Gå til innhold

Fikk diagnosen PCOS og legen skreiv ut Provera og Pergo kur..

Anbefalte innlegg

Det er to dager siden jeg sluttet med Provera så venter på mens.

Har gått på dobbel pergokur i februar 08 men ble da ikke gravid... forholdet holdt ikke etter ni år sammen :(

Men da jeg aldri har hatt normal mens begynte jeg på p pilla og fikk meg ny kjæreste sent samme år...i slutten av mars 09.. ja da ble jeg vist gravid... og det var ikke planlagt...nå har vi lyst på en til og jeg er redd for og ikke bli gravid :(

Vekta har gått bare opp...( uansett hvor mye jeg har trent og spist sunt)

Jeg har gått opp 10 kg på tre mnd :(

For og øke skangsene for og bli gravid bør en redusere vekta... men klarer ikke og gå ned ett gram uansett hva jeg gjør!

Føler at dette ble ett syte innlegg men tar imor spørsmål og kritikk..

Ps: jeg håpermen er ikke så optimist på at vi klarer og bli gravid :(

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Det spørs jo helt hva du mener med sunt?

Så lenge du spiser mat som ikke påvirker blodsukkeret så vil du ikke gå opp i vekt. Jeg ville heller ha gått til en spesialist som vet hva det vil si og ha pco og som skriver ut metformin til deg.

Selv ble jeg gravid 3 dager etter jeg begynte på metformin, men da skal det sies at jeg også hadde spist blodsukkervennlig mat i 6mnd og tatt av 12 kg. Alle Pco's symptomene forsvant helt:D

Jeg kjenner flere som har blitt gravis med pco's og pergo, men problemet er at de mister om og om igjen og klarer ikke beholde barnet.

Jeg har forresten hatt 2 runder med pergo selv.. legen anbefalte meg de, og sa også at kosthold ikke hadde noe og si.. veldig mange leger tar helt feil her. Det er noe dritt og endre hele kostholdet og det er utrolig mye og sette seg inn i. Men desverre er det den eneste muligheten til og bli frisk, og slippe og ende opp med diabetes og verre...

Jeg har gått til Alfa helse der de har spesialisert seg på denne sykdommen.. tror de har klinikker i hele landet.

Jeg blir så frustrert over og lese hvilken informasjon og hjelp eller ikke hjelp andre som meg har fått.

ønsker deg uansett lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...