Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er interessert i å høre om det er mange som har blitt gravide på pergo når de ha EL selv, at den er gitt for å forsterke eggløsningen.

Jeg fikk min første pergokur denne syklusen, fikk da dobbel for å forsterke EL.

Er ikke interessert i å få masse tilbakemeldinger på at det er dumt at jeg har fått sida jeg har EL fra før, ser ofte at det gjøres og jeg har fått det av en erfaren gynekolog!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143903796-gravid-p%C3%A5-pergo-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i akkurat samme situasjon som deg. Har gått på dobbel pergo for første gang fra CD 4-8 denne syklusen, og har nå EL på CD 14-15, er på CD 15 i dag ^_^

Jeg har endometriose på eggstokkene så trenger å provosere den friske delen av eggstokkene til å slippe egg. Har du seriøst sett negativitet fordi noen med el får pergo?? Det mange ikke vet er at selv om el-testen er positiv, er det ikke alltid man trenger å slippe egg! Jeg har uregelmessige sykluser så har problemer med å slippe egg. Hva er så big deal med pergo som får folk til å reagere på den måten? Man får det da av utdannede gynekologer og spesialister på barnløshet og kvinnesykdommer. Gidder ikke ofre en tanke på utenforstående som sier negative ting, er de misunnelige? Det er ingenting å være misunnelig for isåfall, skulle gjerne ha vært foruten pergo og fått det til selv :) Håper jeg kan fortelle at jeg ble gravid om 14 dager :) Lykke til!!

Tidlig i utredningen hos gynekolog fikk jeg pergo. Hadde positive eggløsningstester, men ble aldri gravid.

Pergo enkel runde, pausemåned, dobbel pergo, pause også dobbel igjen. Da det ikke skjedde noe på et halvt år sendte gynekologen søknad om prøverør. Sto i kø et halvt år. Nettopp hatt LAP og fikk påvist endo. Nå sitter vi igjen i kø for IVF/ICSI, aner ikke hvor lang tid det tar.

To sum up, pergo hjalp ikke oss. Håper det funker for dere. Lykke til.

Og ikke bry deg om hva andre sier. Sier gynekologen/legen at det skal testes så er det de som er ekspertene. De har tross alt gått mange års skole for å lære dette så er vel de som har peiling tenker jeg.

Takk for svar LilleFie og mayflower!

Jeg har regelmessige sykluser, men vet at jeg kan bli gravid. Har vært det to ganger på 3-4 år, men mistet i uke 5 og uke 23.

Dette er jo for å teste. Skal til gynokologen i morgen på dag 12 for å se hvordan det ligger ann.

Jeg tar tempen så er ganske sikker på at jeg har EL hver syklus.

Vi skal til utredning to-tre måneder. Gynokologen sa at vi også ble sendt til prøverør etter 6 måneder, men da er vi i gang med utredning så drøyer det litt da. Koster vell en del i tillegg?

Som sagt jeg kan bli gravid, men tar lang tid....

LilleFie; vi får svar samtidig ca om vi er gravide eller ei. Krysser fringrene! Lykke til.

Annonse

Er på 4 mnd av 6 mnd med pergo. Ikke fått mensen, og skal ta test i morgen tidlig :) om den er negativ, så nei. Pergo har ikke hjulpet meg hittil. Og gyn sier jeg har El og at vi ikke feiler noen ting. Så blir spennende

Jeg ble gravid på første pergorunde. Er 5+4 nå :) Har EL selv og et barn fra før, men ikke blitt gravid igjen etter at jeg mistet i uke 17 i fjor vinter. I følge gyn produserte jeg mange små egg og ikke 1 stort som visstnok må til for å bli gravid. Krysser fingrene og håper virkelig det går bra denne gangen. Masse lykke til :)

Jeg har tidligere testet positivt på EL-tester og hormonprøvene som ble tatt av meg tydet på at jeg har EL. Jeg ble likevel satt på pergo, og ble gravid på andre runde (tror den var dobbel: tok i hvert fall to tabletter om dagen den syklusen). Jeg anbefaler deg å i tillegg teste om du har tette eggledere!

Var på ultralyd i dag :-( hadde syv follikkposer, om det er egg i alle vet vi jo ikke. Men ho ba oss droppe prøvingen denne måneden. :-( men vi har allerede hatt samleie i dag. Er på dag tolv. Pleier å ha EL i dag, men virker ikke som det skjer enda.

Follikkposene var litt forskjellige i størrelsene, noen rundt 17 mm og en på 23 mm. Den siste er nok fra forrige syklus, hadde cyste da.

Nå må jeg bare vente å se hva som skjer. 1. Dag med ny syklus må jeg inn til kontroll igjen, så skal jeg prøve noen andre hormoner, et ganske nytt et som ho selv ikke hadde gitt ut enda. Men fikk gratis oppfølging hvis jeg ville prøve de. Fikk ikke navnet på de. Glemte å spør.

Noen andre som har prøvd et helt nytt, som ligner på pergo men stimulert bare til et egg i stedenfor som pergo kan gjøre.

Blei litt deppa av dette. Noen som er i samme situasjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...