Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, har noen av dere erfaringer med swim-up testing av mannen.

Min samboer ble bedt om å ta en swim-up test etter at to sædtester viste trege og få friske sædceller. Noen andre som har hatt mannen på en slik test?

Jeg tror kanskje den testen ble tatt for å bestemme om vi skal ha IVF eller ICSI.

Noen som har fått svar på en slik test? Fikk ikke inntrykk av at vi ville få vite svaret på den testen.

Viste det seg at de ikke klarte å svømme mot "egget" på egenhånd så blir det sikkert ICSI på oss.

Noen med erfaringer som de vil dele?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143903808-swim-up-test-av-spermen-til-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Samboeren min har også trege svømmer og som et ledd i søknadsprosedyren til assistert befruktning tas det test av sædcellene.

Vi fikk svaret på den testen og det var etter den at det ble tatt en avgjørelse om ICSI i stedet for IVF. Så nå er vi i gang :)

Nesespray startet jeg på 15.januar og skal begynne på sprøyter den andre februar.

Hvor langt er dere kommet i utredningen ? Hvor holder dere til ?

Lykke til videre !! :)

Hei! Samboeren min har også trege svømmer og som et ledd i søknadsprosedyren til assistert befruktning tas det test av sædcellene.

Vi fikk svaret på den testen og det var etter den at det ble tatt en avgjørelse om ICSI i stedet for IVF. Så nå er vi i gang :)

Nesespray startet jeg på 15.januar og skal begynne på sprøyter den andre februar.

Takk for svar.

Samboer tok en swim-up torsdag 19. januar. Jeg tok en Lap i går mandag 23. januar. Nå er alt av tester tatt tror jeg og legen i går sa at de skulle sende saken vår over til Rikshospitalet og søke om IVF/ICSI med en gang. Så nå venter vi egentlig bare på brev fra Rikshospitalet om oppstart.

Hvor lang tid tok det fra de siste testene deres til dere kom i gang for fullt?

Takk for svar.

Samboer tok en swim-up torsdag 19. januar. Jeg tok en Lap i går mandag 23. januar. Nå er alt av tester tatt tror jeg og legen i går sa at de skulle sende saken vår over til Rikshospitalet og søke om IVF/ICSI med en gang. Så nå venter vi egentlig bare på brev fra Rikshospitalet om oppstart.

Hvor lang tid tok det fra de siste testene deres til dere kom i gang for fullt?

Hei:) Vi måtte i tillegg ta gentester og en del andre prøver som hepatitt, hiv og en del andre vanlige.

Vi sendte søknad i midten av august, var inne til forsamtale 7.september og så måtte vi ta disse blodprøvene (genprøvene tok 10uker å få svar på) og så fikk jeg brev i slutten av november at jeg kunne ringe inn neste menstruasjon siden alle blodprøvene var i orden. Skulle egentlig ringt med en gang, men var da i Spania så hoppet over den. Ringte da inn 27. desember og startet på nesespray 15.januar :)

Jeg vil si at det har gått utrolig fort og gleder meg bare til å komme i gang med sprøytene.

Holder til i Tromsø, men bor i Nordland, så blir litt reising for vår del.

Håper det går raskt for dere også. Selv synes jeg venting er vanskelig når man bare vil komme i gang.

Lykke til! :)

Di blodprøvene skal tas hvert år når dere skal ha prøverør. Ta prøvene før dere starte for ellers tar de 2 uker å vente på prøvene før di kan si noe ang oppstart tid:/

Annonse

Di blodprøvene skal tas hvert år når dere skal ha prøverør. Ta prøvene før dere starte for ellers tar de 2 uker å vente på prøvene før di kan si noe ang oppstart tid:/

Vi har tatt blodprøver begge to. Tror at vi har tatt alle tester som skal tas nå. Håper det i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...