DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Syns dette er spennende (siden det er vårt 1 forsøk, og forhåpentligvis siste?!) og samtidig veldig veldig skummelt.. Men nå er snart de viktigste dagene her. Skal på kontrolltime på fredag, og så skal vi bestemme hvilken dag i uke 5 det blir uttak,men etter mine beregninger, skjer det på mandag eller tirsdag, og innsett forhåpentligvis torsdag eller fredag hvis alt går som det skal.
titta Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Vi er ganske likt i løypa, da. Jeg skal på min 3 kontrolltime i dag, har nå satt sprøyter i 12 dager, så jeg håper det holder. Tipper på uttak mandag, men vet enda ikke. Vårt første forsøk, også. Spennende, ja!
AppleMe Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Syns dette er spennende (siden det er vårt 1 forsøk, og forhåpentligvis siste?!) og samtidig veldig veldig skummelt.. Men nå er snart de viktigste dagene her. Skal på kontrolltime på fredag, og så skal vi bestemme hvilken dag i uke 5 det blir uttak,men etter mine beregninger, skjer det på mandag eller tirsdag, og innsett forhåpentligvis torsdag eller fredag hvis alt går som det skal. Hei Jeg skal inn på Ultralyd på fredag på sjekk:) Så vi har samme dag faktisk ** Ønsker deg masse lykke til:)
DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2012 AppleMe, oppdater meg når du har vært på ul på fredag da Satser på uttak på mandag eller tirsdag
titta Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 Har nå vært på ultralyd og jammen ser det ikke ut som om jeg også får uttak på mandag! Skal på ekstrasjekk på fredag, men legen virka ganske sikker. Da settes eggløsningssprøyta på lørdag, regner jeg med. Gøy at vi ligger så likt, da! Lykke til!
DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2012 ÅÅÅ sÅ kjekt da at vi er flere som skal ha samme dag, eller 1 dag imellom SÅ skal vi visst pÅ kontrolltimer hele gjengen pÅ fredag, sÅ da mÅ vi oppdatere hverandre Lykke til jenter!
AppleMe Skrevet 26. januar 2012 #7 Skrevet 26. januar 2012 Spennende ** Jeg skal holde oppdatert, og det må dere gjøre også)) Jeg skal inn tidlig på dagen:)
miia84 Skrevet 27. januar 2012 #9 Skrevet 27. januar 2012 Jeg skal også tømmes for egg i uke 5:) trolig på onsdag, får vite helt sikkert på mandag. Vært i Haugesund på UL i dag, men skal sjekkes igjen på mandag.
titta Skrevet 28. januar 2012 #11 Skrevet 28. januar 2012 Nå har jeg vært på kontroll, og det blir uttak på mandag! Jippi! Vi skal inn fra morgenen av, heldigivs. Og så blir det innsett på onsdag. Hvordan har det gått med dere andre? Forresten; hvordan er deres leger? Jeg synes ikke de sier noen ting, jeg. Og der sitter jeg og tørster etter informasjon. Når jeg så spør "Hvordan ser det ut?" sier han bare "Nei...det ser greit ut dette her." Greit? GREIT??? Vet du, kjære doktor hva "greit" betyr for en hormonstimulert dame med babysyke. Det betyr null, nada, niks, livmora-di-kommer-til-å-tørke-ut og dette-går-aldri-bra. Det er det det betyr. Takk da, for sykepleieren, som skjønner hva jeg tenker og sier beroligenede "Det ser fint ut, det ser kjempefint ut." Må le av meg selv også, da, av hvor overfølsom og overtolkende jeg blir. Heldigvis vil det gå over.
snuppo Skrevet 28. januar 2012 #12 Skrevet 28. januar 2012 legene jeg er hos, sier fint lite de også. synes de kunne sagt litt mere.
AppleMe Skrevet 28. januar 2012 #13 Skrevet 28. januar 2012 Hei:) Skal på uttak på mandag og innsett på onsdag:) Dette blir spennende ) Ønsker dere alle masse lykke til**
miia84 Skrevet 30. januar 2012 #15 Skrevet 30. januar 2012 Jeg har vært på ul nr 2 idag, men har for få store egg til at det blir IVF. Skal sette el-sprøyta i kveld og forsøke insamnering i stedet, for å ikke kaste bort et helt forsøk på 1 stor folikk og 14 veldig små.. Ble umiddelbart ganske lei meg, selv om det er første runde assistert forsøk, og jeg kan faktisk lykkes likevel.. Er det noen som har erfaring med denne metoden? Eller hørt om noen som har lykkes? Jeg trenger virkelig noen oppløftende ord.. Mulig jeg overreagerer, men skal sant sies så har jeg vært et hormonhelvette den siste uka! Stakkar stakkar sanboeren min
titta Skrevet 30. januar 2012 #16 Skrevet 30. januar 2012 Er nå tilbake etter mitt første uttak, og det gikk ikke så veldig bra, tror jeg. De fikk bare ut fire egg. Ville ikke si noe om kvalitet e.l. før i morgen. Noen som vet hva som er vanlig? Det positive var at jeg syntes inngrepet gikk helt ok, ikke var det særlig vondt heller. Så hvis vi må gjøre dette mange ganger kommer jeg i alle fall ikke til å grue meg til det
snuppo Skrevet 30. januar 2012 #17 Skrevet 30. januar 2012 hva som er "vanlig" vet jeg ikke, selv fikk jeg ut 7 egg, 4 ble befrukta. noen sier at kavaliteten er bedre med minndre egg også da. uten at jeg vet 100% sikkert. er jo di som får ut over 20 egg, så er d kansje bare noen få som blir befrukta. håper at alle dine egg blir befrukta . tviii tviiii
AppleMe Skrevet 1. februar 2012 #18 Skrevet 1. februar 2012 Hei Jeg fikk ut 6 egg, 2 egg er fryst og 1 ble satt tilbake:) Skal teste om 2 uker Vet ikke hva som er normalt, men de sier ingenting om eggene samme dag som uttak så tror ikke du skal bekymre deg Det er bra de fant egg og hadde mulighet for og ta ut:) Masse lykke til:)
snuppo Skrevet 1. februar 2012 #19 Skrevet 1. februar 2012 Er nå tilbake etter mitt første uttak, og det gikk ikke så veldig bra, tror jeg. De fikk bare ut fire egg. Ville ikke si noe om kvalitet e.l. før i morgen. Noen som vet hva som er vanlig? Det positive var at jeg syntes inngrepet gikk helt ok, ikke var det særlig vondt heller. Så hvis vi må gjøre dette mange ganger kommer jeg i alle fall ikke til å grue meg til det hvordan gikk d?
titta Skrevet 1. februar 2012 #20 Skrevet 1. februar 2012 Nå er det gjort! Deilig å være ferdig. Testdag: 13/12 Det gikk egentlig ganske bra, de hadde visst fått ut fem egg, ikke fire som de trodde først. Av disse fem ble fire befrukta, og av de fire var tre av topp kvalitet - ett inn, to på frys. Så det må jeg vel være fornøyd med. AppleMe: Gratulerer, tenk nå er vi rugere! miia84: Synd at det bare ble ett egg, men noen ganger er det jo bare det som trengs Vet du noe mer om hvordan går? Og lykke til til alle sammen!
L&L Skrevet 1. februar 2012 #21 Skrevet 1. februar 2012 Her ser det ut til at vi er mange som ligger ganske likt an :-) skal selv på UL på fredag for å se at eggposene vokser. Så blir det forhåpentligvis egguttak og innsett neste uke :-)
SassyMom Skrevet 2. februar 2012 #22 Skrevet 2. februar 2012 Jeg hadde også uttak mandag denne uken (5), og satte in to egg i går onsdag. Fikk ut 13 st, alle befruktet, men ingen bra nok til frys. Men vi har aldri fått noen egg på frys før heller så ingen overraskelse. Var skikkelig i tvil om jeg skulle sette inn to egg, men tenkte skitt la gå, dette er absolutt siste forsøk.....nå er det bare å vente til testdag 16. feb. Det blir leeeenge å vente!!!!! Ble gravid på sist forsøk (utenfor livmor), men kjente virkelig ingen tegn frem til testdag annet enn crinonen skaper, så det er jammen håp helt frem. Krysser alt jeg har for oss!!
AppleMe Skrevet 2. februar 2012 #23 Skrevet 2. februar 2012 Jeg hadde også uttak mandag denne uken (5), og satte in to egg i går onsdag. Fikk ut 13 st, alle befruktet, men ingen bra nok til frys. Men vi har aldri fått noen egg på frys før heller så ingen overraskelse. Var skikkelig i tvil om jeg skulle sette inn to egg, men tenkte skitt la gå, dette er absolutt siste forsøk.....nå er det bare å vente til testdag 16. feb. Det blir leeeenge å vente!!!!! Ble gravid på sist forsøk (utenfor livmor), men kjente virkelig ingen tegn frem til testdag annet enn crinonen skaper, så det er jammen håp helt frem. Krysser alt jeg har for oss!! Hei, Hva klinikk bruker du/dere?! Fikk du velge selv og sette tilbake to? Lykke til )
klarforfrys Skrevet 3. februar 2012 #24 Skrevet 3. februar 2012 Hei dere. Vi har satt inn ett egg idag. Håper dette klorer seg fast. Er vårt 2. fryseforsøk. Så dermed forsøk 3. Satser på at alle gode ting er tre. God helg dere
L&L Skrevet 4. februar 2012 #25 Skrevet 4. februar 2012 Var på UL i går og og det var noen bitte små eggposer og en perfekt på 18, men den kommer nok bli overmoden for jeg fikk dobbelt dose menopur og ny UL på mandag. Ved forrige forsøk gikk jeg på sprøyter i 21 dager og var på UL annenhver dag i 14 dager før de hentet ut egg så jeg var egentlig forberett på å forsette med sprøytene noen dager til. Så får man håpe ting ser litt bedre ut på mandag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå