Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Laget mandlemakroner i går, men ble helt mislykket. Fløt inn i hverandre på stekebrettet og jeg måtte kaste alle sammen Trodde det var fordi deigen var for løs (jeg satte den med to skjeer på stekebrettet) og laget ny deig i dag som var mye fastere. Kjevlet den ut. Men de flyter fortsatt inn i hverandre! :-( Hva gjør jeg feil? Brukte oppskriften fra Det Søte Liv med 250 gram mandler, 3 dl melis og 2 eggehviter.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 glemte å skrive at problemet egentlig ikke er at de flyter inn i hverandre, men poenget er jo at de dobler størrelsen sin og det blir et stor luftfylt rom inni hver makron. HI
Gjest mela<3 Skrevet 24. januar 2012 #3 Skrevet 24. januar 2012 Jeg gjør det enkelt:) Jeg bruker den ferdige kransekakepølsen fra butikken og skjærer den i ca 20 deler. (ca 1 cm pr stk) Stekes ikke helt igjennom, litt bløt i kjernen;) ...nam!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Hm..., er mandelmassen så flytende at du kan legge den opp med en skje? Jeg pleier å bruke ferdig kransekakemasse (fås på Rema 1000), kjevle den flat og trykke ut rundinger. Bruker shotglass, så de ikke blir for store. Følger alltid denne oppskriften: http://www.villaperl...-sarah-bernard/
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 24. januar 2012 #5 Skrevet 24. januar 2012 Jeg har brukt den fra detsoteliv jeg og, men har aldri hatt noen som helst problemer. Mine er faste, altså sånn at jeg må nesten rulle dem til (de er klissete for et, men faste).. hmm ja, jeg har laget disse i flere år, har aldri fått slike resultat som du beskriver..
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #6 Skrevet 24. januar 2012 Hm..., er mandelmassen så flytende at du kan legge den opp med en skje? Jeg pleier å bruke ferdig kransekakemasse (fås på Rema 1000), kjevle den flat og trykke ut rundinger. Bruker shotglass, så de ikke blir for store. Følger alltid denne oppskriften: http://www.villaperl...-sarah-bernard/ Et lite tips til deg som kjevler: Første gangen jeg laget disse gjorde jeg det som deg - på den tungvinte måten Jeg kjevla ut og stakk ut rundinger. Helt til jeg skjønte at det var jo tusen ganger enklere å bare skjære biter av "kransekakepølsa", ca 1 cm tykke. Myyye enklere )
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #7 Skrevet 24. januar 2012 Hm..., er mandelmassen så flytende at du kan legge den opp med en skje? Jeg pleier å bruke ferdig kransekakemasse (fås på Rema 1000), kjevle den flat og trykke ut rundinger. Bruker shotglass, så de ikke blir for store. Følger alltid denne oppskriften: http://www.villaperl...-sarah-bernard/ Et lite tips til deg som kjevler: Første gangen jeg laget disse gjorde jeg det som deg - på den tungvinte måten Jeg kjevla ut og stakk ut rundinger. Helt til jeg skjønte at det var jo tusen ganger enklere å bare skjære biter av "kransekakepølsa", ca 1 cm tykke. Myyye enklere ) Jeg gjør også det, men ruller den tynnere før jeg skjærer bitene slik at hver bit blir mindre og nettere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå