Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Jeg er litt usikker på om jeg f.eks. skal ta vare på sko. Jeg har vært nøye på å ikke bruke noen arvesko til min sønn, men det spørs om vi har råd til det når nestemann kommer. Støvler tar jeg vare på, for de er brukt så lite, men vinterskoene er jo ikke akkurat slitt de heller. Hvordan tenker dere?
mariabee Skrevet 22. januar 2012 #2 Skrevet 22. januar 2012 Det har vi også tenkt mye på.. Akkurat den første skoen blir ny når vi evt får nestemann, så får vi se hvor slitt skoene er.
Junifrue Skrevet 22. januar 2012 #3 Skrevet 22. januar 2012 Nå bruker ikke vi sko enda da, siden jenta mi ikke kan gå, men tror nok jeg kommer til å ta vare på dem som er lite og pent brukt. Vet at skoene former seg etter føttene, så hadde fortsatt kjøpt nye til nestemann, men kan være greit å ha som reservesko.
lillenims Skrevet 22. januar 2012 #4 Skrevet 22. januar 2012 Vi tar vare på "alt", så lenge det er tett og noenlunde helt - det er kjempegreit å ha et ekstra sett hjemme, slik at vi slipper huske å ta med alt hjem fra barnehagen for eksempel. Jeg tenker også at det er forskjell på joggesko og vintersko - om sommeren er de mye mer ute (kanskje hele dagen, og så ut igjen etter middag), mens vinterstid er det vel 2-3 timer om dagen for de fleste. Og et par sko som er brukt i et par måneder med rask vekst er også noe annet enn sko som har holdt i mer enn en sesong.
Trultesmamma Skrevet 22. januar 2012 #6 Skrevet 22. januar 2012 Jeg tar vare på det som er fint brukt og ikke flekkete. Nå er litlå ikke passert 1 år ennå og derfor har vi ikke brukt så mye sko ennå, men kommer til å ta vare på sko som er fint brukte / lite brukte
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #7 Skrevet 22. januar 2012 Alt som er helt og flekkfritt av klær. Resten går i søpla. Arvetøy leveres tilbake så lenge det er helt. Tenkte også å ta vare på alle leker som er hele mens det som er lånt/arvet leveres tilbake. Sko har vi allerede arvet mye av og tenker å bruke det som reservesko. Det som er brukt lite (f.eks. støvler el) tror jeg nok ikke vil kjøper nytt og kommer til å bruke igjen. Blir nok samme som det som blir tatt vare på til evt nestemann. Alt av utstyr tar vi vare på (det som er lånt/arvet leveres tilbake). Når vi vet vi er ferdig med små (regner med det blir etter nr 2) så kommer jeg nok likevel til å ta vare på litt leker iallfall, en liten kasse. Og kanskje litt utstyr som kan være greit å ha om noen med barn kommer på besøk. Og favorittklær fra babyalderen for minnenes skyld.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 23. januar 2012 #8 Skrevet 23. januar 2012 Tar vare på alt som fortsatt ser fint ut Klær med hull eller flekker går i søpla.. Tar også vare på skoa.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #9 Skrevet 23. januar 2012 Tar vare på alt, men de første skoene hans skal han få lov til å ha selv til senere.. Støvler osv kan nok nestemann få lov til å få.
Runi Skrevet 23. januar 2012 #10 Skrevet 23. januar 2012 Jeg har tatt vare på alt, men ikke flekkete, hullete klær.. men har vist seg at det er ytterklær, sportsutstyr og ullklær som er kommet fram igjen. Det andre har liksom ikke vært så fint når jeg tok det fram som da jeg la det vekk. Nå, med nr tre, tar jeg bare vare på litt og gir vekk det meste.. Sko har jeg tatt vare på, men kun om det har vært lite brukt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå