Gå til innhold

Stellebord til litt større babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til et rimelig og bra stellebord til litt større babyer. Har bare brukt det billige IKEA stelleboret til nå, men det er blitt for lite og han sparker i den harde kanten i enden.. Noen tips? :) Takk takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulvet?

Med sistemann droppet vi stellebord helt og brukte bare gulvet :o)

Skrevet

Gulvet hadde vært helt fint det, men jeg sliter med skuldre og rygg, så tror det hadde blitt litt dyre fysioregninger :P hehe

Skrevet

Gulvet hadde vært helt fint det, men jeg sliter med skuldre og rygg, så tror det hadde blitt litt dyre fysioregninger :P hehe

Brio sitt stellebord som henges på veggen! Vi bruker det fortsatt til gutten vår på 2 1/2 år (og han er en lang gutt). Han ligger diagonalt nå, men det fungerer helt fint!

Skrevet

Jeg har ofret ryggen for tryggheten med å skifte bleier på gulvet. Etter at lillegutt begynte å snu seg har han blitt utrolig vanskelig å få til å ligge rolig, og jeg er så redd han skal falle ned!

Skrevet

Godt poeng.. Gutten vår ruller også mye, og han blir nok ikke roligere med tiden :P Kanskje jeg må ofre ryggen jeg også.. Eller krype til korset og begynne å trene styrke igjen.. ;)

Skrevet

Jeg har også noen ganger litt problemer med ryggen, nå har jeg et stellebord uten kant i enden slik at det fungerer bra, men det er veldig smalt, og jeg kan ikke så mye som bøye meg ned for å finne en bleie uten at han nesten ruller av, jeg legger et håndkle på spisestuebordet i stua jeg, og steller han der, eller på gulvet som nevnt over hvis ryggen orker det. Så hvis du har kjøkkenbord eller spisestuebord hjemme kan også det brukes:) Hender også jeg legger han i senga vår, men det er jo igjen litt lav, så da blir man stående litt bøyd.

lykke til:)

Skrevet

Vi fortsatte bare å bruke Ikea-stellebordet, vi; om bena havnet utenfor etter hvert var jo ikke det så farlig. :P Vi har et lite bad, og jeg foretrekker å stelle på badet både pga. tilgang til vann og av hygieniske årsaker, så da er det ikke så mange andre stellebord vi får plass til. Vi passer selvsagt på så barna våre ikke faller av stellebordet, så den tvangstanken klarte jeg å kvitte meg med etter de første månedene med første barn, hehe. :P

Skrevet

... Og hvis du vil unngå at han får vondt når han sparker i den harde enden, er det bare å legge noe mykt der, f.eks. et håndkle, han vokser fort over den perioden. ;) Men hvis du har plass til et større stellebord på badet er jo selvsagt det det beste, da.

Skrevet

Har samme type stellebord, og hun sparker også i kanten. Har lagt noe over der.

Ellers kommer jeg til å gjøre det samme som med storesøster, å bruke sengen vår, stor og god og myk :) Da sparer jeg ryggen litt, klarer ikke å bruke gulvet. Da flytter jeg bare stellebordet inn på vårt rom :)

Skrevet

Tusen takk for gode tips! Da bare polstrer jeg det vi har foreløpig, og om jeg føler jeg ikke klarer å passe godt nok på når han ligger der, så får jeg prøve andre ting (gulv, seng, bord osv). Foreløpig har eg god kontroll på ham når jeg holder ham hele tiden ;) tar ingen sjangser!

Skrevet

Vi steller på vaskemasking og tørketrommel. Har de stående ved siden av hverandre.

Tips hvis det er mulig hos dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...