Gå til innhold

Får bare ikke teori og praksis til å gå opp

Anbefalte innlegg

Vi har prøvd siden august. Har ikke Startet på pilla igjen etter fødsel, kan med sikkerhet si at samleiene siden august har skjedd rundt, dager før,dagen før, samme dag og dagen etter eggløsningstidspunktet i følge dager jeg har fått den jævla mensen. Føler jeg ikke tenker på det og er ikke stresset, men men.. Det skjer vel til slutt.. Vært hos legen som mener det skal gå bra/ er bra ettersom sykluser min er så regelmessig som den er.. Trodde der skulle gå glatt denne gangen, men den gang ei.. Brukte litt tid før han satt sist, deriblant to sa, har en liten mistanke om det sist, men har ikke tatt noe test så blir med det.. Vidd det ikke skjer denne med blir det 2013.. Får prøve å unngå nov des unge for ungen sin skyld..

Fortsetter under...

Hvorfor skal du unngå november-desember for ungen sin skyld+ Jeg er selv født i november (og alle mine søsken) og det er da ikke noe problem. Kipt akkurat når vennene er 18 år og ikke du, men det er kun noen måneder av livet.

Gjest eelis+kian ♥

Da kan du også unngå januarbarn og sommerfeirebarn for ungen sin skyld. Det er ikke kult å være den første som blir 18, så man ikke har noen å feire med. Og det er heller ikke tøft å ha bursdag midt i sommerferien, når ingen er hjemme og kan feire. Også bør du unngå å få barn rundt påske, for da er jo alle på skiferie. Pass også på å ikke føde på en helligdag, og hvis du klarer å unngå at barnet må feire 18-årsdagen sin på en tirsdag, så er jo det helt perfekt, for hvem vil dra ut på byen på en tirsdag, liksom?

Skjønner du hvor jeg vil her? ;-)

Jeg er selv født i desember, og kan ikke si at jeg har lidd noen nød av den grunn. I vennegjengen min hadde hun som var født i mars det verst, for hun måtte vente helt til juni for å feire 18-årsdagen på skikkelig vis med venner.

Jeg kan ikke fatte at det skal spille noen rolle når babyen blir født. Så lenge dere blir gravide og ungen er frisk er vel det viktigst?

Kjempebra innlegg! : :) Me planla februar barn me, som det optimale, blei gravide og alt, men mista.

Etter det har me skjønt at barn kjem når dei skal, og det å få lov til å få et barn er et grenselaust mirakel samme kva mnd det er i.

Helsing august 2012 mamma :)

Jeg er lærer og har tenkt mye på dette med når på året ungene er født... Av den enkle grunn at en som er født i januar er nesten ett år eldre enn en som er født i desember når de begynner på skolen...

Vi har jo begynt å prøve nå, som vil si at vi får november/desember barn.. Og jeg har tenkt ja vel? Det er jo en drøss av barn som er født i de mnd, og som har klart seg utmerket på skolen.. Selv om noen begynner når de er 5,5 år. Nå er jeg lærer på uskolen, men tror og håper jo at de som er lærere på barneskolen er klar for å ta imot elever med relativt stor aldersforskjell..

Nå tenker jeg faktisk mer på det med barnehageplass når en får i mnd etter august....

Annonse

Skriver jo at det skjer vel til slutt.. Har forstått at det ikke er like greit å planlegge, samtidig litt frustrerende(men kjempe fint) når noen får til på første forsøk.. Men det er vel bare sånn det er;p er sjøl født i januar og har ikke hatt noe betenkeligheter med det.. Har derimot ett søskenbarn født i desember som ikke er så happy for det,selv den dag i dag.. Men det er mange meninger om dette, enig blir man nok aldri viss man har noe synspunkt om saken. Viktigste er at dersom det tilslutt blir unnfanget ett barn at barnet er friskt som det blir nevnt her.. Ang. Det med barnehageplass ser jeg den, kan man kalle det full barnehagedekning når de som hàr barn født 1. September risikerer å ikke få barnehageplass.. Skjønner ikke at det går an å sette grense for slike ting.. Også ett lite argument for heller å få barn litt tidlig på året, dersom det lar seg gjøre, kan jo bli født for tidlig også og...

Noen ganger trenger en ikke å tenke så mye, men kanskje heller overlate det til naturen? Det er naturen som avgjør dette til syvende og sist uansett...hehe. Barnet kommer når det har tenkt å komme det,-på den ene eller andre måten. Det er min overbevisning ihvertfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...