Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten på 2 1/2 måned. Nå er det nesten en uke siden han har hatt avføring. Vet vel egentlig at det er ganske normalt siden han kun får morsmelk, men nå kjenner jeg at jeg begynner å svette litt her. ..

Det er jo liksom ingen ting jeg kan gjøre for å få ting til å skje, eller er det kanskje det? Til tross for at dette er nr tre, så er jeg helt grønn på dette området, har ikke hatt det problemet med de andre.

Forresten, gutten har vannkopper, kanskje det har noe å si???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Tror jenta vår var ca på samme alder når det kunne gå 1 uke mellom hver gang. Vet om andre babyer som også er "sånn", så tror det er normalt, å ikke noe å tenke noe særlig over siden han får bare morsmelk :)

Men jeg er da ingen ekspert (første babyen vår:))

Skrevet

Fortvil ikke, kan gå opp til 3 uker uten at det er noe krise :-)

Men om du vil få litt fortgang på sakene kan du gi litt malt. Enten duppe smokken i malten eller blande litt ut i kokt vann og gi med sprøyte feks.

Skrevet

Et tips er at du spiser noen svisker. Det kan gjøre godt for både ditt system og babyens:)

Helt alvorlig så funker dette veldig bra her. Min har begynt å få grøt og det går litt lenger tid mellom hver gang han har avføring. Jeg tar 4-5 svisker på morgenen, og ut på dagen må jammen mor bytte bæsjebleie:)

Skrevet

Snuppa vår bæsja hver dag de første par ukene, så ble det bare sjeldnere og sjeldnere. Vi har hatt tre uker imellom, og nå husker jeg ikke sist hun kom med "pakke" til oss... Spurte legen om dette, og det er nesten like normalt som at det kommer fire ganger om dagen. Disse barna kalles faktisk for "samlere" på fagspråk fikk jeg fortalt :)

Så lenge ikke babyen har vondt eller plages med det, så kan man bare slappe av :) Har sett de samme rådene som ovenfor, så prøv enten svisker eller malt dersom det blir plagsomt for dere, men vår har aldri vært plaget.

Skrevet

Så lenge han bare ammer, så er det absolutt ingen problem! Morsmelk er biologisk stoff som vil si at barnet tar hva og hvor mye det trenger! enten det være 100% eller 20%! Kanskje er han i en vokseperiode der han trenger all melk han får og derfor blir det ingen avføring! Jeg hadde en som bæskja 8 ganger om dagen og en som gjorde det hver andre eller tredje dag! Ved MME er det alltid noe avfall og derfor kalles det forstoppelse men ved fullamming ikke det!

Slapp av og fortsett å amme, kanskje han trenger mer melk!

Skrevet

Her ble vi overrasket de ytterst få gangene det ikke var bæsj de første kanskje to månedene. Så plutselig var det stadig sjeldnere, og nå (5 mndr) kan det opptil en uke mellom hver bæsjebleie. Ifølge HS helt normalt!

Jeg har for øvrig tro på kiki1980 sin teori om at barnet kan ha en vokseperiode og derfor trenger alt den får i seg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...