tingeling<3 Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Hei. Det er første gang jeg skriver her inne. Jeg er gravid for første gang og er 5+2 dager. Jeg har blødninger og er KJEMPE nervøs!! ;( Det begynte så smått i går kveld og det har bare blitt mer i dag:( Det kommer ikke blod i do men på papiret. Jeg har ikke vondt i magen, men litt vondt i ryggen. noe som jeg egentlig har hatt de 2 siste ukene sånn fra og til. Var hos legevakta ista og legen jeg kom inn til gjorde egentlig ingenting han ringte gyn avd på sykehuset og legen der sa at det var for tidlig å se noe på en ul. Fikk beskjed om å gå til fastlegen slik at jeg kunne ta blodprøver å sjekke hcg nivået om den evt har synket. Jeg er et nervevrak nå Hadde samleie i går på morran..,kan det ha noe med det å gjøre? eller er det rett og slett en SA som er på vei?? Blir glad om noen kan dele sine erfaringer med blødning med meg.
Bittelille'12 Skrevet 22. januar 2012 #2 Skrevet 22. januar 2012 Hei Skjønner veldig godt at du er nervøs. Jeg hadde blødninger rundt 7+4 og dro til fastlegen. Hun tok en gynekologisk undersøkelse og fant ikke noe skummelt. Hun sa at så lenge jeg ikke hadde smerter i magen eller mye friskt blod, så skulle det ikke være noe farlig. Jeg skulle komme tilbake hvis jeg hadde smerter. Blødningene gav seg etter fire dager og nå er jeg 10+3 Samleie kan gi blødninger har jeg hørt fra flere. Dette skal ikke være farlig, bare blodkar som sprekker.
tingeling<3 Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2012 Hei Skjønner veldig godt at du er nervøs. Jeg hadde blødninger rundt 7+4 og dro til fastlegen. Hun tok en gynekologisk undersøkelse og fant ikke noe skummelt. Hun sa at så lenge jeg ikke hadde smerter i magen eller mye friskt blod, så skulle det ikke være noe farlig. Jeg skulle komme tilbake hvis jeg hadde smerter. Blødningene gav seg etter fire dager og nå er jeg 10+3 Samleie kan gi blødninger har jeg hørt fra flere. Dette skal ikke være farlig, bare blodkar som sprekker. Det er friskt blod:( men ingen magesmerter
*Mamma09* Skrevet 22. januar 2012 #4 Skrevet 22. januar 2012 Jeg fikk blødninger da jeg var 5+3. Jeg dro til legevakta, fikk ul og der fikk vi se en tom fostersekk. Gynekologen bekreftet at jeg hadde vært gravid men at jeg dessverre mistet. 2 mnd etterpå ble jeg gravid igjen og er nå 7+4 Det er min erfaring, men det behøver ikke være slik for deg, er jo mange som blør tidlig i svangerskapet uten at de mister av den grunn. Krysser fungerene for deg og håper at den lille spiren har det flott i magen lykke til
tingeling<3 Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2012 Jeg fikk blødninger da jeg var 5+3. Jeg dro til legevakta, fikk ul og der fikk vi se en tom fostersekk. Gynekologen bekreftet at jeg hadde vært gravid men at jeg dessverre mistet. 2 mnd etterpå ble jeg gravid igjen og er nå 7+4 Det er min erfaring, men det behøver ikke være slik for deg, er jo mange som blør tidlig i svangerskapet uten at de mister av den grunn. Krysser fungerene for deg og håper at den lille spiren har det flott i magen lykke til Krysser alt som kan krysses for at den lille spiren min klorer seg fast. Blødde du mye?
VinterSol+2 Skrevet 22. januar 2012 #6 Skrevet 22. januar 2012 Hei! Når jeg har spontanabortert, har keg blødd mye, altså! Om det bare er litt blod på papiret, kan det fint høres ut som om du har sprukket noen blodkar ved slimhinnene el, noe som er veldig vanlig dersom du har sex, trener osv. De kan ikke gjøre noe fra eller til på legevakten eller sykehuset, set fastlegen kan gjøre er å ta en hcg kvantitativ med noe. Dagers mellomrom, for å se om det er stigning eller senking i hcg i blodet ditt. Du kan også få blødning ved feks urinveisinfeksjon, noe som er lett å få, men vanskelig å merke når man er gravid, og en av de tingene du sjekkes for på hver kkontroll. (du kjenner nemlig ikke uvi på samme måte som ellers når du går gravid, men kan oppleve det sm feks ryggsmerter) Det går nok helst bra, skal du se! Det aller verste er ventetiden og usikerheten på om alt er bra der inne eller ikke. En ultralyd vil ikke hjelpe deg stort før du er minst 7 fullgåtte uker, om ikke mer, Lykke til, prøv å slappe av og sende gode tanker til lille i magen
Lillababy Skrevet 22. januar 2012 #7 Skrevet 22. januar 2012 Hei! Føler med deg! Det kan veldig godt vera at det berre er pga sex eller anna og totalt ufarlig. Ang hcg- Legen din vil sei at dersom hcg er stigande så lever babyen. Det er imidlertid ikkje nødvendigvis sant. Det e rviktig å vite. Då eg mista, var min hcg stigande og eg fekk den ebsekjden. Men nå ein har eim ma- missed abortion, så fortset kroppen å produsera hcg. Derfor er det ultralyd du må ha. Hjerta byrjer å sjå 22 dagar etter ebfruktning, altså i veke 5. Dette vil du sjå på ultralyd- med all sannsynlegheit i veke 6. Eg var då eg var presis 6 veker, og såg hjarta denne gongen. Om du orkar å vetna til veke 7 så vil det vera meir å sjå då. Masse masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #8 Skrevet 22. januar 2012 Jeg fikk blødninger da jeg var 5+3. Jeg dro til legevakta, fikk ul og der fikk vi se en tom fostersekk. Gynekologen bekreftet at jeg hadde vært gravid men at jeg dessverre mistet. 2 mnd etterpå ble jeg gravid igjen og er nå 7+4 Det er min erfaring, men det behøver ikke være slik for deg, er jo mange som blør tidlig i svangerskapet uten at de mister av den grunn. Krysser fungerene for deg og håper at den lille spiren har det flott i magen lykke til Dette syntes jeg hørtes rart ut. Jeg og mange andre har fått beskjes fra gyn om at så tidlig som uke 5+3 kan du hos mange ikke se annet enn en tom fostersekk... at det er for tidlig å se på UL. Vet om flere som ikke har sett noe så tidlig men som det likevel har gått bra med!! Hva skjedde videre??? Mange steder vil de ikke ta UL før du er over seks fullgåtte uker!
mamma3333 Skrevet 22. januar 2012 #9 Skrevet 22. januar 2012 jeg kan fortelle min historie. hadde en MA i høst , men ble gravid igjen ganske fort, da jeg var i uke 7 tok jeg til og blø og fikk komme på gyn en lørdag, fikk Ul og så et hjerte som slo, blødde vel et par dager etter det så sluttet det...fikk kontroll time i uke 11 og alt sto bra til, startet og blød igjen 12+1, fikk igjennn ul og alt var i orden, hadde ikkje før kommet hjem fikk jeg en styrtblødning, men alt er i orden og nå vokser magen og jeg blir mer og mer avslappet, fikk medisin som skal forterke blodkarene og helbrede sprekker i blodkarene forter, det jeg her vil fortelle som jeg ikke selv viste før nå er at blødning ikke er enbetydndne med abort, har to barn fra før og ikke hatt en blødning, det var skremmende....men nå ser jeg bare fremover og gleder meg over at jeg ser magen vokse....tror det er en liten vilje sterk krabat jeg bærer på lykke til
SuperMoM <3 Skrevet 22. januar 2012 #10 Skrevet 22. januar 2012 Jeg fikk en blødning da jeg var 4uker på vei. Fossblødde i en hel uke i strekk. Så dabba det av i 2-3dager etter det. Eg fikk beskjed om at jeg hadde abortert. Hcg var på 176 i uke 5. Nå derimot er jeg 24+5 på vei og det går helt supert. Gyn tok fullstendig feil og jeg fant ut at store blødninger ikke betyr at noe er galt. Kjenner fullt i spark hver eneste dag <3
tingeling<3 Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #11 Skrevet 22. januar 2012 Tusen takk til dere som har svart! Skal til fastlegen i morgen...men det er så lenge vente:( Håper den lille skatten min blir der inne<3
tingeling<3 Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #12 Skrevet 22. januar 2012 Jeg fikk en blødning da jeg var 4uker på vei. Fossblødde i en hel uke i strekk. Så dabba det av i 2-3dager etter det. Eg fikk beskjed om at jeg hadde abortert. Hcg var på 176 i uke 5. Nå derimot er jeg 24+5 på vei og det går helt supert. Gyn tok fullstendig feil og jeg fant ut at store blødninger ikke betyr at noe er galt. Kjenner fullt i spark hver eneste dag <3 Jeg håper jeg er like heldig som deg:) Er så redd
tingeling<3 Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #13 Skrevet 22. januar 2012 Jeg fikk blødninger da jeg var 5+3. Jeg dro til legevakta, fikk ul og der fikk vi se en tom fostersekk. Gynekologen bekreftet at jeg hadde vært gravid men at jeg dessverre mistet. 2 mnd etterpå ble jeg gravid igjen og er nå 7+4 Det er min erfaring, men det behøver ikke være slik for deg, er jo mange som blør tidlig i svangerskapet uten at de mister av den grunn. Krysser fungerene for deg og håper at den lille spiren har det flott i magen lykke til Hadde du smerter i tillegg?
Athene75 Skrevet 22. januar 2012 #14 Skrevet 22. januar 2012 Jeg hadde blødning i mitt første svangerskap i uke 11. Var mest gammelt blod, men litt friskt etterhvert....men ikke mye blødning. Det varte noen dager, hadde ingen smerter i forbindelse med det. Snakket med fastlegen, fikk henvisning til ul....og der fant de ut at fosteret døde i uke 8, altså en MA og jeg måtte til utskrapning. Men mange blør jo i svangerskapet uten at det er noe galt, så det trenger ikke å være noe galt om en blør. Med en SA vil en jo blø mye og ha smerter.
tingeling<3 Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #15 Skrevet 22. januar 2012 Nå blør jeg som om jeg skulle ha TR på besøk...og har litt murring snufs
Bonanza Skrevet 22. januar 2012 #16 Skrevet 22. januar 2012 Huff K-84:-(( føler virkelig med deg... Sitter her i samme situasjon selv, begynte med rosa på papiret ved få besøk, men mer frisk blod i kveld. Jeg har også murringer:-((. Jeg skjønner veien dette går for min del... Dette kom så brått på for min del, men det er vel slik det begynner. Har hatt SA for flere år siden, med voldsomme smerter. Jeg orker ikke å ha det slik igjen. Derfor tar jeg meg en tur til lege i morgen, for evt å få hjelp..... Jeg ønsker deg uansett lykke til og håper du er en av de historiene det likevel går bra med;-) klem til deg
Klar for nr2 **med spire** Skrevet 24. januar 2012 #17 Skrevet 24. januar 2012 Hvordan går det med deg? vært med legen?
tingeling<3 Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #18 Skrevet 24. januar 2012 Hvordan går det med deg? vært med legen? Var hos legen å målte hcg i går skal tilbake igjen i morgen å måle igjen. Blødninga stoppa og formen er bra. Så jeg håper ikke det var SA. Virker som om de som har hatt en SA har blødd i flere dager...Så kanskje det er håp enda....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå