zombie2be Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Hva gjør små nå, hva kan de og hva øver de på.. Her føler jeg snuppa har utviklet seg i expressfart etter hun ble 4mnd..(4,5mnd nå) *ruller fra rygg til mage nesten hver dag/øver mye men greier det ikke alltid *drar seg i ring på gulvet *flytter seg runtom når hu ligger på ryggen,ved å løfte beina høyt og vri kroppen til siden *leker med lekene sine når hun ligger på magen *kjapt ute med tunga og spyttet spruter *ler masse når vi prater/leker sammen *holder tyngre rangler enn før og pælmer de laangt avgårde når hånda får en viss fart på seg og sikkert mer som jeg ikke kommer på nå.. Fantastisk alder dette her!! Ps:noen som vet hvor de selger sånne lekematter som er "pusslebrikker" man setter sammen, ganske myke å greie å ligge på..
augustmini Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 De mattene mener jeg de har ganske billig på nille
zombie2be Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2012 De mattene mener jeg de har ganske billig på nille Trodde jeg og.. Men ikke her på nille:(
Petrine +spire=❤ Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Toysrus har også de mattene Her er lillemann 5 mnd nå. Han ruller fra rygg til mage. Leker og tar alt han kommer over. smiler, ler og "prater" Snurrer rundt sin egen akse på rygg og mage. Han flytter seg fremover på en måte når han ligger på rygg. Setter hælene i gulvet og flytter rompa hehe. Vipper som en gal i vippestolen. Føler det skjer noe hele tiden. Kjempemorro
-lykken er 3- Skrevet 24. januar 2012 #5 Skrevet 24. januar 2012 De mattene mener jeg de har ganske billig på nille Trodde jeg og.. Men ikke her på nille:( Vi har kjøpt sånn treningsmatte på G- sport, noe dyrere enn disse puzzle- spill mattene, men absolutt å anbefale da de er mye større og gir mer rom for bevegelse på mykt underlag! Er veldig fornøyd
gullskattmamma Skrevet 24. januar 2012 #6 Skrevet 24. januar 2012 Her er lillegutt 4,5 mnd og: - ruller fra rygg til mage - griper etter leke når han ligger på mage (og rygg) - klarer å holde en leke litt, men mister fort taket - tygger på alt han får i hendene, og spiser på hendene sine hele tida - dra seg rundt egen akse når han ligger på magen - er også aktiv når han ligger på rygg, og klarer å flytte på seg (men ikke planlagt flytting) - har begynt å skratte, lettest å få han til å le når han er småtrøtt - elsker å høre på når mamma synger, dette må nytes så lenge det varer =) - er pratsom Herlig små babyer vi har :-)
Harfåttprinsen:) Skrevet 24. januar 2012 #7 Skrevet 24. januar 2012 - ruller fra rygg til mage - griper etter leke når han ligger på mage.. - Holder flasken sin selv,men vanskelig og korigere den til munnen.. - klarer å holde en leke en god stynd:) - tygger på alt han får i hendene, og spiser på hendene sine hele tida,og på meg - dra seg rundt egen akse når han ligger på magen - er også aktiv når han ligger på rygg, og klarer å flytte på seg -Prater og ler Elsker og lage lyder... -Tar av seg sokkene sine -spiser på føttene sine... Ja de er kjempe morsome
Bondejenta Skrevet 27. januar 2012 #8 Skrevet 27. januar 2012 Oj så flinke babyer dåkke har! Mi lisje trulte har ikkje komen så langt. Ho ruller ikkje rundt endå, men dreg seg rundt sin eigen akse når ho ligg på rygg. Når ho ligg på magen prøver ho å snu seg, men kjem på høgkant og tør på ein måte ikkje meir. ;-) Ho greier ikkje halde på ei leike endå, men vil gjerne... Ho et på fingrane sine, ler hjarteleg og godt, smiler døgnet rundt og er superdupersnill! Ho er interessert i alle og alt rundt seg. Ho er 4,5 mnd
RosaParasoll Skrevet 27. januar 2012 #9 Skrevet 27. januar 2012 Mitt lille sjarmtroll er "bare" 3 mnd men føler hun kan ganske mye allerede.. - ruller fra rygg til mage, og tilbake igjen - flytter seg rundt sin egen akse - skravler mye, og har de siste dagene hørt mange nye lyder ( baba, nana etc) - holder taket i leker hvis jeg hjelper hånda hennes ( men hun skjønner ikke hva hun skal gjøre med lekene) - flørter med seg selv i speilet og er voldsomt fasinert av at hun kjenner en glatt flate og ikke en hånd når hun tar på det - sparker som en gal i vippestolen (den spiller musikk og det lyser i bøylen når hun sparker) - fører alt hun får tak i opp til munnen, og har funnet ut at pekefingeren er den beste fingeren å sutte på - elsker babysvømming, hun går bananas i bilsete når vi skal inn i garderoben - spiser veldig bra av skje (har begynt med grøt pga dårlig vektoppgang) elsker banan og blåbær - vil gjerne opp å "stå" i fanget og holder mye av vekta si et par sekunder
røderoser Skrevet 28. januar 2012 #10 Skrevet 28. januar 2012 Jenta mi er snart 5 mnd, og snur seg fra mage til rygg (begge sider) og rygg til mage (begge sider). Hun lager mye lyder, og koser seg lenge på golvet med lekene, pater som en foss. Ler mye og åler seg fremover Tar tak i teppet hun ligger når hun ikke kommer seg fram og drar seg fram, fasinerende å se på Spiser på allt, og merker at det er tenner på framgang. Spiser grøt, men skal ha den varm (idet den begynner å bli kald er det nekt, då må eg varme den opp igjen eller fylle på meir). Vil ikke ligge på fanget lengre, men sitte og helst stå. Elsker å bli "herjet" med, dvs. løftes opp i luften liggende og bli "ristet" på og løftes opp og ned, helst med litt fart. Da smiler hun skikkelig og ler for full hals Er veldig fasinert over sitt eget speilbilde og blir veldig overraska dersom vi står flere foran speilet og den ene personen beveger seg fram og tilbake. Synst andre unger er spennede, og kan kikke og snakke til andre unger lenge! Det er så mye som skjer i utviklingen nå, nye ting for hver dag Elsker å være hjemme med gull-jenta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå