habibti91 Skrevet 21. januar 2012 #1 Skrevet 21. januar 2012 Hei . Jeg har hatt kynnere hver dag i 7 dager men igår var det veldig rolig helt til halv 3 på natta da sa det pang og jeg hadde sammentrekninger fra helvette med ti min mellomrom . Nå halv 5 på dagen er det helt det samme men litt kortere mellomrom mellom 5 og 7 min som varer i 1 min hver gang. Pluss at jeg har hatt blødningstegning på papiret hele natta,har flydd på do for å skite rundt ørten ganger også.mens de på føde avd ga inntrykk av at det ikke er fødsel:-S men hva faeen er det da? Gjør jo griise vondt :| for en halvtime siden var det noe som randt ut av meg når jeg lå på sofaen,fostervann? Har termin om 2 dager. Ble rotete dette men håper noen kan hjelpe meg vil ikkke ringe føden igjeen hun dama virket så gretten:-S
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #2 Skrevet 21. januar 2012 Ring føden. Det høres ut som vannet ditt har begynt å gå. Er damen gretten, så si til henne at du hadde satt pris på en litt mer hjelpsom holdning, og be evt om å få snakke med noen andre!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #3 Skrevet 21. januar 2012 Ring å si ifra at nå kommer du inn. Ikke spør en gang om du skal komme. Nå er den lille på tur ut... Lykke til, og hold motet oppe
habibti91 Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2012 Takk for svar. Er så redd for falsk alarm men hvis dette er modning så tror jeg at jeg faller i graven når det virkelig skjer fordi dette gjør vondt! Både i ryggen og foran. Noen som har hatt en lignende start på fødsel?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #5 Skrevet 21. januar 2012 Bedre å sjekke en gang for mye, er det ikke Så kan du jo bli litt beroliget om ikke annet..
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 21. januar 2012 #6 Skrevet 21. januar 2012 Eg ville tatt turen inn ja. Høres ut som vannet ditt har begynt å gå. Det er ikke alle de går alt på engang på. Noen komme de litt å litt på siden ungen sitt hode fungere som en propp. Men nr 1 så hadde eg smerter fra helvete klarte ikke stå eller gå når dei kom i ryggen å foran spes nede i mage regionen som et belte.
habibti91 Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 21. januar 2012 Har satt litt papir nedentil for å se om det kommer noe mer. Det skal vel det hvis det er fostervann?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #8 Skrevet 21. januar 2012 Det er ikke sikkert det kommer mer, hvis alt er gått.. Og av og til kan hodet være som en propp.. til den lille kommer, og resten går da..
habibti91 Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 21. januar 2012 Ok. Papiret har blitt vått så jeg ringer å hører hva de sier jeg :-)
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 21. januar 2012 #11 Skrevet 21. januar 2012 Lykke til MISUNNE DEG som mulig blir ferdig nå :-)
habibti91 Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #12 Skrevet 21. januar 2012 Takk alle sammen.håper jeg er heldig nå ja etter 2 dager med brystvorte stimulering hehe
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 21. januar 2012 #13 Skrevet 21. januar 2012 HMMM kansje eg og skal prøve de siden eg er begynt å bli moden( 1 cm åpning og proppen er gått) Er de en spesiell teknikk på de?
førti Skrevet 21. januar 2012 #14 Skrevet 21. januar 2012 Hei ! Fikk vite på kurs at en alltid skulle innom sykehuset når litt av fostervannet har gått. Så håper du fikk beskjed om å komme når du ringte på nytt. Det kan også komme litt blødning når slimproppen går og ved blødning skal en alltid innom føden. Kunne være lurt å ha på bind slik at de kunne vurdere fargen på fostervannet. Etter forstervannet har gått - vanlig at det kan komme litt om gangen så skal en undersøkes , men det kan hende en etter undersøkelsen blir sendt hjem for å være hjemme noen timer fordi infeksjonsfaren etter at fostervannet er større på sykehuset. Men en skal alikevel tilbake igjen og event settes igang før det har gått 24 timer.
førti Skrevet 21. januar 2012 #15 Skrevet 21. januar 2012 Ett annet tips til andre for å vite forskjell på kynnere og rier var og ta en lang og varm dusj. Hvis det etter en dusj var smerter som kom hvert 5 minutt og varte i 50 sekunder så hadde en rier. Og da skulle en ringe sykehuset. Hvis en ikke merket noe etterpå så var det lurt å prøve å få sove litt istedenfor å vente på at fødselen skulle begynne. En våkner hvis riene kommer eller fostervannet går.
habibti91 Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #16 Skrevet 21. januar 2012 Fått konstantert at det ikke var fostervann:-/ og at jeg bare må slappa av hjemme til de kommer hyppigere. Håper det tar seg opp nå, sinnsykt slitsomt å gå sånn å vente med disse riene altsa. 2 prinser og et nurk : jeg bare satt å vridde på dem i en time om dagen ca i 2 dager så startet riene halv 3 inatt :-P
Underveis --> Skrevet 21. januar 2012 #17 Skrevet 21. januar 2012 Minner om min fødsel. Maserier :-S Føler med deg ja, og mitt beste råd er å forsøke å slappe av sångodt det går når det står på. Ta paracet og om du blir så sliten at det virkelig tærer på og du ikke får sove noe, så hør om du ikke kan bli satt i gang/få drypp. Jeg fikk ikke sove på nesten 4 døgn og det var litt i overkant ;-) Du skal ha energi til selve fødsle også. Kanskje bryststimulering eller også riestimulerende akupunktur kunne hjulpet? Lykke til!
habibti91 Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #18 Skrevet 21. januar 2012 Har klart å sovne mellom riene men så våkner jeg hvert 5-7 min :-/ men kan man bli satt igang hvis man går med rier uten pauser over flere dager da? Skal jeg vri litt mellom de riene jeg har? For at de skal komme tettere?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #19 Skrevet 22. januar 2012 Det er dette som skjer når du vrir på brystene:) Bedre at kroppen starter når den er klar..
2 hjertegull :) Skrevet 22. januar 2012 #20 Skrevet 22. januar 2012 Dersom dette vedvarer og det ikke skjer noe mer, så bør du forlange å få drypp for å få sterkere rier.. Jeg gikk 8 dager slik med første, og det endte i hastekeisersnitt, fordi både babyen og jeg allerede var så sliten når selve fødselen starta.. Hos meg gikk ikke vannet, og siden jeg var førstegangs fikk jeg ingen hjelp.. Stå på krava! Men for at man skal kunne det, må man jo vite alternativene, derfor jeg deler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå