Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som har født med veldig lav blodprosent? Jeg har tatt høy dose jerntilskudd i hele svangerskapet, men det har ikke hjulpet i det hele tatt, og jeg må følges opp etter fødsel. Ingenting kunne gjøres nå, men fødselen kunne bli veldig tøff, og jeg kunne bli så slapp at jeg ikke klarte det på egenhånd. Blodoverføring var visst også ganske sannsynlig at jeg ville trenge. Så nå er jeg egentlig bare interessert i å høre hvordan det har gått med andre i samme situasjon.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Jeg hadde veldig lav blodprosent både i forrige og i dette svangerskapet. Problemet mitt er at jeg ikke "tåler" jerntilskudd, dvs jeg blir såå dårlig i magen av det. Alt jeg spiser og drikker går rett igjennom. Derfor har jeg ikke tatt ekstra tilskudd verken nå eller forrige gang.

Vet ikke om det har noe å si at jeg tar keisersnitt begge gangene, men fikk ihvertfall forrige gang de samme advarslene som deg. Ser på papirene mine fra den gangen at jeg blødde under 500 ml, selv om livmoren min ikke ville trekke seg sammen.

Fikk streng beskjed om å ta jerntilskudd da jeg lå på barsel, men etter to døgn måtte jeg bare gi opp. Ikke morsomt å løpe på do hele tiden med et operasjonssår og en nyfødt baby. Må innrømme at jeg var slapp og svimmel en god stund etter operasjonen, men slapp heldigvis blodoverføring.

Krysser fingrene for at jeg er like heldig denne gangen, og at du også kommer igjennom fødselen og barselperioden uten å merke så mye til den lave blodprosenten.

Skrevet

Huff, jeg har heldigvis ikke blitt særlig dårlig i magen av det. Har hatt noen ubehagelige perioder, men de har løst seg av seg selv, og jeg har tatt MYE i jern. Ekkelt at ikke kroppen min tar opp jernet, så problemet ligger i det. Håper ikke jeg mister mye blod under fødsel. Er så redd for å bli veldig slapp i tiden etter fødsel. Har vært slapp nok gjennom hele svangerskapet, og må ta meg av babyen veldig mye alene.

krysser fingrene ja!

Skrevet

tar du c vitamineer i tillegg til jern???? det hjelper med opptaket. håp virkelig at du ikke mister mye blod under fødsel. jeg har hatt begge typer fødsel. jeg hadde blodprosent på 7 etter fødsel med mann og kunne ikke ta meg av mitt barn, kunne ikke dusje stelle meg eller gå på egenhånd, tok 6 uker før jeg kunne stelle lillegutt alene for 1 gang. mistet over 1 liter under fødsel. men de andre gangene har det gått greit har ikke mistet noe særlig blod. har nå mellom 9 og 10 i blodprosent. ka ligg blodposenten din på nå.....

Skrevet

Er det noen her inne som har født med veldig lav blodprosent? Jeg har tatt høy dose jerntilskudd i hele svangerskapet, men det har ikke hjulpet i det hele tatt, og jeg må følges opp etter fødsel. Ingenting kunne gjøres nå, men fødselen kunne bli veldig tøff, og jeg kunne bli så slapp at jeg ikke klarte det på egenhånd. Blodoverføring var visst også ganske sannsynlig at jeg ville trenge. Så nå er jeg egentlig bare interessert i å høre hvordan det har gått med andre i samme situasjon.

Samme her og, å jeg fikk svar nå på onsdag av min lege at min jern lå på 1.3 hvilket er drastisk lavt. Det skal være over 15 men helst mellom 30 og 50 :o Så jeg må nå gå på dobbel dose duroferon, ny kontroll om 2 uker og har det ikke skjedd noe økning der så får vi se hvordan en fødsel forløper seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...