Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #1 Skrevet 21. januar 2012 Jeg har nå gått på sprøyter i noen dager, og det samme skjer hver gang. Jeg åpner korken på puregon pennen, og tar på ny spiss, så kommer det ikke bare en dråpe, men et par. Samme når jeg trekker sprøyten ut igjen og holder den loddrett, så kommer det noen dråper.. I tillegg så syns jeg det er vanskelig å trykke ned samtidig som jeg skal holde pennen i ro, andre som har opplevd det samme? Syns også det svir en god stund etterpå på stikk stedet. Er dette normalt?
fisken2015 Skrevet 21. januar 2012 #2 Skrevet 21. januar 2012 Har ikke begynt på sprøytene ennå, men tror nok det er vanlig at det kan svi litt. Ta av spissen når du har satt en dose. Kan jo faktisk komme luft inn gjennom den. Kanskje det kan hjelpe....Så må du også holde spissen inne i noen sekunder etter du har satt dosen. Ikke trekk den ut med en gang.
TanteTroll Skrevet 21. januar 2012 #3 Skrevet 21. januar 2012 Hei! Ja det kan svi I forhold til dråper, så er det normalt at det kommer en dråpe. Det hendte også det kom flere dråper da jeg satte på spissen, men det var ikke hver gang. Sprøyta er litt lei innimellom, men hvis du klarer å få fingeren som skal trykke inn stempelet til å trykke bare på stempelet, så synes iallefall jeg at det gikk mye bedre. Det ble litt klønete forklart, men håper du skjønner hva jeg mener. Hold spissen inne i 5 sekunder etter at du har injisert, og så kan du evt ta den halvveis ut og vente litt før du trekker den helt ut. Trykk på en spritdott eller bomullsdott når spissen er ute.
snuppo Skrevet 21. januar 2012 #4 Skrevet 21. januar 2012 Jeg har nå gått på sprøyter i noen dager, og det samme skjer hver gang. Jeg åpner korken på puregon pennen, og tar på ny spiss, så kommer det ikke bare en dråpe, men et par. Samme når jeg trekker sprøyten ut igjen og holder den loddrett, så kommer det noen dråper.. I tillegg så syns jeg det er vanskelig å trykke ned samtidig som jeg skal holde pennen i ro, andre som har opplevd det samme? Syns også det svir en god stund etterpå på stikk stedet. Er dette normalt? svei hos meg også. noen ganger ble jeg rød rundt området jeg stakk
DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 21. januar 2012 #5 Skrevet 21. januar 2012 Tusen takk for svar jenter Jeg tar alltid og bytter spissen etter endt bruk, og når jeg setter sprøyten så holder jeg den inne i minst 5 sek bra det ikke bare er meg som opplever at det kan komme noen ekstra dråper ut når jeg skifter spiss. Har lest og sett at det er normalt at det skal komme frem 1 dråpe, for da virker den, men var litt bekymret når det kom både 3 og 4. Men er roligere nå takket være dere
TanteTroll Skrevet 21. januar 2012 #6 Skrevet 21. januar 2012 Etter et par ganger med store dråper ble jeg litt redd for at det skulle gå ut over mengden i ampullen, men jeg fikk tatt doser som beregnet fra ampullen Du kan jo nevne det på klinikken hvis det kommer mye mer enn 1 dråpe hver gang. For de hjelper deg kanskje med å beregne hvor mye du må kjøpe av medisiner. Går nok fint da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå