Prøverpåentil Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Jeg er så ny på dette her, så kommer automatisk så mange spørsmål.. men nå skal jeg så og si fortelle hele livshistorien min.. så trenger jeg råd.. selv om jeg vet de fleste ikke kan svare noe sikkert:) 8 Desember tok jeg en positiv graviditetstest, men 15 Desember begynte jeg å blø og det endte i en spontanabort.. jeg var mest sannsynlig 4-5 uker på vei. Første dag av siste blødning var da 15 Desember.. Torsdag forrige uke tok jeg en graviditetstest med ukeindikator, der sto det 1-2.. det ville da si at jeg var 3-4 uker på vei. Neste steg på nesten ville evt vært 2-3 uker, men når jeg tok en test idag 5 dager senere så står det 3+. Hvordan i all verden vet jeg hvor langt jeg er på vei? Vil så gjerne på tidlig UL men vil jo først finne ut hvor langt jeg er på vei, sånn ca, slik at det er mulig å se noe også. Noen tips/råd til hvordan dere ville tolket dette? :)
**venter** Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 De dere ukeindikatoerne er ikke så pålitelige som jeg tror du tror:) De beregner bare utifra gjennomsnittlig HcG-verdier og du kan ha lavere eller høyere enn snittet:) Jeg hadde 3+ når jeg var 4+1, så...
Prøverpåentil Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2012 De dere ukeindikatoerne er ikke så pålitelige som jeg tror du tror:) De beregner bare utifra gjennomsnittlig HcG-verdier og du kan ha lavere eller høyere enn snittet:) Jeg hadde 3+ når jeg var 4+1, så... Står jo at de skal være 92 % sikker, så er vel ikke så rart at man regner med at det kan være noe sannhet i det.. Siste graviditeten ble det ikke noe forandring i testene jeg tok, og den stagnerte, så når jeg først får en test nå som er gått fremover velger jeg å tro på at det er positivt og at det gar gått framover...
For_mye Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Det er mest sannsynlig at du er mellom 5 og 6 uker på vei, den tryggeste måten å regne det ut på er nok fra forrige mens (dvs SA). Regner du deg uker frem fra den 15. des så er du rundt 6 uker i dag. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå