Gå til innhold

Farlig med Røntgen rett etter befruktning?

Anbefalte innlegg

Har eggløsning nå i helgen og vi prøver på å bli gravide..

Har røntgen undersøkelse av rygg og nakken i slutten av neste uke, noen som vet om dette er skadeligt for et evt nybefruktet egg?

Blir litt teit å gi beskjed om at jeg ikke kan ta røntgen fordi jeg prøver å bli gravid, og at jeg kan ha blitt befruktet i dagene før.

Noen som kan berolige meg om at det går fint, eller bør jeg avlyse timen for å være på den sikre siden???

Fortsetter under...

Gå inn på sidene til statens strålevern og søk på graviditet så får du opp en del. Les der og gjør deg opp en mening og ta evt kontakt med legen din mandag for å høre.

Er det en nødvendig undersøkelse, så er det jo bare å utsette prøvingen til neste periode igjen....

Om det er en enkel røntgen kan du vel få et blyteppe over magen/nederst på ryggen, om du ikke skal ha røntgen av nedre del av ryggen da :) Om det er CT vet jeg at de ikke anbefaler til gravide, da blir du nok spurt før undersøkelsen også.

Vet at en iallefall ikke skal ta ct. Men når datteren min var til røntgen av hoftene, ble jeg spurt om jeg var gravid, fordi jeg måtte stå å holde henne mens de tok røntgenbildet slik at hun ikke ramlet utfor benken....

Har eggløsning nå i helgen og vi prøver på å bli gravide..

Har røntgen undersøkelse av rygg og nakken i slutten av neste uke, noen som vet om dette er skadeligt for et evt nybefruktet egg?

Blir litt teit å gi beskjed om at jeg ikke kan ta røntgen fordi jeg prøver å bli gravid, og at jeg kan ha blitt befruktet i dagene før.

Noen som kan berolige meg om at det går fint, eller bør jeg avlyse timen for å være på den sikre siden???

bare si ifra du, så får du noe over eggstokkene dine, så går det helt fint, gjor dette selv når jeg tok rønken av nakke og rygg hos kiropraktoren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...