Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er vårt første IVF forsøk, å ALDRI vært gravid før, så her står jeg helt blind :/ Jeg vet liksom ikke helt hva de stikkningene, strekkningene er i underlivet, hadde mensensmerter lignene greier i eggstokkene og låra, men de varte ca maks 10 min.. Jeg driver og kjenner etter ting som jeg egentlig ikke vet hva jeg kjenner etter :P Puppene mine "slipper" seg ned noen hakk, men om kvelden så er de ekstreme igjen og brystvorta er ømme og sprengte...

å så er det denne crinonen, hver gang jeg tar den så blir jeg liggende 1 min eller noe, så når jeg har lett aktivitet (rydder bittelitt) så føler jeg at alt renner ut.. Er det normalt? Er litt redd at det ikke skal ha noe virkning vis det glir ut igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143903104-rd-3-og-crinonen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann >:)

Det er helt normalt å kjenne de stikningene så tidlig i rugeperioden... det er nok mest sannsynelig bare eggstokkene som holder på å restituere seg selv etter uttaket...

Det er også normalt at puppene føles veldig tunge og ømme i starten, kroppen har jo akkurat produsert kjempe mange egg... det er ofte ømme pupper forsvinner mot slutten av ruginga... og da kommer gjerne mensen...

konklusjon: alt du opplever er normalt!

Crinonen også... den renner ut igjen.. men kroppen suger til seg det den trenger. Jeg har en teori om at det er derfor man skal være i bevegelse etter crinone, for at kroppen skal "slippe" ut det den ikke trenger av progesteron :)

Det er håpløst å skulle kjenne etter :) Alle bivirkninger/symptomer er ganske like både graviditetssymptomer og "snart kommer mensen", så du kan egentlig ikke stole på noen av dem. Eggløsningssprøyta kan sitte igjen i 10 dager og gi symptomer den også. Så vær så god bli gæærn :D Du er nå inne i det jeg synes er aller værst med hele ivf'en - vente til test! Symptomer eller ikke symptomer - alt kan være normalt, og alt kan være tegn på både graviditet og ikke graviditet.

Ang Crinone, så fikk jeg beskjed om¨å ha lett aktivitet i 30 minutter etter at den var satt. Så jeg gikk som regel en tur eller noe med en gang jeg hadde satt den. Og ja - det komme noe ut. Kroppen tar det den trenger likevel.

Men skal man få mensen etter rd`ene? Jeg kommer til å rive av meg håret snart, har bare 9 dager igjen og gruble på, 31 er testdagen. Livmora har jeg stikkningen og strekkninger i også litt i eggstokkene..

Men får krysse fingrene for at den lille spiren klorer seg fast i magen, å at alt går som det skal :D

Godt med den crinonen, da er det bare godt den "renner" ut, det som skal i hvertfall :)

Tusen takk for at dere svarer :)

Nei du skal ikke få mensen, men hvis du ikke blir gravid så kommer den jo....

Det trenger ikke å bety noe hvis puppene plutselig ikke er ømme lenger altså. Jeg ble gravid etter ivf nr 2, og da hadde jeg INGEN symptomer. Det er det som er så frustrerende når man gjerne vil kjenne noe - alt kan være normalt!

Hvis den crinonen begynner å komme ut i cottage cheese lignende klumper, så er det også normalt.... Lekkert :D

Nei du skal ikke få mensen, men hvis du ikke blir gravid så kommer den jo....

Det trenger ikke å bety noe hvis puppene plutselig ikke er ømme lenger altså. Jeg ble gravid etter ivf nr 2, og da hadde jeg INGEN symptomer. Det er det som er så frustrerende når man gjerne vil kjenne noe - alt kan være normalt!

Hvis den crinonen begynner å komme ut i cottage cheese lignende klumper, så er det også normalt.... Lekkert :D

å det var beroligende og høre :) Kjente jeg gikk ned 1 kg med bekymringer :D Tusen takk..

Cottage cheese, hahaha.. Dagen etter utakket kom det noe lignende, med rester av alt annet krims-krams.. Fysj :P

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...