charnelle Skrevet 21. januar 2012 #1 Del Skrevet 21. januar 2012 Jeg har en jobb som salgssjef med mye press, stress, kundemøter, messer, kurs (der jeg er kursholder) og en sjef jeg absolutt ikke har god kjemi med. Har siste tiden vært direkte lei meg på jobb, er både sliten og har null gnist. Jeg har valgt å være åpen overfor min sjef og kollegaer på hva jeg holder på med, noe som jeg tildels har fått forståelse for. Men opplever at det ikke alltid faller i god jord at man er borte for prøver, ul osv. Dagen før egguttak denne uken hinter sjefen min om at det kommer til å bli omorganiseringer og at det blir endringer i min stilling, blant annet at jeg må reise mye mer i jobben. Dette er absolutt ikke det jeg ønsker meg, noe jeg har gitt signaler om før. Nå har vi innsetting i morgen av to egg, og jeg har sykemelding mandag. Deretter er jeg usikker på hva jeg skal gjøre... Har booket inn et par ting i kalenderen neste par ukene av messer og kurs, men kjenner at jeg først og fremst må tenke på meg selv i denne perioden. Jeg kan ikke la stress på jobben ta knekken på mine sjanser for å bli gravid. Lurer på hva dere andre ville ha gjort i min situasjon? Er en gradert sykemelding (feks 40% sykemelding) eller en 100% sykemelding det mest riktige? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143902930-sykemelding-under-rugeperioden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ele Skrevet 21. januar 2012 #2 Del Skrevet 21. januar 2012 Hei charnelle! På forrige runde endte jeg opp med 100%, jeg prøvde med gradert, men da var jobben i hodet hele tiden og jeg følte jeg ikke strakk til, så hadde bare negativ effekt. Ingen tvil om at 100% var riktig for meg den gangen! Nå er jeg heldig å ha en sjef som er forståelsesfull! Snakk med fastlegen din! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143902930-sykemelding-under-rugeperioden/#findComment-143945829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
charnelle Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 21. januar 2012 Hei charnelle! På forrige runde endte jeg opp med 100%, jeg prøvde med gradert, men da var jobben i hodet hele tiden og jeg følte jeg ikke strakk til, så hadde bare negativ effekt. Ingen tvil om at 100% var riktig for meg den gangen! Nå er jeg heldig å ha en sjef som er forståelsesfull! Snakk med fastlegen din! Skal til fastlegen mandag! Får dårlig samvittighet for at jeg forkludrer til planlagte ting på jobben, dermed tenker jeg gradert sykemelding. De som kan steppe inn for meg er enten på ferie eller langtidssykemeldt... Så jeg blir ikke så populær om jeg sykemelder meg 100%. Føler også at sjefen min (og et par bitchy kollegaer) ser på det som unødvendig sykemelding. Hun ene har gått gjennom ivf selv og var friskmeldt hele perioden. Men må jo forsøke å tenke på meg selv i denne perioden!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143902930-sykemelding-under-rugeperioden/#findComment-143945846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante_Esel Skrevet 21. januar 2012 #4 Del Skrevet 21. januar 2012 jobben kan byttes ut, men følelsen av at du ikke gjorde nok ved evt neg test/abort, maa du leve med hele livet.... jeg hadde sykemeldt meg... kanskje du kan jobbe 40 prosent, saa du ikke faar daarlig samvittighet, og saa ser de paa jobben at du prøver... IVF kan oppleves forskjellig fra person til person... jeg har prøvd alle alternativer... baade aa jobbe alle dager, jobber 50% og vaere 100% sykemeldt...jeg føler at alt dette har vaert rett, nettop fordi forsøkene kan føles saa forskjellig.... lykke til uansett hva du finner ut Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143902930-sykemelding-under-rugeperioden/#findComment-143945949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanskje snart <3 86 Skrevet 21. januar 2012 #5 Del Skrevet 21. januar 2012 Hei Følte jeg måttte svare deg på dette, fordi jeg har vært i liknende situasjon som deg. Jeg har hatt 2 førsøk med kort regime hvor jeg var i full jobb, men ved andre forsøk var det flere kollega som spurte meg om jeg ikke hadde det bra fordi jeg forandret meg veldig og var veldig innesluttet og lei som helt sikkert skinte gjennom fasaden. Nå under siste forsøk har jeg hatt langt regime. Måtte gå på p piller i 2, 5 måned før spray og etter en uke på pillene var jeg helt utslått av migrene annenhver dag. Jeg prøvde å presse meg på jobb men gikk til legen for å få nye migrenetbl som skulle virke bedre. Men hun sa at hun anbefalte meg på det sterkeste en 100% sykemelding til forsøket var over. Ble så lettet at tårene trillet. Nå har jeg snart vært sykemeldt i 3 måneder og testet positivt med digital i dag 12 dpo etter 3 forsøk Anbefaler deg absolutt å snakke med legen din og be om sykemelding. Nå må du ta vare på deg selv og tenke på dine behov og helse. Jeg angrer ikke i det hele tatt selv om flere kollega snakker bak ryggen min så virker det som sjefen har litt forståelse. Jeg har ikke savnet jobben en enste dag, spesielt ikke kommentarene om ikke jeg snart har tenkt å få barn. ønsker deg all lykke til, gjør det du føler er rett og ikke bry deg om hva andre synes! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143902930-sykemelding-under-rugeperioden/#findComment-143946026 Del på andre sider Flere delingsvalg…
charnelle Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 21. januar 2012 Tusen takk for gode svar! Jeg kjenner på meg at en eller annen form for sykemelding må det bli. Kan aldri tilgi meg selv om stress rundt jobb ødelegger for mine resultater. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143902930-sykemelding-under-rugeperioden/#findComment-143946053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dincene Skrevet 21. januar 2012 #7 Del Skrevet 21. januar 2012 Jeg har hatt 2 ferskforsøk med forferdelige bivirkninger og 2 fryseforsøk. Ble gravid på begge frys men mistet tidlig begge gangene mellom uke 5 og 6. Har ikke vaert sykmeldt ved fryseforsøk men var delvis sykmeldt ved ferskforsøk på grunn av hodeverk, slapphet og alt var så tungt de gangene. Jobber i bhg. Har holdt på i 1 år. Etter siste ferskforsøket var jeg så langt nede både fysisk og mentalt at alle basiluskene som jeg "møtte" fikk jeg. Enda opp med øre- og bihulebetennelse som ikk ga slipp i over 1 mån. Må si at hvis i begynnelsen sjefen var foståelsesfull så nå begynner hun å snakke at man kan ikke tenke bare på seg selv men må tenke også på jobb!!! Jeg skjønner jo det... men er man ikke i form så er man ikke i form, sant? Og må si at jeg aldri har hatt sykemelding uten grunn. Har til og med vurdert permisjon eller noe sånt til tross for at man må jo ikke det hvis man er fast ansatt. Man får jo dålig samvittighet av all den praten fra sjefen at om jeg er borte så går dte utover dei andre på jobben osv... Nå ligger jeg om natta og tenker ikke om forsøk men tenker om det hun sier... skal jeg fortsette med noen sykemeldinger... blir jo snart sprø av å tenke.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143902930-sykemelding-under-rugeperioden/#findComment-143946061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå