Gå til innhold

hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 4,5 mnd har i en uke sovet ekstremt urolig på natten, har spist grøt i en mnd nå, så jeg vet ikke om han kan reagere på det nå? Bør jeg prøve og kutte grøten idag og se om det hjelper??

Han har også Atopisk eksem som jeg synes er verre nå, smører og smører... kan det være det som gjør det?? Er det en ide og ta vekk lammeskinnet i sengen hans? kan det føre til kløe ved eksem???

Håpe noen kan svare meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror personlig ikke at det er grøten... Hvis det hadde vært det hadde de som regel reagert på det ganske med en gang. Babyen din vokser :) Mye som skjer både i hodet og i kroppen. Baby utvikler seg i en rasende fart det første året, så det kan være perioder hvor de sover dårligere, er mer grinete, spiser mer, mindre osv. Tenner kan plage dem flere uker før de faktisk bryter igjennom... Men nå vet jeg ingen ting om atopisk eksem og er heller ingen lege ;) Husk at søvn, spising og godt humør går veeeldig i perioder på sånne små. I alt fra noen dager til uker i strekk ;)

Virker det som baby har vondt? Er det mye skrik rett etter grøten? Kan jo være eksemet som plager litt ekstra i peroder? Er du veldig usikker, så hør med hs;) Det er det de er der for! ;)

Skrevet

Min gutt har sånne tørre steder på kroppen. Når jeg ammet han ble han rødskjoldete og etterhvert ble huden ru og hard. Vet ikke om det er eksem, men fikk kortison til det.

Han fikk utslett pga jeg tåler ikke melk selv og når jeg ammet kom det over i melken hans. Så han reagerte på det.

Kan jo evt være noe i grøten han ikke tåler?

Vet ikke om helsekost grøt er mer "vennligere" enn butikk grøt, evt prøve det.

Skrevet

Har du vært hos legen og fått konstatert atopisk eksem? I så tilfelle burde du få henvisning til barneklinikken på sykehuset for utredning av allergier.

Min ble allergisjekket allerede tre måneder gxmmel og igjen ett halvt år senere.

Eksem er noe dritt, sønnen min på 1,5 år har først nå begynt å sove sammenhengende.. Ofte har han blod i sengen sin stakkars for han klør sånn..

Når de er 4,5 måneder klarer de ikke klø seg selv , så jeg opplevde at sønnen min ble både mye mer sutrete og dårlig på søvn når vi startet med fast føde...

Ikke akkurat et oppmuntrende innlegg.. Men mitt tips er henvisning til barneklinikk og få resept på hydrokortison.. Ikke vær redd for å bruke dette i perioder, det kan hindre det i å spre seg og bli enda værre.. Håper din lille prins ikke er altgor hardt rammet for det er noe dritt.. Men de vokser det av seg !!!! Vi har som sagt bedring nå allerede! Nå krysser jeg bare fingrene for at min lille datter på to måneder slipper...

Vær forsiktig med introduksjon av nye matvarer og skriv dagbok, det skulle jeg ønskt at jeg hadde gjort!

God bedring til din lille knert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...