Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Jeg funderer på å ta et par kurs der. Men er det noe poeng? Får man noe kred for å ta denne veien ved utdanning i det hele tatt? Forstår at man ikke kan kalle seg et spesifikk yrke når man ikke har eksamen/fagbrev, så ser at dette ikke er reell utdanning. (Kalles yrkesrettet utdanning på siden deres.) Har man egentlig mulighet for jobb etterpå?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #2 Skrevet 22. januar 2012 Hvorfor skulle ikke det være noe poeng? Privatskoler har like strenge regler til faginnhold som alle andre skoler. Hvis du tar studier med studiepoeng på NKI eller universitet/høgskole har ingenting å si, ettersom eksamenen er akkurat den samme. NKI og andre private utdanningstilbydere samarbeider med universitetet/ høgskolen som er ansvarlig for faginnhold og eksamen. Det er bare undervisningen som er annerledes. Studiepoeng er studiepoeng, fagbrev er fagbrev og studiekompetanse er studiekompetanse, uavhengig av hvor og hvordan du har tilegnet deg fagstoffet, så lenge eksamen er bestått. Så du har like gode sjanser for jobb som en hvilken som helst annen person som har tatt tilsvarende kurs/studie på annen skole. Litt rart hvordan folk tror private skoler liksom har lavere status enn andre. Jeg studerte journalistikk på privat skole tilsvarende NKI. Har vitnemål fra Høgskolen i Bodø, akkurat som fulltidsstudentene som studerte i Bodø. Vi tok samme eksamen, men jeg hadde altså undervisning et annet sted.
Miss Dynamite Skrevet 22. januar 2012 #3 Skrevet 22. januar 2012 Jeg tar hele generell studiekompetanse på nki nå, og det er søren meg ikke "barebare" !!! det er tøft, og det er verdt akkurat like mye som vanlig skole. Du får studiepoeng, du får en utdannelse/fagbrev osv. Eksamen er helt lik som hvis du gikk skole. Du er like mye student, hvis du tar det via nki, eller om du sitter på skolebenken
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #4 Skrevet 22. januar 2012 Jeg er helt enige med dere. Det jeg tenker på er kurs, ikke fullverdige studier. Fullverdige studier får man selvsagt poeng for, og blir reell utdanning. I tillegg til studier selger de disse kursene som varer ca 4 mnd. Man tar ikke eksamen, men får bestått. Har det noe for seg å ta slike kurs? HI
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #5 Skrevet 22. januar 2012 Jeg er helt enige med dere. Det jeg tenker på er kurs, ikke fullverdige studier. Fullverdige studier får man selvsagt poeng for, og blir reell utdanning. I tillegg til studier selger de disse kursene som varer ca 4 mnd. Man tar ikke eksamen, men får bestått. Har det noe for seg å ta slike kurs? HI All kunnskap man tilegner seg, enten det er kurs eller studier, er verdifullt. Det har mer for seg å ta slike kurs, enn å ikke gjøre det! De kursene arrangeres fordi det er et behov for den kunnskapen der ute. Kjør på! Kan jeg spørre hvikle(t) kurs du vurderer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå