Matrosen og Meg:) Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Gutten min elsker grøt, og han sluker en hel porsjon på 5 minutter, maks. Jeg synes det er dumt å gi så altfor mye grøt, da han bare er 5 mnd, og jeg synes han fortsatt bør få en god del morsmelkerstatning. Han får allerede grøt morgen og kveld, og middag midt på dagen. Men han virker liksom ikke helt mett når han har fått sin fulle porsjon med grøt for kvelden, gaper og gaper og viser tydelig at han vil ha mer. derfor så tenkte jeg å lage velling som han kan få til den siste flaska for kvelden. Jeg har lest litt om det, men blir liksom ikke helt klok. han får 180 ml mme på kvelden, kan jeg rett og slett bare erstatte den ene skjea med mme med grøt? håper noen kan komme med svar så raskt som mulig, da det nærmer seg leggetid her:)
Moren te Elias Skrevet 22. januar 2012 #2 Skrevet 22. januar 2012 Heldig deg. Her er det full krangling når det kommer til mat, om 2 dager så fyller han 6 måned. Men a long way to go, før hn venner seg til maten:) Kan ikke hjelpe jeg, lykke til da
maiprinsessa:) Skrevet 22. januar 2012 #3 Skrevet 22. januar 2012 du kan erstatte en skje med velling ja:) Jentungen får en liten bolle med grøt og en flaske på 180 ml velling før leggetid!Sover godt hele natten! Fikk beskjed av helsesøster å gjøre det på denne måten:)
BareMeg73 Skrevet 22. januar 2012 #4 Skrevet 22. januar 2012 Kan noen gi meg "oppskrift" på velling? Altså hvor mye grøtpulver og hvor mye mme/vann... Snuppa her er 7 mnd og ikke veldig begeistret hverken for grøt eller middag. Så jeg ammer mye og ofte. Men kanskje velling kan være noe :-)
Tosta <3 Skrevet 22. januar 2012 #5 Skrevet 22. januar 2012 Når jeg lager velling blander jeg slik: 180ml vann, 6 måleskjeer med mme og 2 måleskjeer med grøtpulver. Fikk beskjed på sykehuset om at jeg ikke trengte erstatte noen skjeer med mme. Bruker egne tutter som er for tykkere væske!
min<3 Skrevet 22. januar 2012 #6 Skrevet 22. januar 2012 Hvilke tuter bruker du?:-) Får du endelig i henne mere mat??:-):-):-) Her har det endelig snudd og gutten spiser som en hest. Er så glad han har blitt såpass stor at han ikke må drikke så mye mme lengre.
Skoobidoo Skrevet 22. januar 2012 #7 Skrevet 22. januar 2012 Gutten min på 5,5 mnd elsker også grøten sin! Det går ned på høykant, namnam ;-) Jeg ga velling før vi startet med grøt. Blandet da MME på normal måte, og puttet oppi et par skjeer med grøtpulver. Vi brukte Holles risgrøt, det fungerte utmerket. Klippet et kryss i smokken på flaska jeg da, funke fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå