Gå til innhold

Hvor mange inseminasjonsforsøk før man går videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nettopp hatt mitt 4. forsøk, og venter i spenning på om det blir noe denne gangen. Håper det, men...

Har mest lyst å bruke åpen donor, og lurer derfor på om det har noe for seg å prøve noen ekstra ganger med inseminasjon kombinert med hormoner, før jeg evt. går videre til ivf? Eller er det bortkastet?

Jeg har et barn på snart 4 år fra før (via "naturmetoden"), og har ikke noen kjente problemer som skulle tilsi at det er vanskelig å bli gravid. Men nærmer meg 40 år med stormskritt, så den biologiske klokka tikker fort :-(

Jeg beveger meg i ukjent farvann her, så det hadde vært fint å høre andres mening og erfaring!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv som har hatt 6 forsøk med inseminasjon kombinert med Pergotime og Ovitrelle. Begynte forsøkene da jeg var 35 og er nå 37. Har ingen barn fra før, har aldri vært gravid og har heller aldri prøvd før denne prosessen. Undersøkelser og blodprøver viser normale verdier. Gynekolog anbefalte meg å gå over på IVF nå for å forbedre mine sjanser og forhåpentligvis bli gravid litt hurtigere.

Skrevet

6 forsøk, deretter IVF og ble gravid på 1 førsøk, fostervannet gikk desverre ettter 19 fullgåtte uker, deretter slo hjertet i 6 dager, men det ble for tøft for lille Petra og leve uten fostervann! Så IVF forsøk nr2 gravid :) 11+1 i dag :)

Jeg har bare en ting å si, gå over til IVF, ikke kast bort tid og penger på insemineringer. Jeg skulle ønske jeg gikk rett på IVF eller at jeg stoppet tidligere på insemnering!

Masse lykke til uansett valg du tar :D

Skrevet

Ikke lett å vite hva som er riktig....

Har du penger og sterk psyke, er det nok lurt å gå over til IVF. Personlig føler jeg at mislykket inseminasjon er mye lettere å takle enn mislykket IVF.

Vi hadde 3 icsi forsøk, pluss et frys. Resultat: en SA.

Etter det gikk vi over til donor, dermed inseminasjon. Klaffet på 5. hormonfri forsøk. Men det gikk ikke,, dessverre. Måtte ta abort i uke 8 pga tom fostersekk.

Vi hadde 4 hormonfrie forsøk til, men på 5. fikk jeg Pergo, Menopur og Ovitrelle og nå sitter jeg her med en spire i magen.. 9+4 ;);)

Jeg blir 38 år i mars, så begynte å kjenne at tiden renner ut.

Håper du finner ut av hva som fungerer best for deg!

Jeg er bevisst på at omega3 og at jeg sluttet å drikke kaffe gjorde susen hos meg.

Lykke til!

Skrevet

Hei! Jeg har selv vært i samme situasjon som deg, klokken raste mot 40 og jeg gjennomførte ene ins etter den andre. Til sammen seks ins før jeg gikk for IVF.

Jeg skulle ønske jeg hoppet av ins-karusellen tidligere. For meg og de fleste friske er det mye lettere å bli gravid med IVF.Jeg ville spart meg mye tid, stress, sorg og penger om jeg hadde gitt meg med ins tidligere. Men jeg hørte på råd fra legene, de mente sjansene mine for å bli gravid var gode. Jeg ble gravid på første IVF-forsøk.

Uansett hva du bestemmer deg for: Lykke til videre!

Skrevet

Hei,

Er "bare" 33, men etter to negative inseminasjoner råda CFC meg til å prøve IVF (skal dit i april) Aldri vært gravid, men aldri brukt prevensjon heller ( og er ikke jomfru hehe) Vet ikke korfor det er så forskjellig fra person til person kor mange inseminasjoner man bør ha før man går over på IVF...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...