Gå til innhold

Potte tett!

Swopie87-StoreSøs+LilleSøs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff.. har fått skikkelig bihulebetennelse :( Er helt tett, øya renner, hodepine og får nesten ikke puste..

Blir helt andpusten bare av og gå opp trappa..

Noen som har noen hjelpende råd? Prøver og snyte meg masse, og skylle me saltvann, men hjelper minimalt...

Er 40+4 i dag, og håper nesten ikke på fødsel de nærmeste dagene pga det her. Hvordan skal jeg klare å puste? ;oP

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har i ca 3 mnd hatt alle varianter at øvre luftveisinfeksjon. Først nå ser det ut til å slippe. Da jeg til slutt endte opp med bihulebetennelse (som jeg forøvrig aldri har hatt før, og det var fader meg som å ha tannverk!), så hjalp det veldig med slikt neseskyllehorn. Brukte det i kombinasjon med nesespray. Har i tillegg sånn tett gravidenese, så her er jeg helt avhengig av nesespray for å få puste om nettene. Fikk antibiotika av legen, og i kombinasjon så gikk det sakte men sikkert over, gitt.

Skrevet

Jeg har også slitt med bihulene siden november. Ikke fått betennelse enda, men potte tett! Må puste med munnen hele døgnet, får tørre lepper, tørr i munn, blir anpusten av å snakke og spise. Sover veldig dårlig om nettene pga pustevansker. Rullerer på forskjellige varianter av saltvannssprayer og hvis det ikke hjelper; fireåringens nesespray eller voksen otrivin m menthol. Kjenner at nesa ikke har godt av all denne sprayen heller.

Håper det går over med en gang babyen er ute. :-)

Skrevet

Det går over. Hadde det sist gang også ;-) Jækla plagsomt er det uansett!

Skrevet

Har vært tett i nesa hele svangerskapet jeg og hatt bihulebetennelse 2 ganger:S

Har fått antibiotika, men hjelper lite. Er storbruker av Otrivin, og må vell stemple meg selv som avhengig etter så mange mnd med bruk. Ikke noe særlig. Pottetett HVER eneste natt!

Skrevet

Jeg bruker otrivin når jeg er forkjølet, pga at jeg får bihulebetennelse hver eneste gang hvis ikke, og jeg tror det er bedre for babyen med otrivin, som antakeligvis er helt trygt, enn febersyk mor på slutten av svangerskapet. Men jeg passer meg for å ikke overstige de 10 dagene som står på pakken, er redd for å bli avhengig.

Jeg kjøpte feil en gang og kjøpte otrivin med menthol, og der stod det faktisk at man IKKE skal bruke den i svangerskapet, men på den vanlige står det at det er greit i terapeutiske doser. Aner ikke hvorfor mentholen gjør det farligere, men bare verdt å notere seg! Ser at det var noen over her som brukte den.

Skrevet

Oj, ja, jeg har brukt Otrivin mentol. Heldigvis ikke mye, bare i krisetilfeller, hvis ikke barnesprayen ikke har gjort susen. Skal ikke røre den igjen før junior er født. :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...