Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg la det være sånn, eller gjøre noe med det? Har olje i badevannet, men mini har så mye hår, så må passe på at det ikke kommer i håret. Fjeset er spesielt utsatt med tørr hud..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt at nyfødte får noen uker med tørr hud. Det går som oftest over av seg selv, men du kan gni inn de tørreste områdene med litt olje eller som du gjør, ha litt olje i badevannet.

Skrevet

Veldig vanlig og ikke noe å tenke på.

Ikke smør elle noe, men olje i badevannet skader ikke. Dette er hud som skiftes ut og går over av seg selv før du vet ordet av det.

Skrevet

Skal jeg la det være sånn, eller gjøre noe med det? Har olje i badevannet, men mini har så mye hår, så må passe på at det ikke kommer i håret. Fjeset er spesielt utsatt med tørr hud..

Helsesøster sa til meg at jeg burde smøre med en uparfymert krem, slik at huden ikke skulle sprekke opp og bli irritert. Så vi bada han i oljebad, og smurte med krem etterpå. Dagen etter var det vekk :)

Skrevet

Min flasset masse på kroppen i starten, vi brukte bare litt olje. nå er huden helt fin og silkemyk...

Skrevet

Helsesøster sa til meg at jeg burde smøre med en uparfymert krem, slik at huden ikke skulle sprekke opp og bli irritert. Så vi bada han i oljebad, og smurte med krem etterpå. Dagen etter var det vekk :)

Helsesøster sa til meg også at jeg skulle smøre litt med krem. Brukte all round kremen til dr greve, og forsvant med en gang. Dette var i panna da. Han var tørr ellers på kroppen en stund også, og flasset en stund. Dette forsvant av seg selv. Bada med olje i vannet bare.

Skrevet

Min tulle har også mye hår og jeg pleier å vaske håret hennes under vasken (med dr.greve-sjampo) etter at vi har bada henne i vann med olje. Da lukter håret også nydelig :)

Skrevet

Flassing og tørr hud er nok helt normalt ja. Babyens hud har vært omsluttet av væske med helt jevn temperatur gjennom hele svangerskapet og utsettes først nå for luft, temperaturforskjeller osv. Kanskje ikke så rart at det kommer reaksjoner:)

Vi smurte aldri med noe fordi vi håpet på at babyhuden ville klare brasene uten hjelp. Vi prøvde en gang med olje i badevannet, men syntes kroppen hans ble så glatt at vi ble redd for å glippe taket. Da var det mindre farlig med litt tørr hud fant vi ut. Etter ca fire uker var tørrheten borte og huden helt silkemyk og babyglatt:)

For øvrig går det an å klappe litt olje på våt hud etter badet som alternativ til olje rett i badevannet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...