, men han får en baby i gave!)
Fru.Vestavind Skrevet 26. januar 2012 #12 Skrevet 26. januar 2012 Har blir det ingen gåve til verken storebror (3år) eller far, ikkje mor heller. Dvs. vi får jo alle ei nydeleg gåve, så det får halde;) Men storebror og eg har planer om å lage til ein liten pakke til babyen frå han (som han truleg åpnar, sidan han er flik til sånt:P). For babyen har jo fødselsdag;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå