Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Mini har så mye luft i magen. Hatt to solide bleier i dag. Er det noe jeg kan spise/ikke spise for å hjelpe? (ammer)
car123 Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 Kiropraktor! De lærer deg mange fine øvelser for å få ut luft. Drikk ammete og gi fenikkelte rett til babyen. 10ml 3 ganger daglig.
Nimas Skrevet 23. januar 2012 #3 Skrevet 23. januar 2012 Han får rapet godt etter hvert måltid ? Minifom hadde en viss effekt her, ellers ville jeg prøvd te først ja, vi ga 3-4 ml før hvert måltid. Ellers er det jo endel massasjeøvelser dere kan gjøre for å hjelpe lufta gjennom systemet.
1down Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Minifom (fås på apotek) funket veldig bra her, og hold deg unna løk, hvitløk, erter, kål og begrens inntak av melkeprodukter og koffein. Drikk ammete/fennikelte. Legg gjerne babyen på magen etter at han har spist, evt bær han på magen på armen din, da kommer det ut en del luft. Masser magen med klokka og bøy knærne og trykk de mot magen (litt dårlig forklart men en kiropraktor/manuellterapeut kan vise deg hvordan man får ut luft). Rundt 3 mndrs alder merket vi betydelig mindre til luftsmertene her
<3 3xM <3 Skrevet 23. januar 2012 #5 Skrevet 23. januar 2012 Hei Jeg hadde kolikkbarn da hun var på den alderen. Har MASSE erfaring med luftsmerter på nyfødt for å si det mildt. ;-) vi riktig slet oss gjennom en lang og grusom periode. Prøvde alt her, minifom og amme-te hadde INGEN effekt, og minifom er det heller ikke bevist noe effekt på. Fenikkelte var heller ingen suksess her. Manuellterapeut fant ingnting, men derimot var kiroraktor redningen for oss. Han fant flere stivheter i ryggen hennes, noe som visstnok påvirker nerver som går til tarmen. Når det ikke fungerer der samler det seg luft de ikke greier å få ut. Kiropraktoren "knakk" opp litt i ryggen og viste div metoder vi kunne benytte for å få ut luft. Vi merket ikke store forskjellen etter første gangen, men etter 3 behandlinger i løpet av en uke var vi kvitt alt! :-) Det var dyrt, men for oss absolutt verdt pengene!!!
<3 3xM <3 Skrevet 23. januar 2012 #6 Skrevet 23. januar 2012 ...glemte forresten å nevne at det er lurt å holde seg unna det man vet gir luft i magen, som kål,erter,løk osv. i tillegg greit å unngå skalldyr (jeg spiste reker en kveld og da var det helvete løs hele natten hos oss...).
WildPrincess Skrevet 23. januar 2012 #7 Skrevet 23. januar 2012 Sjokkolade er noe frøkna her reagerer sterkt på at jeg spiser.
Lollo83 <3 Skrevet 24. januar 2012 #8 Skrevet 24. januar 2012 Jeg spurte om miniform på hs i dag, men der anbefalte de at jeg skulle finne ut hva jeg spiser som gjør at lille får vondt i magen og heller luke bort ting. å ha babyen liggende på magen på armen din og massere ryggen hjelper også bra, det har hvertfall fungert her. Jeg må holde meg borte fra all drikke med kullsyre, alt som har appelsin i (juice, saft o.l.), løk, kål-grønnsaker og være forsiktig med sjokolade...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå