vårbaby:-) Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Er i uke 30 og nå har det begynt å klø en del på hele kroppen (alt fra hodebunn til legger), men ikke så mye at jeg må klø skikkelig hardt. Det klør heller ikke i håndflatene eller under føttene, slik som ofte opptrer ved alvorlig svangerskapskløe (intrahepatisk kolestase). Er det noen av dere som opplever det samme? Burde jeg kommet meg til legen eller kan jeg vente noen dager for å se om det går over? Er lett å bli overnervøs når man har et dyrbart lite vidunder i magen!:-)
Barbarella og froskebarna Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 Skader ikke å ta en blodprøve.. Jeg har klødd mye, også i hendene og under føttene, men fikk avkreftet kolestase med blodprøver, og slapp dermed den bekymringen :-) De tar dette ganske alvorlig pga at det kan få fatale følger for fosteret, så bedre med en sjekk for mye enn for lite!
*Sammy* Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Jeg har hatt kløe og et slags eksem på hele kroppen siden uke 20 ca, klør meg til blods ! Snakka med jordmor om det, og så lenge det ikke klør inni hender og under føttene, er det ikke farlig! Jeg dusjer med dusjolje hver dag ( A - Derma x-omega) og smører meg 2 ganger i døgnet med den samme kremen, det lindrer litt !
Mamma&skatt Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Var ikke klar over at kløe kan være farlig, jeg har hatt perioder hvor jeg klør intenst rundt gifteringen min også siden inn mot håndflaten.. har tenkt at dette er på grunn av at jeg springer på toalettet så ofte og vasker hender ofte, og at dette har ført til tørr hud, har hjulpet å smøre meg ofte med babyolje og krem, samt ta av ringene om natta. Hvor intens skal kløen være for at det er alvorlig? Kjente jeg ble litt urolig her..
oktober2014baby Skrevet 27. januar 2012 #5 Skrevet 27. januar 2012 Jeg fødte mars 2011, fikk svangerskapskløe, forhøyet gallesyre. Jeg visste ikke hva dette var før jeg sa til legen at jeg klødde over hele meg, og inne hendene og under beina. Tok blodprøver og hadde forhøyet gallesyreverdier, og leververdiene var forhøyet. Jeg ble satt i gang i uke 38. Jeg ville sjekket opp i det. De følger deg godt opp og jeg følte ikke noe dramatikk i det :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå