Gå til innhold

Hvem har termin i oktober? :):) 4 oktober her!

Anbefalte innlegg

ÅÅ jeg har ogsÅ veldig vondt i ryggen.. da vet jeg det hvertfall, at det er normalt!

Tenk da nÅr man fÅr stor mage..hvor vondt i ryggen man kommer til Å fÅ da:P samboeren min var ogsÅ den som kommenterte av puppene hadde vokst. utenom ryggsmerter og litt ømme pupper har jeg ingen symptomer. hÅper det kommer mer snart, sÅnn at jeg kan føle meg litt mer gravid. he he

Fortsetter under...

ÅÅ jeg har ogsÅ veldig vondt i ryggen.. da vet jeg det hvertfall, at det er normalt!

Tenk da nÅr man fÅr stor mage..hvor vondt i ryggen man kommer til Å fÅ da:P samboeren min var ogsÅ den som kommenterte av puppene hadde vokst. utenom ryggsmerter og litt ømme pupper har jeg ingen symptomer. hÅper det kommer mer snart, sÅnn at jeg kan føle meg litt mer gravid. he he

Hehe :) Ja, da har du den samme historien som meg :P Jeg har ingen "cravings" (en type ting jeg bare MÅÅ ha), ikke særlig kvalm.. Bare av og til. Men oppdaget for kanskje 10 minutter siden at jeg hadde ømme brystvorter, sÅ der er en ting jeg kan krysse av pÅ listen :) Jeg tok ogsÅ en ny graviditetstest i dag for Å være sikker pÅ at det er noe der inne, og den kom ut positiv, sÅ det er fortsatt en liten spire der :) Har ogsÅ tatt blodprøve hos lege som jeg venter svar pÅ i slutten av uken :) Hvor langt er du pÅ veg nÅ da, oktober2012? Jeg er akkurat 6 uker :)

unggravid: Jeg satt akkurat å så på kalenderen min.. for legen spurte meg igjen idag når jeg hadde første mens dag,sist gang jeg hadde mensen.. har hele tiden sagt 7.jan, men det var visst 3.januar...:P wee..enda noen dager lengre på vei:P heheh.. Når jeg tok sånn clearblue ukesind.test den 31.januar så viste den gravid 3+, og da stod det at legens beregning ville være 5+. og det er jo 2 uker siden.. så kanskje jeg er sånn 7, 8 uker ?? aner faktisk ikke:P for sist gang jeg hadde mensen,så hadde jeg bare litt i 2 ,3 dager..så vet ikke om jeg kunne allerede vært gravid da. hvordan vet du sikkert at du er 6 uker?

unggravid: Jeg satt akkurat å så på kalenderen min.. for legen spurte meg igjen idag når jeg hadde første mens dag,sist gang jeg hadde mensen.. har hele tiden sagt 7.jan, men det var visst 3.januar... :P wee..enda noen dager lengre på vei:P heheh.. Når jeg tok sånn clearblue ukesind.test den 31.januar så viste den gravid 3+, og da stod det at legens beregning ville være 5+. og det er jo 2 uker siden.. så kanskje jeg er sånn 7, 8 uker ?? aner faktisk ikke:P for sist gang jeg hadde mensen,så hadde jeg bare litt i 2 ,3 dager..så vet ikke om jeg kunne allerede vært gravid da. hvordan vet du sikkert at du er 6 uker?

Du er akkurat like langt på vei så meg da :D Jeg hadde også min siste mens 3. januar (første dagen i siste mens)! Jeg tok en CB-test i dag hvor det sto 3+ på meg også. Det at jeg VET at jeg er 6 uker er vel ikke 100% sikkert før jeg har vert på UL, men hvis alt har gått slik det skal gå, så skal jeg være 6 uker på vei :) Lastet ned en APP på mobilen og hver gang jeg fikk mensen, så oppdaterte jeg den til den dagen jeg fikk min siste mens. Og det er den jeg følger, så den sier at jeg er 6 uker på vei :) Derfor holder jeg meg til det foreløbig, og jeg ser ingen grunn til at jeg skal være mindre uker på vei enn det :)

Annonse

Har mista matlysten på brødmat, kun varme retter som frister ;) idag ligger jeg hjemme med kvalme å brekninger, først synes jeg det var koselig å være litt kvalm siden da følte jeg meg hverfall gravid, men nå er det bare skikkelig ubehagelig, håper det snart går over, men vet det kan vare lenge ;( har så dårlig samvittighet ovenfor jobben så jeg sa til sjefen hvorfor jeg var hjemme mn heldigvis tok hun det utrolig bra, hun var kjempe glad på mine veiner :) mn å ligge her hjemme er dritt kjedeli! Føler jeg bare blir verre av å ligge i ro, mn går å brekker meg hver gang jeg bare gjør litt aktivitet!!! Andre som sliter med kvalme? Tips?

Annonse

Har mista matlysten på brødmat, kun varme retter som frister ;) idag ligger jeg hjemme med kvalme å brekninger, først synes jeg det var koselig å være litt kvalm siden da følte jeg meg hverfall gravid, men nå er det bare skikkelig ubehagelig, håper det snart går over, men vet det kan vare lenge ;( har så dårlig samvittighet ovenfor jobben så jeg sa til sjefen hvorfor jeg var hjemme mn heldigvis tok hun det utrolig bra, hun var kjempe glad på mine veiner :) mn å ligge her hjemme er dritt kjedeli! Føler jeg bare blir verre av å ligge i ro, mn går å brekker meg hver gang jeg bare gjør litt aktivitet!!! Andre som sliter med kvalme? Tips?

Hei! Jeg også sliter med dårlig samvittighet ovenfor jobben, men jeg klarer ikke å reise på jobb. Jeg er redd for barnet og jeg er redd for min egen helse. Jobber i helsevesenet. Det flyr rundt med bakterier + at morgenkvalmen har nett kommet, så det å hjelpe folk på do blir et h****es problem :/ Så nå sitter jeg bare hjemme med kjempe vond rygg, så vurderer ut å gå en tur med musikk på ørene i sola :)

Det jeg gjør når jeg får kvalme er å sitte helt i ro å drikke vann og cola om en annen. Kanskje noe salt som nøtter eller chips. Ikke mye, men litt, sånn at det roer seg. Viss ikke det funker, så prøv å pust rolig med magen og vurder å sove litt :) Vi som er gravide trenger opp til 2-3 timer ekstra søvn om dagene. Så ikke få dårlig samvittighet om du føler for en liten blund. Jeg har lest at grunnen til at kroppen vil at vi skal sove er slik at da kan kroppen jobbe med å forhindre ting som kan skade barnet eller vi som bærer det :) Så gjør nøyaktig det du føler for! :)

Jeg er ikke kvalm i det hele tatt..føler meg kanskje litt uggen noen få ganger,men aldri mer enn det. Men har en syk matlyst.. føler jeg er sulten hele tiden. Ei venninne av meg sa at salte kjeks hjalp mot kvalme.

Hei! Jeg har termin i oktober! 11. oktober ifølge terminkalkulatoren :) I dag er jeg 5+3 i dag. Det var noe jeg lurte på. Jeg har smerter i rygg og på v. side av ryggen. Er det noen andre som har det? Jeg har ingen andre symptomer bortsett i fra litt mørkere brystvorter og større pupper. Så hadde hjulpet veldig om noen kunne svart på det :)

hei hei ;)

Jeg er 6+5 idag og kan love deg at vi iallefall er to stykker med smerter i v. side av ryggen. Jobber i helsevesenet, hadde ferie den uka jeg testet positiv, og når jeg kom tilbake på jobb var jeg 6 uker på vei, men kjente smertene i ryggen med en gang jeg kom tilbake. det som kan være lurt, er litt hvile... om du stresser mye og har mye å tenke på kan det gå utover ryggen. har selv fikset med jobben at jeg går hjem 1 time tidligere (også på grunn av for mye jobb i forhold til det jeg har lov til)

jeg har enda ikke fått mørkere brystvorter, men puppene mine er blitt kjempe store (og de var ikke små før iallefall) :P

Jeg også jobber i helsevesnet! Jeg fikk vondt i ryggen da jeg var på jobb første dagen etter jeg fant ut at jeg var gravid :o Det er utrolig mye å gjøre i den jobben jeg har. Jobber i hjemmesykepleien, så springer i mange trepper, bakker, skråninger osv. Her om dagen holdt jeg på å skli rett på sida fordi det var så glatt. Hadde det ikke vært for at jobb-bilen sto sånn at jeg fikk grabba meg tak i den, så vet jeg ikke hva som kunne skjedd! :P Jeg har ikke fortalt sjefen at jeg er gravid for mamma jobber på samme plass som meg som sykepleier, men jeg jobber kun som vikar, så kan egentlig ta meg fri når jeg føler at det ikke går min vei med kroppen. Så det er bra sånn sett :) nei, puppene mine var slettes ikke små heller :P er egentlig kjæresten som la merke til det først at de hadde vokst. Og det er så vanskelig å ligge stille når jeg leser mange plasser at det er viktig å ut å bevege seg og noen sier at du skal bare slappe av og sove så mye som mulig! Blir helt forvirra! Men jeg er trett konstant og sover mye uansett :P hehe!

jobber også i hjemmesykepleien. men det som er lurt et at du sier ifra til sjefen din, selv om mamma'en din jobber der, for sjefen din har taushetsplikt + da kan du få tilrettelagt arbeidsdagen din med at du ikke kan ta så mange siden du føler deg veldig trett og sliten.

Jeg fikk det, men jeg er siste året lærling, så jeg har mye å gjøre hele tiden, siden jeg skal ha fagprøve i Juni/Juli :P

Jeg sliter med kvalme på morgenen og på kvelden. Har ikke matlyst i det hele tatt og når jeg får lyst på mat og spiser litt, blir jeg kvalm igjen :(

Hvordan er formen deres?? :)

Jeg sliter med halsbrann i dag, noe så forferdelig:S

Ellers har jeg vært mye svimmel og blir så fort sliten. Bare gruer meg til jobb igjen på mandag,(veldig aktiv krevende jobb med laaaange vakter) Håper jeg blir bedre, har ikke samvittighet til og bli sykmeldt. og er alt for tidlig og fortelle sjefene det.

Gratulere så mye Knerten's mamma :D

*G* Her går det veldig opp og ned. Har hatt skikkelig smerter i de venstre ribbeina og er trett, slapp og umotivert til alt som heter jobb. Men jeg henger med og klarer meg stort sett ut dagene på jobb.

Du kan jo prate med sjefen din om du kan få en litt kortere dag på jobb, så slipper du å måtte sykemelde deg til slutt :)

Takk takk :)

Er ganske sliten og trøtt innimellom, og blir fort svimmel. Kjenner noe murring av og til, ellers lite. Og kvalmebyger da..skal ikke klage så lenge det bare byger ;)

Har dere noen fra før? Prøvd lenge? :)

Hvordan er formen deres?? :)

Jeg sliter med halsbrann i dag, noe så forferdelig:S

Ellers har jeg vært mye svimmel og blir så fort sliten. Bare gruer meg til jobb igjen på mandag,(veldig aktiv krevende jobb med laaaange vakter) Håper jeg blir bedre, har ikke samvittighet til og bli sykmeldt. og er alt for tidlig og fortelle sjefene det.

Har du prøvd slike Lovehearts mot halsbrannen? De funka for meg :) og ligg laaangt unna smågodt ;) klarer du å sove med flere puter under deg? Så slipper du at det siver oppover i systemet når du ligger. God bedring :)

Jeg har ett yrke som gjør att jeg ikke kan jobbe som gravid, så spennende og se da jeg må fortelle om det, håper dem kan omskolere meg til noe annet. vis ikke må jeg gå hjemme. men er nok å gjøre der å hehe. Jeg har prøvd lovehearts da jeg har hørt det funker, men det har motsatt effekt på meg hehe. men funnet ut att biler og vann er beroligende til halsen. Jeg får håpe dette er forbi passerende, så jeg ikke får dette igjennom hele svangerskapet.

Men sove høyere skal jeg nok klare;) takk for tips:D

Vi har ingen fra før, og tok akkurat et og halvt år etter p-sprøyte slutt til det klaffet. Kom veldig brått på denne spira hehe;) (man tror jo ikke det vil skje etter så lang tid) Kvalme byger er bedre enn oppkast ja:DD Håper det holder seg slik=)

hei :) gratulerer til dere alle :) jeg er helt ny her inne og er i dag 5+6 i følge den appen jeg har lastet ned og første dag i siste mens så ca termin er 15 oktober :) dette er vårt første barn og vi er utrolig happy :) gleder meg til legebesøk 5 mars :) mine symptomer er mega vonde pupper, fort sliten i korsryggen og murringer nederst i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...