Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Del Skrevet 25. januar 2012 Vet ikke om dette er et aktuelt emne i.f.h.t denne siden, jeg er ganske ny på denne siden. Men jeg og samboer har prøvd i godt over 2 år på og bli gravide. Jeg sluttet på pillene for 2 1/2 år siden.. Jeg har siden den gang plagdes mye med magesmerter /underlivssmerter både under samleie og plutselig uten at jeg gjør noe som helst.. Var til lege senest for en måned siden - da jeg hadde vært på nattvakt og plutselig fikk akutt vondt nederst i magen.. Han trodde det var blindtarmen det var noe galt med, men kom heller frem til at det sikkert var en cyste som kom til og gå ned av seg selv.. (Han tar det liksom ikke så særriøst) Jeg var til han og snakket om disse gravid greiene for litt over et halvt år siden, han sa at om det ikke klaffet iløpet av noen mnder så måtte jeg bare komme tilbake så vi kunne undersøke det.. Men han maste mere om at jeg var så ung og burde begynne på p-piller istede.. Så det virker ikke som han mener jeg burde ha en unge, siden jeg er så ung, og tar det heller ikke så særriøst) Jeg er 19 år.. Men det jeg egentlig skal frem til, er at jeg hadde klamydia pga en utro eks for ca 4-5 år siden, og gikk lenge med det før det kom frem at jeg hadde det.. Jeg er så redd for at jeg kanskje fikk en bettenelse og at egglederne mine er ødelagte, slik at jeg aldri blir gravid? Noen som har opplevd lignende? (Dog mye surr i det jeg skriver nå, det går litt i surr når jeg skriver om dette) Jeg har tenkt og hatt meg til legen i nærmeste fremtid nå, men jeg er så redd for og få høre at jeg aldri kan bli gravid.. Det er den verste nyheten jeg noen sinne kan få, og jeg føler virkelig med de som er ufrivelig barnløs.. :-( Håper ikke noen har det likens som meg, men samtidlig så gjør jeg det - slik at jeg kanskje kan få snakket med noen som har det likens.. Jeg fikk også høre av en annen lege som jeg var til for et år siden at det garantert var fordi jeg var så tynn på den tiden, veide ca 45 kg, pga sykdom.. Så hun mente det var kroppen som var i ''ubalanse'' og at jeg måtte legge på meg, så klaffet det sikkert.. Noe jeg virkelig håpet på, nå veier jeg nesten 60 kg, Drikker aldri, og har sluttet med røyken etter 5 år .. Alt for og prøve og bli gravid, men det klaffer aldri! Doh, det er vansklig og sette ord på det jeg tenker, så det blir litt surr her.. Men dette er første gang jeg ''forteller'' noen om dette... Tok siste graviditets test for 4-5 mnder siden da jeg følte meg gravid pga mensen osv var uteblitt, og jeg må si jeg ble temmelig, temmelig deprimert når testen viste negativ... Er det noen som har noe lignende erfaring/tips til og bli gravid osv? Det taes imot med et stort takk! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143903879-blir-ikke-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 25. januar 2012 #2 Del Skrevet 25. januar 2012 Hei Wow!! Skjønner godt frustrasjonen din. Det er utrolig slitsomt å ikke få til å bli gravid (er selv i samme båt). Det første du bør gjøre er å oppsøke hjelp hos en kvinnelig gynekolog med speisalisering i kvinnesykdommer og barnløshet, gjerne privat. Det koster ca. 1000 kr for en gynekologtime i privat sektor, men i gjengjeld får du komme inn dit nesten med en gang, du får klart svar, du blir undersøkt med innvendig ultralyd og får tatt celleprøver og andre nødvendige prøver. Du får sikkert også en rekvisisjon som du tar med deg til ditt sykehus og får tatt en rekke blodprøver der. Jeg gjorde det for 3 uker siden. Har nå fått diagnose, har fått medisiner, og venter spent på ikm om 14 dager, for nå bør det klaffe for meg. Det siste du bør gjøre er å klandre deg selv, og tenke på alder osv. Det er overhodet ingen i denne verden som kan blande seg opp i dine ønsker om å få barn. Du er myndig og har hatt lov til å ha samleie i 3 år. Dersom du selv føler at du vil dette så skal du gjøre det! Synes du har blitt behandlet jævlig dårlig og useriøst for å si det rett ut! Oppsøk hjelp direkte og ikke finn deg i å bli en kasteball i helsevesenet, så vil det ordne seg for deg Tror ikke klamydiaen har gjort noe med deg, det skal en del til faktisk. Og hvis egglederne våre ikke fungerer, men eggstokkene er fine, så er det alltids hjelp å få med assistert befruktning. Det er MYE hjelp å få i dag Håper det løser seg for deg, men du må være smart og luke ut all unødvendig dritt ifra leger. Lykke til!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143903879-blir-ikke-gravid/#findComment-143953523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #3 Del Skrevet 25. januar 2012 Hei! Jeg signerer det LilleFie skriver! Det kan hende du har en kvinnesykdom som gjør det vanskelig for deg å bli gravid.. Jeg slet selv i mange år før jeg ble gravid.. Det viste seg at jeg har Endometriose, noe som gjør det vanskelig å bli gravid på egenhånd, men etter en operasjon der det ble fjernet flere cyster og mye endometriose vev ble jeg faktisk gravid etter 6 mnd! Så det kan være så mye, men det trenger ikke bety at du er steril, bare at du trenger litt hjelp på veien Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143903879-blir-ikke-gravid/#findComment-143953527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lex Skrevet 25. januar 2012 #4 Del Skrevet 25. januar 2012 Smertene kan ligge psykisk. Hvis du har vært veldig tynn er det nok sant det legen sa at det var kroppen som var i ubalanse. dette kan ta tid. jeg har på følelsen at det snart er din tur. Har du vurdert og kansje prøve noe helsekost preparater? noen ganger er det ikke så mye som skal til. I min erfaring er det når folk har gitt opp at de blir gravide. Kjenner noe som hold på i 7 år, å da de fikk adobtivs papirene på bordet ble de jaggu med barn samme mnd. Det har med at man tenker for mye på det. Noen helsekost produkter som jeg vet har hjulpet andre: Salvie te Wild Jam Damiana og Dong Quai. Denne har jeg hørt best resulat av mener menn også kan ta denne c- vitamin for mannens sperm kvalitet selen for mannens sperm kvalitet Synes du gjør en bra jobb. mange som bare klager men ikke vil gjøre noe. du hr lagdt på deg, slutta og røyke og mye mer. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143903879-blir-ikke-gravid/#findComment-143953579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
benelen Skrevet 25. januar 2012 #5 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg har ikke så mye klokt å komme med, men jeg vil bare si at jeg stemmer i med de andre. Oppsøk en annen lege og bli undersøkt. Det kan være mange små ting som ikke er noe alvorlig i det hele tatt. Har du blitt undersøkt om du har celleforandring? Det kan gjøre det vanskelig å bli gravid, eller om du har ubalanse i ph verdien, men om du har smerte så kan det jo være små cycter som sprekker. Min søster hadde det, en var så stor så hun måtte operere den ut - men jeg er nå lykkelig tante til ei go'jente! At du er 19 år skal ikke ha noe å si. dere har prøvd i to år sier du - det betyr jo at dere har tenkt igjennom dette og tatt et valg på at dette er noe dere ønsker. Det er grunn nok til å bli tatt seriøst! ønsker dere alt lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143903879-blir-ikke-gravid/#findComment-143953733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #6 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg har selv hatt klamydia av samme årsak som deg, utro kjæreste da jeg var 17. Dette oppdaget jeg ikke før nesten et helt år etter! Var utrolig frustrert og veldig redd for at sjansene for en graviditet ikke var tilstede lenger:( men jommen, har et nydelig barn og nå en til på vei:) så jeg tror man skal være riktig uheldig og at det er liten sannsynlighet for at klamydiaen har skylden. Stemmer med de andre om at du bør få sjekket det ut, alder har ingn ting å si når man ønsker barn og har prøvd lenge! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143903879-blir-ikke-gravid/#findComment-143953772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 25. januar 2012 #7 Del Skrevet 25. januar 2012 Gå å sjekk det ut. Vi prøvde en stund vi oxo, men jeg er veldig utålmodig av meg og visste at noe var galt, følte det på meg. "Tvang" gubben til å gå til legen for å få en henvisning til sperm legen, dr.purvis. Kom dit ganske raskt og de oppdaget en betennelse og dårlig sperm kvalitet hos han. Etter det ble vi søkt retttil utredning, hadde ikke gått et helt år da men pga svømmerne kom vi inn på ullevål. Det var litt ventetid og det beg å tære litt på, så jeg søkte om time på aleris, men fikk brev fra ullevål om samtale nesten samme tid som aleris, så da slapp vi den utgiften Jeg har prøvd alt og ingenting funket for meg. Har brukt masse penger på bare "tull", noen funker det for andre ikke. Tilslutt fikk vi ivf og fikk min lille gutt i august 2011:0) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143903879-blir-ikke-gravid/#findComment-143953792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå