Gå til innhold

Graviditetstest som viser antall uker- sikker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jeg er gravid, venter mitt 3 barn, ble på vei med pilla, så etter mensen har jeg termin 17.09, 6-7 uker på vei, men jeg føler jeg er lengre på vei, kjenner disse boblene som sprikker, føles ut som "kynnere" lavt i magen osv.. det ska jo strengt tatt ikke gå an så tidlig??

Men mitt spørsmål er da: Kan jeg ta en slik test nå så viser antatt uker jeg er på vei, eller gelder dette kun før ett viss antall uker i begynnelsen ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Clearblue sin med ukeindikator går bare frem til 3 uker etter befruktning, altså uke 5. Hvis du er lenger står det bare 3+. Så hvis du er lenger enn 5 uker på vei så hjelper ikke den deg dessverre. Men UL kan jo gi et sikrere svar:)

Skrevet

Jeg har normalt kynnere fra uke8... Så det er mulig,

Etter et svangerskap eller to, vil også nervebanene dine ha endret seg litt, så du vil kunne kjenne feks luftbobler i tarmene og sånt som du ikke kunne kjenne før.

Har du hatt fantomspark? Det blir noe av samme greia, når man helt tydelig kjenner "babyspark" uten å være gravid, ganske pussig opplevelse.

Det sagt, så vil babyen rundt uke 12 være ca 8cm lang fra hodet til rumpa. Da -kan- man muligens kjenne spark, men det er veldig sjelden.

Hvis du er så usikker, ville jeg hørt med legen din, hør først om dere kan høre hjertelydenm feks, kan dere det, er nok en ul på sin plass..

Skrevet

Testen viser bare til 5+

Dessuten så sier leger og eksperter at man ikke skal stole på de testene,da det ikke går an å måle eksakt hcg nivå ved urinprøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...