Gå til innhold

Bør eg vere bekymra no?:S

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt hadde eg kynnerar/modningsrier/eitkvart... Verkte i korsryggen når dei kom/stod på. Og kjende det i området rundt egglederane(?), sånn iling utan frå/ova i frå og ned/inn mot skambeinet.

Tok tida på dei ei stund:

40-60sek kl.04.27

20sek+ kl. 04.28

50sek kl. 04.30

70sek kl. 04.32

50sek kl. 04.34

40-50sek kl. 04.37

30sek+ kl. 04.40

50sek kl. 04.42

50sek kl. 04.44

50sek kl. 04.45

40-50sek kl. 04.48

40sek kl. 04.50

Lengre tok eg ikkje tida, for eg ville prøve å sove/slappe av. Vart litt bekymra, men satsa på at dei skulle gi seg, noko dei gjor sånn i 6tida.

Kjendest veldig ut som riene eg hadde i starten av forrige fødsel (og ca 1veke før fødselen -modningsrier?). Så lurer litt på om dette kan vere noko i same duren? Håpar ikkje det.

Andre med erfaringar? Burde eg kontakte føden/jordmor?

Føler meg jo heilt fin no...MEN, er berre 31+1 i dag. Kva ville du gjort? Vanleg å ha slike "lure-rier" i lang tid før fødsel?

Helsing ei litt usikker 2.gangsfødande.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men du kjenner vel liv i dag? og kynnerne har gitt seg? Det er vel vanlig at man skal ha slike kynnere etter uke 30??????

Hvis svangerskapet ditt er vanlig i dag, altså som ellers. Tror du ikke alt er bra?

Men shit au... hvorfor ikke ringe på føden å høre?

Skrevet

Det står om kynnere i sv.uke 31 her på barnimagen. Men jeg fikk ikke lagt inn linken :S

Skrevet

Kynnere har man under hele svangerskapet. Og dem sier jo at kynnere kan gi litt smerter i form av mens smerter og stramming osv. Har dette selv fra tid til annen. Er i uke 36. Men så lenge de ikke er regelmessig, er vonde og tar seg opp, så ses dette på som helt normalt. Jeg har mer kynnere nå og noen er vonde, men det er kynnere og ikke rier. Er du usikker, så ville jeg ringt føden :)

Skrevet

Kynnere har man under hele svangerskapet. Og dem sier jo at kynnere kan gi litt smerter i form av mens smerter og stramming osv. Har dette selv fra tid til annen. Er i uke 36. Men så lenge de ikke er regelmessig, er vonde og tar seg opp, så ses dette på som helt normalt. Jeg har mer kynnere nå og noen er vonde, men det er kynnere og ikke rier. Er du usikker, så ville jeg ringt føden :)

Har hatt kynnerar lenge (sidan slutten av 1.trimester). Siste tida har dei jo blitt meir markante og kome oftare, men ikkje slik som i natt.

Veit jo at det er vanleg med "maserier" og slikt siste tida, men veit ikkje kor lenge før fødsel det er vanleg, og om dei skal kome regelmessigt og med "tak" i rygg og mage?

Kynnerane eg har "til vanleg" varer gjerne lenger, kjem tilfeldig og kan vere ubehgaelege (serleg om ein skal bøye seg). Men som sagt, ikkje som dei i natt.

Får satse på at det ikkje var noko, og sjå ann det heile:) Kjem det igjen på denne måten, får eg heller kontakte føden...(likar ikkje å ringe helsevesenet, har litt "skrekken").

Takk for svar:)

HI

Skrevet

hei

har hatt et par omgange som dem du beskriver i ditt innlegg,fra ca uke 32,men så lenge de har gitt seg har jeg ikke vært urolig.

tror bare det er modning/maserier du oplever slitsomt,men kan gi en lettere fødsel etterhvert :-)

tror ikke du behøver å bekymre deg,men snakk med jordmor eller legen din om det og skjer det igjen så ring føden,uansett om det bare er maserier er det altid best å sikre seg så tidligt.

Skrevet

Husker ikke helt hvilken uke det var, men er kanskje en mnd siden? Da hadde jeg et par timer en natt med regelmessige kynnere. Varte i ett minutt og kom regelmessig hvert 5. minutt. Jeg hadde maserier i starten av fødselen av nr 1 og dette var helt annerledes. Kjentes ikke produktivt i det hele tatt. Altså at barnet ikke ble dyttet på nedover. Kjente de i ryggen og alt, og fikk definitivit ikke sove, men var aldri bekymret for at det var ekte rier. Gikk over like plutselig som de kom. Er nå 3 uker til termin og har ikke hatt noe lignende siden.

Skrevet

For meg var det det rette å få en sjekk. Var usikker på om jeg skulle ringe direkte til føden, men gikk altså via min jordmor siden hun kunne ta meg inn til undersøkelse så snart

Her kan du lese om min erfaring på føden for 3 dager siden 143902954-termin-7312-inn-pa-f%C3%B8den-pa-onsdag-o-samme-som-terminklubb-mars-2012/page__pid__143946058#entry143946058

Ville gjort det samme hvis jeg var deg, siden du ennå har 9 uker igjen til termin. Heller en gang for mye enn en gang for lite.

Lykke til

Skrevet

Fikk tips på fødselsforberedende kurs om hvordan en skulle kjenne forskjell på rier og kynnere. Man skulle ta en lang varm dusj og hvis det gjorde like vondt etterpå og det kom regelmessing hvert 5 minutt i 50 sekunder så var det rier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...