Gå til innhold

Tidlig ultralyd i morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg gruver så fælt.. Er helt skjelven.. Aner uråd.. Var ikke slikt i mitt første svangerskap. Denne gangen har jeg ingen symptomer bortsett fra uteblitt mens og tretthet..

Huff..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du:)

Eg skal også til tidlig UL i morgen og er veldig veldig spent. Hatt en MA tidligere.

Vi får tenke på hverandre:) Når skal du og hvor langt er du på vei? Eg er 7+3 (cirka).

Skrevet

heia :)

da er vi 3, skal også på ul i morra :)

er da 10+1, er veldig spent.

prøver å ikke bekymre meg for mye, men hode surrer jo uansett :P

har hatt 4 sa, å fått en frisk og flott gutt sist svangerskap.

så vi håper det går like bra denne gangen :D

lykke til jenter <3

Skrevet

Skal på ultralyd halv 1. Og jeg aner ikke hvor langt jeg er på vei.. Jeg mener ca 7 uker, men legen mener bortimot 12 uker.. Så det blir spennende å se i morgen :o)

Lykke til hos dere også :)

Skrevet

Er ikke bare du som er nervøs gressenka... nå er den enda en stund til jeg har time, men jeg kommer sikkert til å begynne å grine av nervøsitet den dagen jeg skal inn...Lykke til i morgen jenter :) håper dere deler med oss andre hvordan det går... krysser i alle fall både fingrer og tær for dere :)

Skrevet

Jeg også skal i morgen!

Er bare 5+2 og går bare for å se at det ikke sitter noe fast i egglederen.

Er veldig bekymra pga graviditet utenfor livmoren før. Håper jeg får svar på det.

Lykke til alle! :-)

Skrevet

da va jeg komme hjem etter tidlig ul i dag :)

alt sto bra til med den lille <3 hjerte slo å babyen var så stor som den skulle være når man var rundt 10 uke på vei :D

det var en lettelse å få se at alt var bra...

håper dere andre får en like bra opplevelse som meg :)

Skrevet

Gratulerer så flott! :) Eg var 8+3 og skal på ny 10 + 3 2. febr :) Ha ein strålande dag sammen med dei gode nyhetene :)

Skrevet

Da har jeg vært på ul.. å må tilbake neste uke.

Bebisen var visst liten.. Og legen fant ikke ut hvor langt jeg var på vei.. Men ca 7 uker.. Huff, jeg er så urolig :(

Skrevet

Huff så leit. Kor liten, slo hjerta? KVa sa legen?

Skrevet

Hurra :) Eg blei datert til 7+0 (litt kortere enn eg trudde), embryoet var 10 mm langt og hjerte slo :) Er kjempe glad nå. Ny UL i uke 13 (27februar). Håper eg klarer å roe meg litt nå!

Skrevet

Gressenka: trudde du ikkje sjølv at du var 7 uker på vei? Stemmer jo dette da!

Skrevet

Jo, ca.. Så det stemmer for min del.. Han målte fosteret til 4 mm!!

Synes dette hørtes utrolig lite ut jeg..

Blir trolig et travelt svangerskap dette også, om det går bra.. Det var store vekstavvik i forrig svangerskap, å kan bli det i dette svangerskapet også..

å hjertet slo ikke, som jeg så..

Skrevet

Så koselig at så mange av dere har hatt en fin opplevelse :) var spesielt spent på hvordan det gikk med deg augustbarn, siden du har akkurat samme graviditetsforløp som meg med symptomer som har blitt borte.. og så er vi jo ca like langt på vei :) Grattis!!!! :)

Kjære gressenka, håper det ordner seg med deg og babisen.. kanskje du er kortere på vei enn du tror... ? hvis du er bare i uke 6 så kan det forklare både str og det at de ikke så hjerteslag.. krysser fingrene for deg :) veldig bra de tar dette seriøst og at du får komme tilbake allerede neste uke... så slipper du å gå så alt for lenge å lure.. (selv om det sikkert blir en veeeelidig lang uke for deg)

Skrevet

Ja, jeg håper virkelig at jeg er kortere på vei enn det jeg tror..

Håper spira klamrer seg fast og at alt er bra!

Ble utrolig glad når legen sa jeg skulle komme tilbake om 10 dager, men jeg fikk time neste tirsdag :)

Jeg leter og jeg leter etter flere graviditetssymptomer..

Håper jeg spyr som en gris snart, puppene blir mega ømme, hormonene koker over og hele pakka ;-)

Skrevet

Da jeg var 6+3 var min 7,1 mm lang. Så syns det hørtes lite ut. Godt du får oppfølgning. Men skjønner at tirsdag er langt unna :-( lykke til.. Å prøv å tenke positivt.

Skrevet

Huff, nå ble jeg enda mer bekymmret :(

Positive tanker er så fjern og langt unna..

Skrevet

Sorry. Men tenkte du ville vite. Muligheten er jo sein eggeløsning og dermed ikke så langt som du tror. You never know. Positive tanker sendes over til deg...

Skrevet

Da jeg var 6+3 var min 7,1 mm lang. Så syns det hørtes lite ut. Godt du får oppfølgning. Men skjønner at tirsdag er langt unna :-( lykke til.. å prøv å tenke positivt.

Det hørtes veldig mye ut, når jeg var 6+2 var embryoet 4,8 mm langt. Beregnet etter denne tabellen:

http://forum.snartma...ad.php?t=354970

(finner ikke primærkilden for denne tabellen, men stemmer med hvordan jordmor har beregnet på alle 3 tidlige ultralyder jeg har vært på)

Skrevet

Da jeg var 6+3 var min 7,1 mm lang. Så syns det hørtes lite ut. Godt du får oppfølgning. Men skjønner at tirsdag er langt unna :-( lykke til.. å prøv å tenke positivt.

Det hørtes veldig mye ut, når jeg var 6+2 var embryoet 4,8 mm langt. Beregnet etter denne tabellen:

http://forum.snartma...ad.php?t=354970

(finner ikke primærkilden for denne tabellen, men stemmer med hvordan jordmor har beregnet på alle 3 tidlige ultralyder jeg har vært på)

Hehe, ser nå at det jeg skriver ikke henger på greip med denne tabellen. Ifølge denne så skal jo CRL være 7mm ced 6+0. Men jeg dobbetlsjekket med ultralydbildet mitt nå, og det stod det CRL 4,8 mm beregnet gestasjonsalder 6 w 1 day. Men kan hende de har ulik praksis for beregnen... Da sa gynekologen til meg at det ikke var mange dagene siden hjertet hadde begynt å slå, så dersom du er kortere på vei kan det forklare hvorfor du ikke så hjerteslag;-)

Skrevet

Gressenka: Tenkte å komme med ett lite oppløftende innspill.

Jeg var på tidlig ul 6+1 pga 2 MA'er tidligere.

Vesle målte 1,5 mm!!! -og selvsagt trodde jeg løpet var kjørt(igjen)

Dette var hos spesialist og med nytt utstyr, så jeg dro derfra med hjertet i halsen.

Enda er det så tidlig at det er flere som får målt feil, det er så utrolig små marginer.

Ikke bestandig lett å få målt rett lengde...

Neste ul 2 uker senere, viste normal vekst som tilsvarte på dagen mine beregninger. Og nå ligger luringen å småsnorker i senga ved siden av meg:-)

Han var forøvrig 4600 gr ved fødsel og har hele tiden vært en stor gutt.

Unntatt den aller første gangen, da han altså ble målt til såååå lite:-)

ønsker deg masse lykke til, og ikke ta sorgene på forskudd:-)

Skrevet

Skitt!

Et lite oppløftende innspill ble litt feil....

Litt, skulle det selvsagt være:-)

Skrevet

Gressenka: veit ikkje om det er beroligende eller motsatt men virker som alle blir mål litt tilfelsig. Da eg var 6+1 såg de nesten ingenting på innvendig UL. Såg ein liten klump som var ca 5mm og dei kunne ikkje si om det var fosteranlegg eller ikkje. Når eg var nå 7+1 var den fortsatt ikkje så stor (10mm) men dei såg hjertet og sa alt såg bra ut. Men eg var nok nokon dager kortere enn eg hadde trudd. Du må ikkje tenke at alt håp er ute. Du finner ut mykje meir neste gong du skal på UL. Og husk det er ingenting me kan gjøre. Må bare holse ut ventetiden...

Masse lykke til. Håper det gjeng bra med oss alle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...