Prøverpåentil Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Jeg lurte på en ting.. Hvis man har hatt en spontanabort og klarer å bli gravid før mensen kommer, er det grunnlag for å få dekket en tidlig UL for å finne termindato? Man aner jo ikke hvor langt man er på vei... Noen som har erfaring her? Og ... er det virkelig så vanlig med 2-3 SA på rad, som det kan virke som her? Her jo så trist:(
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 Hei En ting som kan være litt dumt med slike forum, er at komplikasjoner som f.eks SA blir veldig fokusert på... Ja, 25% (ca) av alle svangerskap ender i SA -men det er iberegnet alle som kommer som menstrasjon eller et par dager forsinket menstrasjon. M.a.o -innen man har funnet ut av det, så er man ofte over første "kritiske" fase Jeg er en av de som har mistet noen ganger, men fant også ut at jeg hadde en genetisk sykdom som mest sannsynlig var årsaken. -Og den er sjelden. Fikk medisiner, og nå er jeg gravid og alt ser bra ut ang UL, så er ikke SA automatisk grunn nok. Men veldig mange leger har lav terskel for videre hendvisning. I lovverket er også "mors bekymring for at svangerskap forløper normalt" alene god nok grunn til UL -og mye kan falle inn under den setningen ønsker deg lykke til, og prøv å ikke bekymre deg alt for mye og ikke les om andres dårlige opplevelser. Det går aller oftest veldig bra! (Skulle ønske jeg hadde brukt energien min på andre ting iallefall...)
mamma3333 Skrevet 24. januar 2012 #3 Skrevet 24. januar 2012 der er jo mange som sliter etter en SA og er veldig alene om opplevelsen, er vel naturlig at det blir en del fokus på det? Men jeg har nå kommet så langt at jeg prøver og ikkje lese for mye om det og tar med meg de gode historiene, men ikke alle er der, vi som ikke vil lese får bare hoppe over de trådene:) Jeg hadde SA og ble gravid igjen, fikk Ul fordi jeg startet å blød ikke for SA alene....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå