Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Har dere forsikret deres små? Hva gjorde at dere valgte det forsikringsselskapet dere gjorde? Hvorfor forsikrer dere ikke barna? Har lurt litt på å forsiktre litlå, men når valget står mellom forsikringsutb. 1 000 000 eller 2 000 000 lurer jeg litt.... Ved første øyekast ser det jo veldig tiltrekkende å ta den med dobbel utbetaling pga det kun utgjør 400 kr i året, men den dekker jo ikke dobbelt så godt fordi de har jo maks utbetaling f.eks 50 000 på den diagnosen og maks x KR på den diagnosen, Differansen på forsikringsutbetalingen er kun med 100% invalidit... Men føler dette er å spille i lotto... Ikke lett Hadde sikkert vært lurere å ta differansen man må betale pr år + eventuelt noe ekstra og sette inn på en slags buffer ol. off....plis gjør det lettere....
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 Har forsikret mini ja. Da vi har alle forsikringen i If valgte vi å forsikre han der. Kjenner noen som har et barn som fikk e-coli og som lå lenge på sykehus de fikk penger for alle dager han lå på sykehus + en engangsutbetaling og det har hjulpet dem masse. Det er jo selvfølgelig sånn man aldri håper skjer men man vet jo aldri. ;-)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 23. januar 2012 #3 Skrevet 23. januar 2012 Jeg vet ingenting om forsikringer, jeg aner virkelig ikke hvorfor man skal ha de eller hvorfor man ikke skal ha de (når det gjelder på barna altså!) Noen som det er kjempe viktig, andre sier det er unødevendig fordi barna er forsikret gjennom foreldrene/bhg/skole osv.. Vi har likevel valgt å forsikre guttungen, og har da valgt gjensidige siden det er der vi har de andre forsikringene våre.. I ettertid har jeg hørt at gjensidige har en av markedetes beste barneforsikringer, men hva det innebærer - vet jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Jeg synes faktisk ikke det er nødvendig å forsikre barnet mitt. Vi er alle forsikret gjennom folketrygden som er en av verdens aller beste "forsikringer"... her kan man også få pleiepenger hvis barnet blir lenge syk osv. Det er ordninger for det meste. Selv om det ikke er gigantiske utbetalinger ved død osv men det ser jeg heller ikke poenget i- hvis hun dør har penger lite å si for oss som er igjen. I tillegg er man ekstra forsikret i barnehage, skole osv som nevnes. Og dessuten bør man være obs på at forsikringene kan gi litt falsk trygghet. En utbetaling er f.eks. gjerne etter død (da man ikke lenger trenger pengene), eller dersom man ikke har rettigheter i folketrygden (noe man ofte har). I tillegg er det masse unntak på forsikringene at jeg lurer på når uhellet må være ute for at det i det hele tatt skal være noe vits i. Leste med liten skrift i et forsikringspapir og jeg kunne ikke komme på nesten noen tilfeller hvor man faktisk kunne hatt brukt for forsikringen (gjaldt ikke ditt og datt...). Forsikringsselskapene forsøker å "lure" bekymrede foreldre og få oss til å føle oss uansvarlige ved å ikke forsikre ungene våre. Til tross for at vi er medlem av folketrygden som gir oss en enorm basissikkerhet- det skal i grunn ikke være nødvendig med noe annet selv om ytterligere forsikringer vil kunne gi "bonus". Den største grunnen til å forsikre barna er mtp fremtidig uføresituajson synes jeg. Men aberet er da: det er billig når du tegner forsikringen fordi de er spedbarn og små. Etter hvert blir det bare dyrere og dyrere (man vet ikke hvor mye), og når barnet blir voksent har man jo betalt på forsikringen i så mange år at man ikke "kan" si den opp. Og intill du er 26 år kan du bare være forsikret intill en mindre sum ekstra utbealt i mnd resten av livet som voksen, altså ikke gigantiske summer (lurer på om det var ca 1000 kr per mnd). Når du er 26 år kan du forikre deg for høyrere beløp men har du allerede blitt skatet, fått diagnoser osv så er det ikke sikkert du får økt forsikringsomfanget. Om du så gjør det så begynner prisene nå bare å stige. Når barnet er 40 og evt blir uføre så har man betalt svimlende mange tusen i forsikring, og årspremien er da flere tusen i året... også blir man uføre og man finner igjen en liten klausul på at dette du blir uføre for, ikke gjelder i forsikringen... Da vil jeg heller spare forsikringspengene og ha det som backup på bankkonto... slik at man har "råd" til å vente på utbealinger fra folketrygden gjennom NAV ettersom vi alle vet at det kan være forsinkelser her. Synes det høres ut som en bedre investering.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #5 Skrevet 23. januar 2012 Jeg forsikret min i IF, vi har alle forsikringene der pga at det var der vi fikk best forsikring på bilen. Når bilen er ute at den forsikringen skal vi bytte til Frende, for de tilhører banken vår. Enkelt å greit.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 23. januar 2012 #6 Skrevet 23. januar 2012 Nei, av samme grunner som #4. Har derimot forsikret meg selv slik at hun ikke skal komme i økonomiske problemer dersom jeg blir alvorlig syk eller skulle dø.
bitthen Skrevet 23. januar 2012 #7 Skrevet 23. januar 2012 Jeg synes faktisk ikke det er nødvendig å forsikre barnet mitt. Vi er alle forsikret gjennom folketrygden som er en av verdens aller beste "forsikringer"... her kan man også få pleiepenger hvis barnet blir lenge syk osv. Det er ordninger for det meste. Selv om det ikke er gigantiske utbetalinger ved død osv men det ser jeg heller ikke poenget i- hvis hun dør har penger lite å si for oss som er igjen. I tillegg er man ekstra forsikret i barnehage, skole osv som nevnes. Og dessuten bør man være obs på at forsikringene kan gi litt falsk trygghet. En utbetaling er f.eks. gjerne etter død (da man ikke lenger trenger pengene), eller dersom man ikke har rettigheter i folketrygden (noe man ofte har). I tillegg er det masse unntak på forsikringene at jeg lurer på når uhellet må være ute for at det i det hele tatt skal være noe vits i. Leste med liten skrift i et forsikringspapir og jeg kunne ikke komme på nesten noen tilfeller hvor man faktisk kunne hatt brukt for forsikringen (gjaldt ikke ditt og datt...). Forsikringsselskapene forsøker å "lure" bekymrede foreldre og få oss til å føle oss uansvarlige ved å ikke forsikre ungene våre. Til tross for at vi er medlem av folketrygden som gir oss en enorm basissikkerhet- det skal i grunn ikke være nødvendig med noe annet selv om ytterligere forsikringer vil kunne gi "bonus". Den største grunnen til å forsikre barna er mtp fremtidig uføresituajson synes jeg. Men aberet er da: det er billig når du tegner forsikringen fordi de er spedbarn og små. Etter hvert blir det bare dyrere og dyrere (man vet ikke hvor mye), og når barnet blir voksent har man jo betalt på forsikringen i så mange år at man ikke "kan" si den opp. Og intill du er 26 år kan du bare være forsikret intill en mindre sum ekstra utbealt i mnd resten av livet som voksen, altså ikke gigantiske summer (lurer på om det var ca 1000 kr per mnd). Når du er 26 år kan du forikre deg for høyrere beløp men har du allerede blitt skatet, fått diagnoser osv så er det ikke sikkert du får økt forsikringsomfanget. Om du så gjør det så begynner prisene nå bare å stige. Når barnet er 40 og evt blir uføre så har man betalt svimlende mange tusen i forsikring, og årspremien er da flere tusen i året... også blir man uføre og man finner igjen en liten klausul på at dette du blir uføre for, ikke gjelder i forsikringen... Da vil jeg heller spare forsikringspengene og ha det som backup på bankkonto... slik at man har "råd" til å vente på utbealinger fra folketrygden gjennom NAV ettersom vi alle vet at det kan være forsinkelser her. Synes det høres ut som en bedre investering.
bitthen Skrevet 23. januar 2012 #8 Skrevet 23. januar 2012 Ja det er helt sant som du sier. Er det noen forsikringer "ekspertene" mener bør kuttes først dersom man har dårlig øk. Så der det barneforsikringen. Barna er forsikret gjennom folketrygden. Tror vi har forsikring på min lille mini, men det er mannen som styrer med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå