Gå til innhold

Tenner og amming!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode tips angående tenner og amming? Vesla har fått tenner oppe, og amming gjør fryktelig vondt! Hun biter ikke, men har nok et ikke helt bra sugegrep, men har jo hatt det i 8mnd nå så ikke lett å endre på... Har prøvd brystskjold men da bet hun til så det tør jeg ikke igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beste tipset jeg kan gi deg er å kun amme når den lille er veldig sulten:)

Jeg slet med at Lucas hadde vondt sugegrep og bet mye en stund, og det ble ikke bedre når 8. og 9. tanna kom:( Holdt på å gi opp hele amminga jeg! Men så oppdaget jeg at han har mye bedre grep når han er ordentlig sulten:)

Skrevet

Se http://ammehjelpen.no/artikkel/21/Biting for litt tips.

Jeg vet veldig mange sier det hjelper å dra ungen mot brystet når hun biter, slik at hun Må slippe taket for å få luft.

Det er også viktig å merke seg at det ikke er mulig å bite mens man dier, så det er viktig å følge med på når hun er ferdig med å spise. Er du i tvil så kan du heller koble henne fra (stikk finger i munnviken for å bryte vakumet, så gjør det som regel ikke vondt) - hun vil alltids gi deg hint om at hun er mer sulten om hun faktisk ikke var ferdig.

Skrevet

Tja, med tanke på at jr fikk sine to første tenner når han var 4 mnd og jeg fullammet til han var 6 mnd var det jo noen ganger han beit med sylskarpe tenner i puppen! Det gjør jæ... vondt og han skvatt like mye som meg hver gang... Men fikk tips etterhvert at jeg kunne putte fingeren inn i munnen mellom puppen, slik at han ikke fikk bitt mer, så fortsatte han egentlig bare å suge vanlig etterpå =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...