Peispå! Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Lillebror er blitt 6 1/2 mnd, og enten sparker av seg dyna, eller trekker den over ansiktet om natta. Bekymrer meg når han gjør det sistenevnte... Er det noen som har bedre forslag? Er slike soveposer et alternativ? Noen som bruker noe annet enn dyne?
Petrine +spire=❤ Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 Husker når storebror var liten. Han trakk dyna over ansiktet. Da kjøpte jeg noen sånne ringer med klyper. Ringen festet jeg nederst rundt senga og brukte klypene nederst på dynen. Funket fint til det formålet, men kanskje ikke så effektivt mot sparke av dynen hehehe.
Peispå! Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2012 Det var en fiffig løsning! Bekymrer meg ikke så hardt for at han sparker av seg dyna, det skjer mest en liten stund før han våkner på natta. Da våkner jeg uansett å brer over han:-) Nei, synes det er værst at han på død og liv skal ha dyna langt over ansiktet. Er det slike gardinringer du kjøpte Petrine?
Håpefull77 Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Vi har kjøpt sånn soveposesak på ikea. Er superfornøyd med den. Men datteren min skal ha dyne også, hun koser med den når hun skal sovne. Så vi har det kaldt på rommet og sommerdyne som ligger litt over magen hennes.
abella Skrevet 23. januar 2012 #5 Skrevet 23. januar 2012 Storebror lå etterhvert så urolig at vi tok ut dyna og kjøpte nattpose. Han romsterte rundt i hele senga i løpet av natta, så det var ingen vits med dyne de første 2 åra. Vesla ligger foreløpig litt roligere, men hun sparker en del med beina. Så jeg pleier å ta et elastisk ullteppe og strekke over dyna og feste mellom madrassen og sprinklene på begge sider, det holder dyna på plass foreløpig. Så får vi se om hun blir mer urolig når hun blir eldre.
Peispå! Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2012 Virker sikkert helfjern ut, men er det forskjell på en natt-pose og sovepose? Er det armer på slike? Kan selvsagt google litt rundt, men så innmari kjekt å få høre fra dere som allerede har prøvd ut ulike ting og har erfaring:-)
miepia30 Skrevet 23. januar 2012 #7 Skrevet 23. januar 2012 Vi bruker nattpose, sånn lett vattert kjole uten armer. Og ei lett dyne oppå hvis det er ekstra kaldt. Genialt m posen for da går det lettere å flytte fra min seng og amming over til hennes seng. Er da varm og god i posen og merker ikke at hun blir flyttet i si seng.
abella Skrevet 23. januar 2012 #8 Skrevet 23. januar 2012 Virker sikkert helfjern ut, men er det forskjell på en natt-pose og sovepose? Er det armer på slike? Kan selvsagt google litt rundt, men så innmari kjekt å få høre fra dere som allerede har prøvd ut ulike ting og har erfaring:-) Nattpose og sovepose er det samme. De aller fleste er uten armer, men det finnes noen med armer også. Vi har uten armer, men den er fóret. Synes det er best med fór fordi de gir mer varme og dyne brukes altså ikke om vinteren. På våren/høsten bruker vi bare en tynnere pysj under og på varme dager om sommeren trenger han jo ikke pose.
Peispå! Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 23. januar 2012 Geniale damer dere altså:-) Takker for responsen, og setter snuten mot barneutstyrsbutikker når jeg drar hjem fra feriestedet på onsdag!
Petrine +spire=❤ Skrevet 23. januar 2012 #10 Skrevet 23. januar 2012 Det var en fiffig løsning! Bekymrer meg ikke så hardt for at han sparker av seg dyna, det skjer mest en liten stund før han våkner på natta. Da våkner jeg uansett å brer over han:-) Nei, synes det er værst at han på død og liv skal ha dyna langt over ansiktet. Er det slike gardinringer du kjøpte Petrine? Nei jeg kjøpte de på en barneutstyr butikk, men det er jo så lenge siden at jeg ikke husker hvilken.
min<3 Skrevet 24. januar 2012 #11 Skrevet 24. januar 2012 Vil den posen ha noen effekt når lille snur seg på magen?
abella Skrevet 24. januar 2012 #12 Skrevet 24. januar 2012 Vil den posen ha noen effekt når lille snur seg på magen? Ja hvis du kjøper pose med seler. Men det gjør jo ikke noe at de snur seg på magen. Ikke alle sover like godt på magen i begynnelsen, men de blir fort vant til det. Jeg har aldri hatt sele på mine og det er litt stress med en gang de begynner å snu seg for da våkner de, men det går fort over.
firebarnsmum Skrevet 24. januar 2012 #13 Skrevet 24. januar 2012 Det var en fiffig løsning! Bekymrer meg ikke så hardt for at han sparker av seg dyna, det skjer mest en liten stund før han våkner på natta. Da våkner jeg uansett å brer over han:-) Nei, synes det er værst at han på død og liv skal ha dyna langt over ansiktet. Er det slike gardinringer du kjøpte Petrine? Nei jeg kjøpte de på en barneutstyr butikk, men det er jo så lenge siden at jeg ikke husker hvilken. De har sånne poser på HM:)) Det funker også å feste dyna litt under madrassen i fotenden, da greier de ikke dra dyna over hodet:)
Håpefull77 Skrevet 24. januar 2012 #14 Skrevet 24. januar 2012 før vi fikk posen fant vi mini ofte på magen. Nå snur hun seg ikke lengere. Har en pose med hull til armer og glidlåsen "feil vei", dvs at glidelåsen starter ved haka og ender ved beina. Sikkert fordi da er den vanskeligere å åpne for barna. Kostet ikke særlig mye på ikea.
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 25. januar 2012 #15 Skrevet 25. januar 2012 Har lest et tips om noen som kjøpte sengetøy med knyting og festa fast dynetrekket i sprinklene på senga
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 25. januar 2012 #16 Skrevet 25. januar 2012 Jeg har også lurt på om disse posene hjelper mot å snu seg i mageleie. Småen snur seg med engang hun havner i sengen, og holder det gående. I dag brukte jeg 3 timer på å få henne til å sove, og til slutt var hun så dautrøtt at hun sovnet på magen, stakker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå