Gå til innhold

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan nøye seg med å feriere i Skandinavia!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så kjedelig det må være å bare feriere i Skandinavia...

Må innrømme at jeg ser på de som uvitende og litt kunnskapsløse når det kommer til å ha forståelse på hvordan verden fungerer.

Skrevet

;-)

Godt forsøk, men desverre litt for dumt til å gidde å engasjere seg i.

Skrevet

Må si at jeg ser på de som lager slike innlegg som litt kunnskapsløse, å jeg tror ikke de som kan skrive noe så dumt skjønner hvordan verden fungerer..

*sukk* så mye teit det går an å lire ut av seg...

Gjest uni kum
Skrevet

Eller kanskje motsatt... Du vet ikke hvilket vakkert land du bor i og har liten kunnskap om hva alt Skandinavia har å by på...

Noen liker mora, andre liker dattra...

Skrevet

Så det er bedre å dra på chartertur til syden, da? :P

Men altså; hvorfor er man uvitende og kunnskapsløse om man foretrekker å feriere i Skandinavia? Kanskje man ikke ønsker å reise så langt? Kanskje man ikke ønsker å fly? Kanskje man ikke har råd til å reise på en lengre ferietur?

Skrevet

Hehehe, merker jeg ser litt ned på deg som kan skrive et sånt innlegg!

Skrevet

Og hvor mye forståelse av verden får man på en typisk sydendestinasjon? Eneste må vel være at man finner ut at briter og tyskere ser akkurat like tåpelige ut i speedo og at skandinaver ikke har godt av billig alkohol..

Utlandet er fint det, men nå som vi får barn ser jeg ikke bort fra at det blir skandinavia noen år. Jeg foretrekker byferie, men innstiller meg mentalt på dyreparken, legoland og liseberg om noen år. Tror ikke jeg blir altfor trangsynt av opplevelsene ;)

Skrevet

Haha. Jeg er tvert imot. Jeg syns det er mer imponerende med de som vandrer rundt over fjell og mark i Norge feks, enn de som tar fly til Gran Canaria ;)

Men nå antar jeg at du siktet til mer spesielle reisemål som backpacking i India eller fottur i regnskogen. Og akkurat det kan jeg forstå at ikke alle har verken lyst eller råd til.

Skrevet

He, he, ute etter å provosere? En rølpetur til Syden er med andre ord mer givende enn en biltur "Norge rundt" i sommerferien? Det er da ikke feriemålet som er avgjørende for kunnskap om og forståelse av hvordan verden fungerer. Langt fra alle har økonomi til å prioritere utenlandsreiser, heller.

Selv kan jeg vel karakteriseres som over snittet utdannet, men har bare vært på to ferier utenfor Skandinavia i hele mitt liv. Ikke hadde foreldrene mine råd da jeg var liten, og ikke kan jeg se at familieøkonomien vår takler de store ferieutgiftene, heller. Men hodet er på plass:-)

Skrevet

Når det dras frem økonomi her, så er vel ikke akkurat Norge et rimelig ferieland... Vi svir glatt av 15000-20000 kr på en uke her, med hytte/hotell, mat, opplevelser...

Skrevet

Jeg foretrekker å oppleve norsk natur og opplevelser her til lands med gutten min, fordi jeg synes vi har et så flott land! Blir vel noe utenlands senere når han blir gamlere tenker jeg!

Skrevet

Ha ha ha ha,sier vel litt om dere da som mener syden er verden!

Og at når man drar til utlandet så drar man til syden... Ha ha ha ha...

Skrevet

Ræva trolling, men folk biter jammen på likevel :-)

Skrevet

Ha ha ha ha,sier vel litt om dere da som mener syden er verden!

Og at når man drar til utlandet så

drar man til syden... Ha ha ha ha...

Ikke nødvendigvis, men vi har alle fordommer, i likhet med deg. Og om sånne sneversynte mennesker tror jeg at de ikke risikerer å reise noe sted der de ikke kan menge seg med likesinnede, altså et charterhotell i syden..

Gjest sug lut
Skrevet

Nei vel. Jeg for min del skjønner ikke hvordan du kan unngå å høre hvor provinsiell en sånn uttalelse er.

Skrevet

Så kjedelig det må være å bare feriere i Skandinavia...

Må innrømme at jeg ser på de som uvitende og litt kunnskapsløse når det kommer til å ha forståelse på hvordan verden fungerer.

Jeg har vært for mange spesielle steder til å oppfatte problemet med Skandinavia og ferie der.....

Og jeg har reist mye, og på mange måter.

Vet du hva? Du vet for lite om nordens land, så kanskje du skal feriere her litt selv? ;) Det kan faktisk bli mer eksotisk enn hva du tenkte ;) Fantasien er det som lager grensene for opplevelsene.

JEG tror du tenker sol og varme når du tenker på ordet ferie. Men det er jo bare en brøkdel av hva man kan oppleve.

Skrevet

Jeg vil heller si tvert imot. Dem som aldri ferier i Skandinavia vet ikke hvor fint vi egentlig har det:)

Jeg har vært på mange sydenturer. Men i fjor ferierte vi i Danmark for første gang. Det ble en fantastisk fin ferie, og ungene storkoste seg:)

Danmark er ett fantastisk ferieland for barnefamilier:)

Skrevet

Jeg forstår faktisk ikke hva du mener? Det er få land i verden som har så variert og nydelig natur som Norge. Jeg tviler ikke på at man lærer mye av å reise til andre kulturer langt borte fra de vanlige turiststrøkene, men det krever mye av både tid og forberedelser å reise på slike turer.

Jeg har ikke så stor interesse for det, jeg vil ha det enkelt, og det er enkelt å feriere i skandinavia.

Skrevet

Vi har aldri reist utenfor Skandinavia med ungene våre, men ungene våre har vært utenfor Skandinavia. Det ungene husker best og syns har vært best er ikke turene de har hatt til det store utland, men det rundt omkring her i vårt land eller våre naboland. Sol og sommer syns ungene er gøy, men når vi spør hva de vil i ferien så er det ikke å dra langt på ferie.

Vi er så heldige som har familie spredt rundt omkring i landet vårt, så vi drar ofte på besøk for å besøke de. Men vi stopper på veien, tar oss tid til å utforske hva veien har å tilby. Om turen blir en uke lenger gjør oss ingenting, for vi ønsker å gjøre ting i vårt tempo og slik som vi alle ønsker. Og det er ikke noe billigere å feriere i norge som i utlandet om det er pengene en ser på.

Og vi er vel også litt utradisjonelle når det kommer til hvor vi vil dra når vi drar utenfor landets grenser. Vi hadde en fantastisk ferie på Færøyene blandt annet, ingen sol og varme siden vi ikke var der når det var som varmest men en minnerik ferie. Vi har alle lyst å dra tilbake dit, ungene har fortsatt kontakt med noen de ble kjent med der, så det hadde vært veldig hyggelig å dra tilbake og møte de. Selv om ungene da var så små at ingen snakket ett likt språk, klarte de å bli kjent, komunisere og bli venner. I ettertid har vi foreldre oversatt til de alle har lært seg engelsk og kan snakke sammen. Nå er dataen kjekk og ha når de skal ha kontakt.

Jeg har unger som har badet med sel og tatt på en spekkhugger. For å oppleve det trengte vi ikke å dra mer enn 20 minutter unna, til hytta vår. Om ikke dette er ferieminner som både ungene husker og som ikke er noe alle andre kan oppleve så vet ikke jeg. Hvorfor må alle gjøre det samme? Alle burde få lov å feriere slik de selv ønsker uten at andre skal bry seg og ikke minst dømme.

Skrevet

Når man først skaffet seg sitt eget ferieparadis i Norge, ser jeg på det som rimelig dumt å dra fra det. Da får jeg heller være mindre vitende, hehehe.

Skrevet

Vi reiser hver eneste ferie vi har til hans hjemland, og besøker familien der. Viktig å holde kontakten og å skape sterke bånd.

Hadde han kommet fra Lofoten hadde vi sikkert reist dit hver sjangse vi fikk. Men er jo litt digg at svigerfamilien alle bor et steinkast fra stranda :-)

Skrevet

Jeg ser litt ned på folk som ikke forstår at vi alle er forskjellige, vi har forskjellig bakrunn, oppvekst, ressureser og behov.

Slik fungerer verden, enkelt og greit, merkelig at du ikke har forstått det synes jeg!

Skrevet

Hahaha, kan ikke si jeg ble smartere den sommeren jeg ferierte i syden.

Ferierer helst i Norden, selv om det er svindyrt. Ville kommet bedre ut økonomisk med en sydentur, men ikke fått en så opplevelsesrik ferie.

Eldstegutten var med besteforeldrene til syden, og ble litt skuffet over at det bare var "dette". Hadde hørt så mye skryt fra klassekamerater. Nei, han ville heller på fisketur, og opplevelsesferie.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Hahahaha...... Om ikke annet så fikk jeg en god latter!

Det stemmer sikkert at man blir mye mer opplyst og kunnskapsrik av å dra på charterferie til syden, og det kan være behagelig nok med litt "garantert" sol og varme, men skitt au... Tror jeg tar sjansen, jeg gitt, på å ta brorparten av ferien her hjemme i kjedelige Skandinavia... Får håpe det ikke går alt for mye ut over intelligensen..........

Skrevet

husk, vi bor i et av verdens vakreste land! Folk ifra heile verden kall det eksotisk å dra til Norge!

masse storslagen natur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...