Gå til innhold

Hvem har termin i oktober? :):) 4 oktober her!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har termin den 18 oktober! Spennende! Håper de neste ukene går fort sånn at jeg kan slappe litt mer av og bekymre meg litt mindre. Håper så indelig at allt skal gå bra. Føles helt magisk å være gravid! Går bare rundt å smiler. Kjenner godt at kroppen er i forandring. Trøtt,sover når jeg kan. Sliter med matlysten. Og føler meg urven og småkvalm.. (kommer og går) Også er brystene tunge og vonde. Men alt dette overskygges av den fantastiske følelsen av å bære på to hjerter:)

Har ordnet meg en tidlig legetime. Skal i morgen,og da er jeg seks pluss to... Skal høre om det er mulig å få tidlig ultralyd fordi jeg bekymrer meg så fælt. Tror liksom ikke helt på at det er noe dær inne. Så hadde vært skjønt å få se et hjerte som slår.

Annonse

Jeg var til lege da jeg var omtrent 5 uker på vei. Da sa hun det var altfor tidlig. At det vanlige var i uke 8-12. For da sjekker de deg for sykdommer og slikt, så bestiller de time til UL. Hun sa det var fordi faren for SA er stor i uke 0-8.. og viss en eventuelt skulle ha en SA, så var det en ekstra stor påkjenning om en fikk et brev om at de hadde bestilt time til UL da og da når en hadde mistet barnet. Og det å høre hjertet allerede i 6+2 er ALTFOR tidlig vil jeg si. Det er en STOR sjangse for at hjertelyden ikke kan høres og da vil du bare bli mer bekymret. Jeg ba om å ta en blodprøve for å sjekke om jeg er gravid. Den ble sendt til sykehuset og fikk svar 1uke senere at det var uklart om jeg var i uke 5 eller 6 :) Men bare å få konstantert at jeg er gravid var en stor lettelse siden jeg ikke hadde mye symptomer. Men nå er puppene ømme som F og jeg er småkvalm den meste av tiden, så kunne ikke vært mer sikker :P Så forslår at du spør om de kan ta en blodprøve av deg :) den er 100% sikker og letter veldig på trykket! ;)

Etter at jeg mistet i uke 8 for under et år siden, bestilte jeg meg tidlig legetime. Er nå 8 uker på vei, så var til legen i går. Hun ville ikke gjøre noe, ennå jeg sa at jeg brukte mye av hverdagen på bekymringer. Forrige gang jeg var gravid oppdaget de på tidlig ultralyd at hjerte hadde stoppet, men jeg hadde ikke blødninger eller noen andre tegn, så måtte på sykehuset for å fjerne. Men nå ville hun ikke sjekke noe før uke 13.. Jeg må innrømme at jeg ble skuffet, så jeg dro på Aleris i går, fikk ultralyd og sitter med et bilde som sier at jeg er nesten 9 uker på vei, og alt ser greit ut så langt. Kostet meg 1400,- men hvert det :)

jeg skal ikke til legen før 5 mars og er etter menstermin 8+0, dette va egentlig bare for å bekrefte graviditeten, men de hadde ikke tid til meg før det. jeg tenker å bestille ul til uke 12 så fortelle til venner og familie etter det :) tok en test til i dag mest på gøy, og streken var sterkere enn kontrollstreken hehe :)

jeg har time til legen den 12. Mars, for å få "bekreftet" at jeg er gravid, da skal jeg i følge min beregning være 11 uker på vei. bestilte timen for 2 uker siden, men de ville ikke ha meg inn før det, siden jeg bare var 6 uker på vei den gang.

Synes det var egentlig like greit, for de kan jo ikke gjøre så mye før den tid heller.

Når jeg tok den første testen om jeg var gravid eller ikke (da var jeg 5 uker og 2 dager på vei) var streken så sterk at jeg kunne vært blind å enda se den :P

jeg fikk en mellomsvak/sterk strek når jeg testet, men det va på ettermiddagen og va da ca 5+2 når jeg fant det ut. har beregnet at jeg er 8+0 når jeg skal inn til legen, men lurer jo veldig på om denne beregningen min stemmer hehe :) for på noen terminkalkulatorer skal en trykke inn sykluslengde i tillegg og da er jeg mindre enn 6+3 som jeg er i dag bare beregnet ut fra første dag i siste mens som var 9 januar.

Annonse

• 2 uker senere...

Masse lykke til :) Jeg ble iallefall veldig beroliget av å faktisk få se at det var liv inni dær. Er mye mer avslappet nå,og kan nyte tanken på å være gravid. Ikke noe godt å gå å være fryktelig engstelig hele tida. Så for meg var tidlig UL riktig.

Jeg har litt uviss termindato. Selv trodde jeg at det jeg bærer på er Septemberunge, men ble satt frem til 1.oktober av jordmor.

Jeg er med på å samles i Trondheim, men lurer på om det kan være tidlig ennå?? :)

Ups...ser at jeg har svart på et innlegg som er litt lang tid tilbake!

Visste ikke at tråden har kommet såppass langt :)

Når man drar til legen, kan man få høre hjertelyden til babyen da? :)

Jeg har vært to ganger på ultralyd allerede. første gang var jeg 7 uker, og da fikk vi både se og høre hjertelyd=) og når jeg var 9 uker:) veldig gøy å se utviklingen på bare 2 uker!:o)

ååh... trodde man fikk høre det også. Men at jeg får se hjerte slå, det er jo helt supert ;) drar til legen nå snart, å jeg må si jeg gleder meg :D

Du får høre og se :) det gjorde hvertfall vi, fra jeg var 7 uker på vei!=) med innvendlig ultralyd da;)

Gjest Min1.baby

Hei. Er ca.7+4 nå og har ingen symptomer what so evver,så byner nesten å lure på om det er noe der i det hele tatt. Men har ikke hatt mensen siden 20-23 januar og jeg tok tester og begge viste TYDELIG positiv. Ringte for å bestille meg time til legen,men fikk ikke komme inn før 10.april. Så jeg venter spent på å få høre noe da. Bortsett fra at jeg er mer trøtt og spiser mer,så er det ikke noe mer "uvanlig" her...

Noen flere som ikke har noen symptomer?

Hei duu :o)

Jeg er 10 uker nå , og har heller aldri merket noe annerledes.

Har vært litt svimmel og spist endel mer enn ellers da:P

Er bare de siste ukene som brystvortene har begynt å bli vonde..

skal du på ultralyd eller bare til legen?:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...