Gå til innhold

Andre som ikke har/hadde fått den mørke linjen på magen i uke 18?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke kjønn har noe å si, var en tråd inne her for ikke så lenge siden om det..

Jeg fikk jente sist og hadde stripen på magen. Denne gangen venter jeg gutt, men har ikke fått den enda. Men er også bare 20 uker nå. Husker ikke når den kom sist. :)

Så det var en som skrev at det var underhuden som sprikker.. Det er ikke tilfellet.. Når underhuden sprikker får du strekkmerker, og de gjerne sprer seg også.. Jeg fikk masse strekkmerker første gang jeg gikk gravid, så før jeg ble gravid på nytt har jeg hatt skikkelig zebramage, som ikke ville trekke seg sammen. Masse overflødig hud :/

Den mørke linja er pigmenter, og det de andre sier om akkurat det er riktig :)

Annonse

Er ganske lys jeg også, men fikk den jo sist gang...

Prinsessex2: Jeg skal på torsdag jeg og :-) Men nå kjenner jeg masse bevegelse, ganske sterke også (noe som gjør at jeg tror enda mer på at det er en gutt av en eller annen grunn... ;-) ), så nå bare koser jeg meg :-) Blir spennende på torsdag da :-)

Dette er mitt tredje svangerskap, og nå er jeg 21 uker.

Jeg har ikke fått den mørke stripen.

Men nå har jeg heller aldri hatt den stripen heller, hverken i uke 18 eller i uke 40.

Uansett hvor enn mye jeg har sett etter den.

Vi er alle ulike :)

Annonse

Jeg er blek, og hadde en veldig tydelig stripe sist, men ingen stripe ennå, jeg er 20 fullgåtte uker nå :) Sist ventet jeg jente, denne gangen gutt, kanskje det er forskjell på det?

innom fra 3 trimester :) jeg er i uke 37 og har ikke fått denne stripa enda. Venter jente her :) men venninde som fikk jente i oktober hadde heller ikke denne stripa :)

Dette fant jeg på nett, gremte og kopier adressen jeg fant det på , men her det:

En LINEA Negra er en blek linje som går fra skambeinet til navlen. I de fleste kvinner er det knapt merkbart. Men når en kvinne er gravid, kan LINEA Negra mørkne fra lys, rosa brun til en veldig mørk brun.

Noen kvinner føler i utgangspunktet opptatt av at en mørk linje nå går ned midt i magen deres. I mange tilfeller vil mørkere LINEA Negra forsvinner noen måneder etter en graviditet ender. Ikke alle kvinner vil ha en merkbar LINEA negra selv under svangerskapet. Kvinner med mørkere hud er mer sannsynlig å ha en mørkere linje. Dette utelukker ikke kvinner med lys hud fra utviklingsland en mørkere LINEA Negra, imidlertid.

Hormoner produseres når man er gravid føre til LINEA Negra. I tillegg til en formørkende linje på magen, kan kvinner også se at klitoris og brystvortene også mørkere. Graviditet hormoner tendens til å produsere mer melanin, et fargestoff som kan resultere i mørke huden, eller hyperpigmentering av visse områder av kroppen.

De fleste kvinner kan se LINEA Negra, dersom de får en, i sitt andre trimester av svangerskapet, en gang etter den 12. uke. Noen ganger kvinner får det som ser ut som en veldig blek linje, kalles en LINEA alba som aldri mørkner til brun. Faktisk LINEA alba kan se ut som en skinnende hvit linje.

Noen studier av vitamin-tilskudd under graviditeten tyder på at folat kan redusere fremkomsten av LINEA Negra. Folsyre er, i riktig dosering, et nødvendig supplement for å legge selv før å bli gravid, siden det har vist seg å redusere en rekke fødselsskader.

tross folinsyre, vil mange kvinner fortsatt vises minst en delvis formørket LINEA Negra. Den gode nyheten er at dette ikke er et symptom på noe galt med svangerskapet. Faktisk, på den ene siden er det en svært god symptom som graviditet hormoner blir produsert med regularitet.

De fleste kvinner vil oppleve at LINEA Negra forsvinner raskt etter svangerskapet, men kvinner som kan amme må vente litt lenger på forsvinningen sin. Mange sliter LINEA Negra som en stolt tegn på enten å bli mamma, eller allerede er en, og andre ofte at litt concealer vil skjule en rest LINEA negra hvis man er flau av det viser.

Kanskje litt fint å vite:)

Dette var slitsomt å lese. Mange glemte ord og rare setninger :)

Men, skjønte det jo. Fint å vite ;)

Kopiert det fra nettet:) fra en en forskningsrapport:) men kvaliteten kan jo diskuteres ja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...