TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Endelig har snuppa vår kommet! Lita, nydelig og heelt perfekt :) Hadde gått med 4 cm åpning og vonde rier i flere dager, uten at det egentlig ble noe skikkelig fremgang, de holdt seg på samme nivå hele tiden... Fant ut at vi skulle dra på sykehuset midt på fredagen, for å sjekke om alle disse kynnerne/riene hadde hatt noen effekt. Var fortsatt "bare" 4 cm åpning, men hadde jo 3 rier pr 10 min (noe jeg hadde gått med i eeevigheter, føltes det som), så jeg ble lagt inn på føden med en gang. Jordmor tok vannet, og da skal jeg si det omsider ble fart på sakene. Riene ble plutselig syykt intense og smertefulle, og 50 minutter senere var snuppa ute -på 2 pressrier Er glad for at jeg tok den første delen av fødselen hjemme så vi slapp å være så lenge på sykehuset.. Men hadde egentlig vært interessant å visst om fødselen kunne vært unnagjort f.eks et par dager tidligere, i og med at jeg gikk med disse riene og 4 cm åpning så lenge, om jeg bare hadde kommet på sykehuset tidligere og fått tatt vannet. For det var tydelig at det var vannavgang som skulle til for å få skikkelig fart på sakene. Men men...er i alle fall glad vi dro på sykehuset da vi gjorde, og ikke ventet enda lenger... Hadde ikke jordmor tatt vannet kan det jo hende jeg hadde gått sånn enda en god stund til... Er veldig glad for at et slitsomt svangerskap og fødsel nå endelig er overstått, og nå ser jeg frem til å nyte tida sammen med familien og bli kjent med den lille snuppa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå