Gå til innhold

Får dårlig samvittighet!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.

Jeg og kjæresten min har bestemt oss for å prøve å få barn, han som begynte å ta det opp :)

Men jeg får dårlig samvittighet pga han har en sønn fra før som han ikke treffer. Eks kjæresten til min kjæreste bor 8 timer unna oss, å er ikke samarbeids villig med min kjæreste for fem flate øre. Hun ungår å svare på meldinger som min kjæreste sender henne om ungen osv. Ungen er litt over året. Hun fant ut at hun var gravid etter det ble slutt mellom de to, å fortalte at hun skulle ta abort. Men ringte 2 uker før fødselen å sa at han ble far snart.

Jeg merker jo at dette går inn på kjæresten min, at han har en sønn han ikke får møtt. Men han gjør ikke så mye for det heller, føler jeg!

Jeg har dårlig samvittighet, men får ikke til å sette helt ord på hva det akkurat er =/ Men det er en ekkel situasjon!

Noen meninger om dette, alt taes imot som hjelp jenter ! :))

Skrevet

han må kontakte familievern kontoret. han har krav på og se barnet sitt.

jo før jo bedre. han har ikke krav på at barnet skal bli sendt til han alene. men du og han får ta dere noen turer for og se barnet. du trenger jo ikke se barnet med engang. men dette burde dere få på plass.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg veit det er det som bør skje, men han blir så lei seg hver gang jeg tar det opp. Så jeg veit ikke helt hva jeg skal si eller gjøre lengre.

Jeg har bedd han skrive opp det han skal si i tlf, slik at det blir lettere å holde fokus. å han sier bare ja det skal jeg gjøre, men det skjer ikke noe. å foreldrene hans sier han må gjøre noe, å alle vet han får møte barnet om han bare begynner å gjøre noe.

Jeg vil også at det barnet vi skal få sammen, skal vite at det har en store bror. å få møte broren sin.

å jeg sier til meg selv at det er jo ikke jeg som skal mase, men føler likevell at jeg har et ansvar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...