Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei igjen.

Som Kari skrev i det forrige innlegget så jobber jeg med dette.

Jeg innhenter informasjon fra både leger og jordmødrene slik at dette skal bli riktig.

Enn så lenge kan du lese om de forskjellige ukene her:

http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/uke/

:)

Ingen andre steder, leger, jordmødre, svangerskapsspesialister sier at man er i uke 19 når man er i uke 18... Det er slik det telles i et svangerskap, klart de skal sjekke det opp og legge seg på samme linje som andre "eksperter"! Hvis du sier til legen din at du er i uke 19 og han/hun ser i papirene dine så vil han/hun korriger deg å si at du er i uke 18... 18+noe. Hvorfor er det så vanskelig Fjelljenten?

Annonse

Fordi det er feil? 18 uker + noe ja, skjønner du ikke da at du er 18 ferdiggåtte uker + noe? Dvs. at du ikke er i uke 18 når du har gått FERDIG 18 uker... herregud, noen mangler jo fullstendig logisk tankegang... i tillegg er det sånn de har gjort det her inne i alle år, så hvorfor forandre det nå?

Men les nå skikkelig nå Fjelljenten! Det er bare i dette forumet at det har blitt regnet slik. Ikke blandt jordmødre, leger og andre eksperter. Selv om jeg vil at det skal regnes som fullgåtte uker så blir det ikke det. Det er ikke slik svangerskapet regnes... Ingen andre steder leser du om 19 i uke 18, disse må jo da legge seg på samme linje. Jeg forstår at det føles godt å kunne si og regne på at man er en uke lengre på vei. Men som jeg skrev istad så vil du bli korrigert med en gang for slik regner man ikke svangerskap.

Jeg bryr meg ikke om hva de gjør andre steder, jeg er opptatt av fakta og logikk, og når jeg er ferdig med uke 18 trenger jeg ikke lese om uke 18 lenger. Punktum.

Ja, det er riktig Rødhette, heldig du :-) Utrolig irriterende å måtte lete frem riktig uke selv hver gang, savner virkelig sånn det var før...

Trenger ikke gjøre ting mer komplisert enn det er...

Vil ikke ditt og vil ikke datt. Finn deg en annen nettside da Fjelljenten, trodde du skulle det jeg..

Uansett, svaret fra BIM er at de vil forhøre seg med andre fagpersoner før de bestemmer seg for hvordan de vil ha det på sine sider. Ingenting å krangle på, det blir som det blir. Punktum.

Annonse

Har aldri hatt noe behov for å krangle med deg din lille stalker, så du kan jo prøve å overse innleggene mine fra nå av. Dette er et side der man henvender seg til forumansvarlige, så slutt å bry deg du og finn noen andre å stalke...

Som sagt er det ikke noe de trenger å forhøre seg om, når det er så logisk i seg selv, og at du ikke forstår det er ikke mitt proble. Punktum og bye bye til deg.

Like voksen som alltid ser jeg! Stalker er vel å ta litt hardt i frøken drama. Jeg leser innlegg her inne som alle andre, og synes du er vel drøy i måten du kommuniserer med de ansvarlige her inne på. Noen velger å si ifra, andre ikke.

Så det er sagt, så er jeg enig med deg at det er logisk ift ukeberegningen. Samtidig så må man noen ganger ta det svaret man får for det det er, og avvente hva de bestemmer seg for.

Ja, prøv det du ;-) Ganske lei av å bli stalket av deg ihvertfall, ta en hint og finn deg en annen hobby. Du har gitt beskjed om at du synes jeg er drøy, og du trenger ikke gjenta det hver gang jeg skriver noe. Jeg mistenker deg sterkt for å være en av de forumansvarlige som ikke klarer å dy seg med anonymknappen, ser ingen annen grunn til at du skal være såå opphengt i meg og hva jeg skriver.... Get a life.

Ja, da er du jammen paranoid hvis du tror det! Hehe, men da lar jeg deg sitte igjen med de tankene jeg.

Jeg bestemmer selvfølgelig selv om jeg velger å kommentere dine ufine og krasse innlegg, du kan synes hva du vil om det.

Hvis du velger å tolke at jeg sier ifra som at jeg er opphengt i deg og "stalker" deg, så sier det mer om deg enn meg.

Og "Get a life"? Den bør du se deg i speilet før du slenger ut.

Hei, enda en anonym her.

Det dere diskuterer er ganske klassisk; er man i den nittende uka eller i uke atten når man er 18 uker + noen dager på vei.

Det samme har vi med at vi nå er i det 21 århundre mens det begynner på 20 eller når babyen til slutt kommer er det i sitt første år og blir jo ikke ett år gammel før etter ett år.

Slik det står nå er man i Uke 18 når man er 18 uker pluss noen dager på vei. Andre vil at det skal stå om uke 19 siden man er i den 19nde uka.

Hvis du endrer termindato til dagen idag vil teksten være "Din uke 40 - nå er datoen her" og det betyr at det er riktig slik det er lagt opp her siden en graviditet er 40 uker og to eller tre dager avhengig av hvem som mener noe.

Altså; med termindato idag er jeg i min 41ste uke mens jeg er i uke 40.

Hvis du dermed setter 1 november som termindato og dermed er en dag på vei vil du ikke få noe tekst. Det er vel strengt talt greit.

Eller så kan dere spørre forumansvarlige om de kan skrive en tekst ala "Jaggu er du optimist og sikker på din egen kropp."

Heisann.

Skjønner at dette er et tema som kan diskuteres.

Som jeg skriver over holder jeg på å innhente informasjon fra jordmødre etc, for å få dette til riktig.

Leger og jordmødre teller litt forskjellig og jeg vil bare at dette skal bli riktig for dere.

Og siden jeg verken er jordmor eller lege tør jeg ikke å synse om dette.

Legger ut info med en gang vi har svaret! :)

Elin.

Fjelljenten: Jeg kan love deg at jeg ikke har skreve noen som anonym.

Ja, prøv det du ;-) Ganske lei av å bli stalket av deg ihvertfall, ta en hint og finn deg en annen hobby. Du har gitt beskjed om at du synes jeg er drøy, og du trenger ikke gjenta det hver gang jeg skriver noe. Jeg mistenker deg sterkt for å være en av de forumansvarlige som ikke klarer å dy seg med anonymknappen, ser ingen annen grunn til at du skal være såå opphengt i meg og hva jeg skriver.... Get a life.

Hehe. Jeg må le av deg Fjelljenten... Hvorfor tror du at det er en person som "stalker" deg? Det er mange som skriver under "Anonym bruker" her, så det er ikke sånn at en person sitter og svarer deg hele tiden. Du kan forresten virkelig å lage problemer av ingen ting.

Hilsen enda en anonym :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...