Gå til innhold

Noen som bor i Eidsfoss/Hof ? vurderer å flytte dit......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å flytte til Eidsfoss. Mannen min sin side av familien har røtter der, så han vet litt mer om stedet enn meg. Men kunne godt tenke meg å høre litt om erfaringer fra noen som bor/ har bodd der.

Tenker mye på hvordan det vil være for våre barn å vokse opp der, i forhold til fritidsaktiviteter og skole osv............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :D

Er ikke fra Eidsfoss, men bor bare 20minutter unna. Eidsfoss er superkoselig!! Hvertfall om sommeren, egen sjarm over hele stedet, og Eikern (et stort vann) med liten strandlinje, og ellers masse fine plasser å bade, ligger også et par campingplasser i eidsfoss, og det er utrolig fint der. Mange som ferierer/har hytte eller camping i Eidsfoss.

Kunne godt tenkt meg å bo der selv...

Hof skole ligger ikke så langt unna, vet ikke hvordan de gjør det der, om de har skolebuss, tror de har det, men tror ikke det skulle være et problem, så lenge dere har bil så er det korte avstander.(7-8minutter kanskje til skole)..!

Men det er jo et bittelite sted, uten sentrum, bare en liten landhandel og en kro (med veldig god mat, og koselig stemning) etc. Nærmeste storbutikk (Meny) ligger i Hof sentrum, kanskje 9-10minutter unna. Ellers så er nærmeste "by" Holmestrand, som også er en koselig by, ca 20-25 minutter unna.

rundt 10 000 innbyggere i Holmestrand.

Ellers så er jeg ikke så veldig kjent med fritidsaktiviteter etc i området hof/eidsfoss. Men har hatt familie i nærheten der, hvor de har gått på fotball etc, og de arrangerer noen ganger bygdefest å har blant annet noe som heter "Hof-narren" som arrangerer revy en gang iblant.

Det er heller ikke så langt fra e18, så drammen er 30 minutter unna, oslo 50-60 minutter.

Håper det hjalp litt :D Vet ikke hvordan det er vinterstid der, det er jo litt smale svingete veier men har ikke vært der på vinteren før...

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...