Gå til innhold

Kk vs privat gyn. Ang fare for tidlig fødsel..

Anbefalte innlegg

Jeg er ca26 uker på vei og har hatt småblødninger kynnere menssmerterog nedpressfølelse. Gikk idag til privat gyn for å skjekke om det hadde hatt effekt på livmorhalsen. Da jeg ble undersøkt lå babyen i sete og gyn ble veldig alvorlig. Regnet ut at baby var 1125gr og cervix ble målt til 4cm. Noe jeg forstår er normalt, og jeg hadde ikke åpning. Alikavell mente gyn at jeg kunne føde når som helst og ville at jeg skyndet meg til haukeland sykehus for å bli innlagt til observasjon... Han sa at om vannet gikk så ville han at jeg skulle være på kk slik at de kunne ta ks.

Så kommer jeg på kk og de syns det var rart at jeg var der siden cervix var normal uten åpning og mente dette var ikke noe å bekymre seg for og sendte meg hjem... Legen som undersøkte meg var ung og min gyn er vell strengt talt egentlig nådd pensjonist tilværelsen men holder på fremdeles. Han har et veldig godt rykte og er en annerkjent gyn...

Derfor ringte jeg han tilbake og spurte hva som gjorde han så bekymret. Og da sa han at når han kjente på meg og det han så tilsa at fødsel var nær og at det var dumt med vannavgang om baby lå i sete. Da spurte jeg han om han fortsatt mente at jeg lå ann til prematur fødsel selv om kk så noe annet og det mente han var tilfelle. Det var bare å vente å se hva som skjedde sa han... Men han var enig med at cervix var lang og ingen åpning. Men at det var flere ting som spilte inn... Så hva tenker dere? Jeg får litt hetta...

Jeg har veldig tiltro til min gyn som er både erfaren og aldri har vist tegn til å være hysterisk før.. Men sammtidig er jo kk plassen hvor folk føder liksom... Hvordan kan de være så uenige?

Fortsetter under...

Hva sier din magefølelse? Mye kynnere og nedpress kan plutselig gå over i fødsel. Hadde det slik med min gutt født i uke 28. Jeg sa ungen kom til å komme, alle sa nei. 2 dager etter ble han født. Mitt råd stol på deg selv....

Kynnerene har gitt seg nå. Men har konstante sterke mens smerter pluss rosa utflod med jevne mellomrom... Jeg vet ikke hva jeg skal tro, føler det er i gang men ikke at jeg skak føde akkurat nå om du skjønner? Hvordan gikk det med deg da? Og skjekket de åpning og sånn på deg?

Annonse

Kontakt føden med en gang om du får "tak" i ryggen eller sterke kynnere... jo før du får riehemmende jo bedre virker det fikk jeg beskjed om da jeg fødte prematurt...har du fått sjekket at du ikke har urinveisinfeksjon forresten? det kan jo gi smerter, blødninger og i verste fall sette igang rier pga irritasjon på livmoren...

Jeg har ikke uvi,nei. Og jeg vet at 4cm og lukket er bra, men det er jo det som gjør meg så usikker. Det at gyn sier at selv om jeg er lukket og lang kommer dette til å ende i prematur fødsel, for det kan han se på form, og hvordan det kjennes ut der inne pluss blødningene. Mens kk ikke ser noe å bekymre seg for.

Jeg forstår ikke helt hvordan mann kan være så nær fødsel selv om mann er lukket og lang,men min gyn er 68år og har rykte på seg å være meget dyktig. Hva han har sett og kjent vet ikke jeg men han var rimelig sikker i sin sak. Rart dette her...

m.i.l hvordan startet det med deg og i hvilken uke fødte du?

Hei:)

Skjønner veldig godt du er bekymret!! Jeg anbefaler deg å bestille time asap!! Hos Jan Helge Mortensen hos sentrumslegene! Han er overlege på Kk på dagtid og har egen klinikk på kveldstid. Han er spesialist og er helt sinnsykt dyktig!! Han tar alt 100% alvorlig og sjekker alle detaljer! Jeg har vært hos han akutt flere ganger dette svangerskapet og føler at de på Kk generelt er slurvete i forhold!! Siden han også jobber på Kk vil han nok kunne ta dette rett videre!

Gå på sentrumslegene.no så finner du mer info:)

Lykke til!!

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...