Gå til innhold

Når bytte til sportsvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille M er 4,5 mnd, men han er snart for stor i bag delen. Vi har emmaljunga edge duo, så baggen er egentlig ganske stor - men allerede nå ligger han med hode helt helt på toppen og bena er bokstavelig talt på bunnen.

Syntes fortsatt han er litt liten til å begynne med sportsvogn, men hva er egentlig normalt?

Skrevet

Vi ha begynt å bruke sportsdelen litt nå når gutten vår ble 5 mndr. Han er stor for alderen, og fyller ut hele bagen. Jeg har puttet Voksi urban posen oppi sportsdelen, og sportsdelen kan legges helt flatt, så han ligger godt og skjermet oppi der.

Jeg bruker nå sportsdelen på tur, har han stort sett kun i helt liggende stilling da jeg planlegger turene slik at han skal sove mens jeg triller tur. Har hatt han noen få ganger i laveste sitteposisjon på korte turer rundt på boligfeltet, og det likte han også:)

Bagen bruker jeg fortsatt til soving inne. Da bytter jeg bare om sportsvogn-delen og bagen. I bagen har jeg jo da kun en dyne, og da har han akkurat plass nok til å ligge og sove (han krøller jo stort sett alltid beina litt oppunder seg når han sover). Det er ganske styrete å flytte Voksi urban posen mellom sportsvogn og bag (har jo tredd selene gjennom den i sportsvognen), så derfor har jeg posen i sportsvognen til utebruk og dyne i bagen til innesoving.

Skrevet

Vi byttet også ved 5 mnd, men det var fordi han absolutt nektet å ligge i bagdelen. Bruker den kun når han er våken da, når han skal sove kan han ligge i bagen :)

Skrevet

Vi byttet da gutten var ca 4mnd. Han var rett og slett for stor til bagen. Gikk kjempefint. La setet helt bakover så han lå mest mulig. Men han lå godt oppi der.

Skrevet

Vi har mountain buggy og vi kommer til å bytte etter syden turen til uken og DA blir den lille 5 mnd og 1 uke:)

Skrevet

Pingugutt er 5,5 mnd og trives enda supert i baggen sin (emmaljunga mondial). Så bruker den en stund til jeg tror jeg. Men altså, er man for stor for baggen så er man for stor for baggen ;-) Går sikkert utmerket å bytte til sportsvogndelen nå, de ligger jo veldig godt beskyttet mot vær og vind der også!

Skrevet

Vi må snart bytte. Lillemann er 5 mnd nå. Kan ikke lenger ha dunposen i baggen. Da blir det fryktelig trangt for han..

Skrevet

Min sønn ble 5mnd i går. Vi byttet ut baggen denne helgen..

Vi har Easy Walker vognen. Baggen er ganske liten og trang.. Om barnet kan ligge flatt i sportsdelen, er det ikke noe problem å bytte nå.. Det ser ut som om lillegutt synes det er godt med større plass.. Nå i kulda, er det greit å kunne fylle opp med gode dunposer og skinn..

Ha en god dag jenter!

Skrevet

He he, her er småen 9,5 mnd og vi har enda ikke byttet!! :-)

Jeg syns han ligger/sitter mer skjermet for vær og vind i baggen enn i sittedelen... Har en Emaljunga vogn, ikke vet jeg hvilket merke, men baggen er av den store typen hvertfall og det er jeg glad for nå! :-))

Bytter ikke før han er for stor for baggen, men det er nok rett rundt hjørnet, alt skjer jo så fort :-P

Skrevet

5,5 mnd her og vi har ikke byttet enda,men lurer på å gjøre det, hun begynner å fylle opp bagen ganske bra men har enda plass og protesterer ikke mot å ligge sånn så da er det vel greit? Merker at jeg gruer litt til å bytte til sportsdel fordi det er så greit med bagen nå, men er sikkert bare vantsak, jeg er liksom ikke noe kjent med sportsdelen, hehe. Hvordan synes dere andre det var å bruke sportsdel kontra bag, og ville du brukt bag så lenge som mulig (særlig nå på vinteren) eller er det ikke nøye, eller var det til og med bedre å bruke sportsdel?

Skrevet

He he, her er småen 9,5 mnd og vi har enda ikke byttet!! :-)

Jeg syns han ligger/sitter mer skjermet for vær og vind i baggen enn i sittedelen... Har en Emaljunga vogn, ikke vet jeg hvilket merke, men baggen er av den store typen hvertfall og det er jeg glad for nå! :-))

Bytter ikke før han er for stor for baggen, men det er nok rett rundt hjørnet, alt skjer jo så fort :-P

Her er jenta 8,5 mnd og jeg har akkurat bytta :)

Jeg har simo duo (stoooor bagdel) og ei lita jente hehe

Har ikke testa den enda, men vurderer en tur i dag, gitt!!

Skrevet

Hun var ca 5 måneder og ble for lang til baggen. Var på sommeren (ca juni) så det var ikke så "farlig" at den ikke var like lun som baggen. Med en deilig dunpose så er det ikke noe problem å bytte til sportsdel.

Skrevet

Jeg byttet nettopp. De er 4mnd. Byttet rett og slett fordi bagvognen jeg har var for bred til å komme inn i heisen. Har tvillinger og bor i blokk. Så nå nådde jeg grensen min, orker ikke å bære dem opp i bilsetene og kave med vognen inn og ut av bil hele tiden! Så da kjøpte jeg ny smalere viogn, og ville ikke bruke penger på bagger som de bare kan bruke en liten stund til. Bruker bagbagvognen til lengre turer. MEN de liker ikke denne så godt lengre. Er blitt ganske trang. Hvertfall med stor lammeskinnspose i. De har det godt og lunt i sportsvognen, og ryggen ligget helt flatt. De begynner imidlertid å bli utolmodige i vognen når de er våkne. Vil opp å se. Når kan man heve ryggen litt? Er det for tidlig nå? De er litt over 4 mnd..

Skrevet

Vi har også Edge duo og måtte bytte ved ca 4,5 mnd, men da på grunn av at minsten nektet å ligge i dypvogna.

Den er gjerne litt bred i ryggen og selene passer jo ikke når de er så små. Det finnes en slik "Minimizer" til Emmaljunga, men du kan også gjøre som jeg og klippe til et lammeskin og lage hull for selene der det passer å ha de. Sommerstid brukte jeg også en babypute i ryggen for at han skulle ligge litt mere stabilt med ryggen vippet litt opp. Voksiposen gjør sikkert samme nytten.

Det som er så fint med Edgen er at du kan ha babyen snudd mot deg, og da gjør det ingenting om de er små.

Skrevet

Jeg startet gjerne turene med ryggen vippet litt opp, og la den ned når han hadde sovnet. Han satt ikke noe dårligere enn i en bilstol.

Skrevet

Hei, vi har ikke byttet til sportsvogn for Prompeline på snart 5 måneder ennå, men hun har blitt veldig flink til å snu seg så for sikkerhetens skyld bør vi nok bytte om ikke altfor lenge. Selv om hun ligger inni voksiposen er det jo en fare for at hun kan falle ut nå som hun blir mer og mer bevegelig, og da er sportsdelen fin siden man kan feste henne med seler. Man trenger jo ikke å "ta opp" sportsdelen, så det er jo ikke så stor forskjell på bagdel og sportsdel hvis man ikke setter babyene opp. :)

Storebror vokste ut av bagdelen kjempefort, så da byttet vi når han var ca. 5 måneder mener jeg å huske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...