holaho Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Traff en nydelig liten jente som het Nike her en dag, og falt for navnet. For meg blir det litt søkt likevel tror jeg. Denne jenta var av delvis utenlandsk opprinnelse mens vi er helt norske og føler det blir litt feil da. men et nydelig navn! Hva synes dere?
pinoisme Skrevet 23. januar 2012 #3 Skrevet 23. januar 2012 Jeg synes det er fint. Søtt og sterkt samtidig.
*Dubsgirl* Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Syns det er fint!! Vet det er litt brukt i Sverige.. jeg liker det!!
Suebird Skrevet 23. januar 2012 #5 Skrevet 23. januar 2012 Jeg synes ikke noe om det på norsk. Ingen god klang på vårt språk.
inimini Skrevet 23. januar 2012 #6 Skrevet 23. januar 2012 Off nei! Det var ikke fint! Tenker på merket Nike:P
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 25. januar 2012 #7 Skrevet 25. januar 2012 Jeg tenker joggesko, og ingenting annet. Hvordan uttaler du det? Rett fram? Nike eller Najk?
2 snart 3 gull <3 Skrevet 25. januar 2012 #8 Skrevet 25. januar 2012 Jeg tenker også automatisk joggesko og klarer ikke se navnet på en person. Synes også om man uttaler det Najk som det fort blir, høres det veldig guttete ut. må evt uttales med lang i og kanskje trykk på e. Niiike.
Suebird Skrevet 25. januar 2012 #9 Skrevet 25. januar 2012 (endret) Nå uttales faktisk merkevaren Nike - Najk-ii, og ikke Najk, som mange feilaktig sier her til lands. Og er navnet på den greske gudinnen for seier. Anywhoo - låter ikke bra på norsk uansett synes jeg... På norsk uttales pikenavnet Nike evt. Niike. Endret 25. januar 2012 av Suebird
lovemybabies Skrevet 25. januar 2012 #10 Skrevet 25. januar 2012 jeg uttalte det med en gang som merket Nike, altså Naik-i (engelsk uttale). Men når jeg smaker litt på det , så er jo Nike (Niike) litt søtt Ville ikke brukt det selv, men er jenta veeeldig søt, så passer jo alt! hehe
bambins Skrevet 25. januar 2012 #11 Skrevet 25. januar 2012 Fint i og for seg, men for lett å forbinde det med sportsmerket "Nike"
Andreaa Skrevet 26. januar 2012 #12 Skrevet 26. januar 2012 Det høres ikke ut som et navn, kun som et merke for joggesko. Jeg tror de fleste vil tenke det. Det er noe annet av foreldre med utenlandsk opprinnelse kaller barna for et navn fra deres hjemland. Men om etnisk norske bruker dette navnet blir det veldig rart! Når vi dessuten vet at personer med utenlandske navn diskrimineres på arbeidsmarkedet forstår jeg ikke hvorfor man vil at barnet skal ha et så spesiellt navn, for jeg tror det ofte vil skape vansker for denne jenta eller gutten. Tilbake til Nike, nei jeg synes ikke det fint. Ikke bare fordi det er så uvanlig at jeg ikke tenker på det som et navn, men også fordi det eneste jeg tenker er "joggesko".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå