Gå til innhold

Min fødehistorie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle på rutinekontroll på tirsdag som var, samme dag rundet jeg også 38 uker. Svangerskapet har forløpt som normalt, og da jeg kom til legen var vi begge enige om at nå var tiden kommet for igangsetting. :) Dette var på grunn av at jeg 4 januar i fjor fødte min dødfødte datter som da hadde dødd i mammas mage i uke 38+4 .

Ble sendt hjem på tirsdags ettermiddag med et foley kateter satt rett innenfor livmor åpningen, i håp om at det skulle modne åpningen til dagen etterpå. Suksess ble det for klokkan 05.00 på morran kom ballongen hel ut, og det ville da tilsi at jeg hadde en omtrentlig åpning på 2,5 til 3 cm . :)

Inn på sykehuset klokken 09 på morran, inn til legen som nå valgte og legge inn en modningstablett i håp om jeg i løpet av formiddagen skulle få rier og etterhvert føde.

Han skulle komme tilbake i 17 tiden samme dag og sjekke for eventuelt og sette nn enda en tablett. Klokka bl 17,30 grunnet en operasjon. Han sjekket meg og på dette tidspunktet hadde jeg uregelmessige tak i magen men ingen sterke rier... Jeg hadde 3 cm åpning, men han ønsket ikke og sette inn enda en tablett pga av at jeg hadde fått begynnende rier.

Tydeligvis hjalp det at han grevde meg nedentil for i 19 tiden tok det til med rier, uregelmessige og korte, men nå begynte det og verke... Gikk i dusjen, og ringte nå mannen min som var på jobb. Det ble etterhvert gjort klart på fødestuen da vi av erfaring forrige gang gikk i styrtfødsel med 3 cm til 10 cm på 20 minutter. Etter dusjen inn på fødestua og klokken 21.00 ble det satt epidural... sjekket åpning var nå 4. Klokken 00.00 hadde jeg 9 cm og kjente første trykketrang.. men lillegutt visste ikke helt åssen han ville komme ut fordi han drev og roterte hele tiden.. uten og komme ned i bekkenbunnen.

Klokken 02.00 mått vi gjøre noe, legen kom og sakket om vakuum og keisersnitt. Men jordmor sa neida her skal vi prøve noe annet. Opp og henge over senggavlen, presse meg gjennom 3 rier, la meg ned og brått sto hodet i åpningen, pulsen til lillegutt og nå måtte vi presse på, pressa vel frem til 02.34 da skrek en kjempe sint Joakim ut til verden at her er jeg. :) 3640 gr og 49 cm lang... Verdens nydeligste lille skatt, og bare vår. :) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye! Kos deg masse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...