Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå nærmer det seg veldig Lap, mandag 23. januar skal jeg på Ullevål.

Samboeren har tidligere tatt to sædtester, og begge viste at han har få friske svømmere. Han har derfor akkurat tatt en Swim-up test denne uken for å sjekke om de er villige til å svømme mot et egg. Vi vet ikke svarene fra denne testen. Er de lite svømmevillige så regner jeg med at det blir slik at de sprøyter sædcellen rett inn i et eventuelt egg.

Jeg lurer på hvor veien går etter denne Lap'en på mandag. Noen som har noen erfaringer å dele? Kjempe glad for alle erfaringer dere har å dele med meg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143902980-veien-videre-etter-lap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg tok lap desember 2010 på Bærum sykehus grunnet endomediotrose. Legen på Bærum sa jeg ville bli kontaktet innen 3 måneder fra Riksen, men det tok nærmere 5 måneder. Hadde da første forsøk i oktober 2011. Synes tiden mellom lap og første forsøk var unødvendig lang. Hadde jeg visst det, ville jeg ha gått til en privat klinikk i mellomtiden og tatt et "venteforsøk". Tror det som skjedde på Bærum var en feil, ringte de for å purre og da ble det plutselig fortgang i ting.

Nå sitter jeg og slapper av på pasienthotellet på Ullevål. Vi har lang reisevei og må være her til i morgen.

Hadde Laparoskopi i dag og fant ut at jeg har endometriose. Tenkte jeg skulle oppsrette et nytt innlegg hvor jeg skriver ned hva som skjedde.

Har noen tanker de vil dele om det opprinnelige innlegget så gjør gjerne det.

Eg hadde lap 7.juni 2011 å fikk beskjed om å prøve i 6 mnd sjøl før ivf

Fordi samboer har trege svømmere og jeg har endo så fikk vi beskjed om at de sendte oss rett til IVF/ICSI fordi vi hadde prøvd så lenge. Det var ikke noe å vente med mente legen, og det er jeg veldig enig i. Nå har vi ventet lenge nok.

Eg var 21 når han valgte å sende meg til lap. Alder for ivf er 22:) så var nok litt de som gjorde at eg måtte vente pluss eg har pcos og hans svømmere e mye opp og ned på resultatene. Første prøve var perfekt, andre og tredie var dårlig å NR 4 var bra igjen:/

Annonse

Eg var 21 når han valgte å sende meg til lap. Alder for ivf er 22:) så var nok litt de som gjorde at eg måtte vente pluss eg har pcos og hans svømmere e mye opp og ned på resultatene. Første prøve var perfekt, andre og tredie var dårlig å NR 4 var bra igjen:/

Begge testene til min samboer viste dårlig svømmere, og vi er 27 og 28 år. Så det er nok derfor det går rett til IVF/ICSI for oss. Blir spennende dette her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...