førskolelæreren Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Hei alle dere. Tenkte jeg kunne opprette ett nytt emne med min plage i det siste. Jeg har da en veldig høy hvilepuls, mens blodtrykket er normalt+lavt. Idag målte jeg hvilepuls på 95/100. Kjenner jeg blir veldig bekymra her. Er 8 uker på vei og føler egentlig at dette ikke er helt normalt?? Når jeg ligger på sofaen kjenner jeg hjertet pumpe skikkelig.. Har noen av dere opplevd noe lignende, eller hørt om det? Skal til legen om 2 dager, og skal spørre han også. Men dette tenker jeg mye på og merker når jeg blir redd så pumper hjertet enda mer.. Huff...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #2 Skrevet 22. januar 2012 Jeg fikk høre at det er ganske vanlig i et svangerskap, fordi hjertet jobber mye hardere. Har hele dette svangerskapet (er i uke 36 nå) slitt med veldig høy hvilepuls og uregelmessig hjerterytme. Ble ganske redd da jeg først oppdaget det, og da jeg kom til legen måtte jeg ligge med ekg. Fikk beskjed om at jeg hadde endel "ekstra" hjerteslag, men at det var normalt i et svangerskap (dette var vel i begynnelsen av 2.trimester). Og har vært plaget av det siden, men alle sier at det ikke er noe man kan gjøre med det. Har i tillegg også lavt blodtrykk, 95/55, og det hadde visstnok ikke noen sammenheng. Så tror ikke det er så mye å bekymre seg over, men sikkert smart å ta det opp med legen bare for å sjekke:)
førskolelæreren Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2012 Anonym bruker-takk for ett beroligende svar! Det er virkelig godt å ha dette forumet slik at en ikke føler seg såå alene.. Synes rett og slett det er litt småskummelt! Men jeg skal ta det opp med han på tirsdag Takk for svar
Peispå! Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Hei du:-) Tror dette er vanlig. Hadde nesten glemt dette som ett av "sv.skaps symptomene" mine, men jeg også fikk høy puls og gjerne hjertebank. Begynte tidlig og fortsatte til langt uti 3.tri, da derimot hadde jeg fortsatt høy puls, men merket ikke det på samme måte lengre. Faktisk kom dette så tidlig sist gang at det var en av de tingene som gjorde meg sikker på at jeg var gravid igjen:-)
førskolelæreren Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2012 Det er virkelig godt å høre at andre også har det slik! Men den er ikke alltid sånn superhøy, men den ligger på 80 som regel. Noen ganger er det mer ubehaglig synes jeg, noen ganger kjenner jeg det godt når jeg har spist meg mett. Nesten en følelse av at alt blodet er gått ned i magen. Huff.
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 23. januar 2012 #6 Skrevet 23. januar 2012 Var veldig plaget av hjertebank en lengre periode i forrige svskap. Tok til og med en hjertesjekk, men alt var bra. Legen sa det var vanlig og kom av at det blir mer blod i kroppen ved grav, og det må jobbe litt hardere. Tror til og med det er et medisinsk navn på fenomenet, og helt ufarlig, men kan være veldig ubehagelig og skremmende. Lykke til, ta en sjekk, så slipper du å engste deg Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå